Jump to content
Sign in to follow this  
Commander Michels

Vilken art skulle du vilja vara? (förutom människa)

Recommended Posts

Utanför Star Trek världen (du sa att det var helt fritt val).. så hade jag nog valt Na'vi :lol:

Annars hade jag valt ett självständigt hologram med mobil emitter. Gärna flera emittrar så jag kan överföra mig själv snabbt mellan hem/arbete/fritid. Då kan man ju uppleva mer än vad andra kan när man inte är like känslig för värme/kyla/syre/avgaser/kemikalier etc.

Jag skulle lätt vara en klingon! :D

Välkommen hit Kapten Grievous, hoppas du ska trivas här på forumet. Motivera gärna varför du skulle vilja vara klingon ;)

Utanför Star Trek världen (du sa att det var helt fritt val).. så hade jag nog valt Na'vi :lol:

Annars hade jag valt ett självständigt hologram med mobil emitter. Gärna flera emittrar så jag kan överföra mig själv snabbt mellan hem/arbete/fritid. Då kan man ju uppleva mer än vad andra kan när man inte är like känslig för värme/kyla/syre/avgaser/kemikalier etc.

Mja, vi befinner oss faktiskt i underforumet Star Trek - Generellt/Arter och grupperingar så inom star treks ramar menade jag ;).

Hologram, kan ju vara bra att vara i vissa situationer, i andra är det inte lika bra, som vid powershortages och liknande, sen finns det ju även risk för datorfel ;) så helt immuna är de inte. Snarare är de mer sårbara, om man tänker dels på deras rättigheter och faktumet att det bara är att programmera om om man inte är nöjd eller vill sabotera, dessa frågor debatteras i ett antal avsnitt. Sedan finns ju frågan, känner ett hologram "riktiga känslor" osv...

Dubbelpost av moderator^ :o :P

Jag skulle nog kunna vara... cardassisk spion som en viss Mr Garak :D Och bli världsmästare i ljugande :) Garak är ju den coolaste karaktären i ST.

Hehe ja det blev visst så :visslar: ^ so sue me ;) . Trodde de skulle slås ihop som de gör iband :) Har fixat nu ;)

Jag anar att du är aningens förtjust i Garak hehe, precis som du skriver. Vem var favoriten innan du såg DS9 då?

Jaha det tycker du ;), här var vi kritiska idag, har Garak inspirerat dig :P :lol: ? Så långt borta tycker jag inte jag är, jag tyckte mig ana en vändning när du bytte din avatar-bild hehe. Så innan var det Denobulans som gällde? Det var så jag menade. :)

Aha, Garak har ju i och för sig varit min favorit innan jag bytte min avatar :P Men min nya "forumstil" är att vara lite "Garakigare (nytt adjektiv)" :D Fast romulanerna är nog bättre än denobulanerna, de älskade jag när jag upptäckte ST genom TNG på tv6. Fast cardassierna blir ju favoriten när man har sett DS9, de blir så välutvecklade som "bad guys" med alla starkt återkommande karaktärer, de är romulanerna fast bättre :)

Nu är jag snurrig och OT, även om jag tycker att det ska tillåtas mer OT, eller tråddelas mer, många diskussionerna uppstår ju ur något annat :)

Mitt val blir Vulcan. Lång livslängd, vegetarianer, intressant filosofi,

mentala "super krafter" och Mind melds och vulcan nerve pinch är bland

det coolaste som (inte)finns.

När du presentera Vulcans på det sättet, låter det väldigt intresant. Förutom den där delen med att inte är kött. How odd!

Och inte att förglömma 6 vart 7:e år. :vulcan:

Vulkans är en intressant art förvisso, men jag värderar mitt känsloliv för högt för att byta ut det mot en livstid av emotionell "undertryckning", annars så håller jag med :)

Vore det så illa så skulle jag verkligen inte vilja vara Vulcan. Men som tur är läste jag följande på wikipedia:

Despite popular opinion, TOS writer and story editor, Dorothy C. Fontana, insists that Pon Farr is not the only time that Vulcans feel sexual desire or engage in sexual activity: "Vulcans mate normally any time they want to. However, every seven years you do the ritual, the ceremony, the whole thing. The biological urge. You must, but any other time is any other emotion - humanoid emotion - when you're in love. When you want to, you know, when the urge is there, you do it. This every-seven-years business was taken too literally by too many people who don't stop and understand. We didn't mean it only every seven years. I mean, every seven years would be a little bad, and it would not explain the Vulcans of many different ages which are not seven years apart."

När du presentera Vulcans på det sättet, låter det väldigt intresant. Förutom den där delen med att inte är kött. How odd!

Fast jag vill minnas att Picard säger någon gång att människor gör inte det heller i star trek universumet.

Sedan kan man väl diskutera kött från Replikatorer och dess "äkthet". Jag skulle gissa på att man slutade

äta kött på grund av miljöskäl och den etiska delen. Så kött från replikatorer borde väl vara okej...

Vulkans är en intressant art förvisso, men jag värderar mitt känsloliv för högt för att byta ut det mot en livstid av emotionell "undertryckning", annars så håller jag med :)

Vore det så illa så skulle jag verkligen inte vilja vara Vulcan. Men som tur är läste jag följande på wikipedia:

Despite popular opinion, TOS writer and story editor, Dorothy C. Fontana, insists that Pon Farr is not the only time that Vulcans feel sexual desire or engage in sexual activity: "Vulcans mate normally any time they want to. However, every seven years you do the ritual, the ceremony, the whole thing. The biological urge. You must, but any other time is any other emotion - humanoid emotion - when you're in love. When you want to, you know, when the urge is there, you do it. This every-seven-years business was taken too literally by too many people who don't stop and understand. We didn't mean it only every seven years. I mean, every seven years would be a little bad, and it would not explain the Vulcans of many different ages which are not seven years apart."

Amanda Grayson stannar ju hos sin Sarek så kanske han "offrar sig" lite oftare än vart 7:e år :lol:

Amanda Grayson stannar ju hos sin Sarek så kanske han "offrar sig" lite oftare än vart 7:e år :lol:

Hehe, det gjorde han nog. Fast det kan ju inte varit så passionerat direkt.

Nu var det inte bara den biten jag menade, glädje är en viktig del av livet och att kunna skratta riktigt ordentligt, det har jag nog inte sett någon "vanlig" Vulcan göra någon gång (med undantag för när Tuvok får minnesförlust, fast det räknas inte riktigt eftersom han inte var sig själv då). Vänskap är också något som är oerhört viktigt för mig och när såg du senast två vulkans som var riktigt riktigt goa polare? Som dunkade varandra i ryggen och garvade åt någon kul delad erfarenhet? Visst, de är väl också vänner med varandra på ett annat plan men att inte få visa eller uppleva sin vänskap på det hjärtliga sätt vis vi människor gör vore bara för trist... Det var bara två exempel ur högen...

Nu var det inte bara den biten jag menade, glädje är en viktig del av livet och att kunna skratta riktigt ordentligt, det har jag nog inte sett någon "vanlig" Vulcan göra någon gång (med undantag för när Tuvok får minnesförlust, fast det räknas inte riktigt eftersom han inte var sig själv då). Vänskap är också något som är oerhört viktigt för mig och när såg du senast två vulkans som var riktigt riktigt goa polare? Som dunkade varandra i ryggen och garvade åt någon kul delad erfarenhet? Visst, de är väl också vänner med varandra på ett annat plan men att inte få visa eller uppleva sin vänskap på det hjärtliga sätt vis vi människor gör vore bara för trist... Det var bara två exempel ur högen...

Jag svarade på fel inlägg, sorry. Det var menat som svar på RoLarens "Och inte att förglömma 6 vart 7:e år".

Hmmm... Svår fråga...

Jag skulle faktiskt vilja vara en Cardassian. Jag tycker de verkar så roliga och coola (och ganska söta).

Att var Q skulle inte vara helt fel, men man skulle nog tröttna ganska snabbt.

Vara cadassian. Har du funderat ut över vilken cardassian du vill vara. Jag menar många är både elaka och lömska. Tänk på Gul Dukat eller han som torterade Picard i Chain of command.

Klart att det finns sådana som Garak som inte är direkt eleka men ändå ganska lömska.

Att cardassierna ses som onda och lömska tror jag bara beror på att de har blivit en diktatur med ganska skruvat rättssystem som vi i stort bara får se den ganska patriotiska militären av. De få gånger vi får se cardassiska forskare får jag iaf en blid av dem som i grunden väldigt lika människorna, kanske till och med något mer utåtriktade än oss människor. Och som det står i databasen om cardassier "Historiskt sett har cardassierna varit stora inom de olika konstvetenskaperna". Under en demokratisk regering skulle jag inte ha någon emot att vara en carrdassier