Jump to content
Sign in to follow this  
Commander Michels

Vilken art skulle du vilja vara? (förutom människa)

Recommended Posts

Jag skulle nog välja en Andorian de är som Klingon en stark krigarras men dom känns mer civiliserade en Klingon stil är barbarisk och dom vill typ käka upp hjärtat på sin fiende medan Andorianer har en mer utvecklad filosofi bakom sitt kampsätt. Jag skulle dock vara orolig för att bli av med antennerna skulle gömma dom under nått pannband eller nått.

ps ni som snackar om Vulcans och Romuluaner de har ju m??nga fysiska likheter men hur ser Roumulaners livslängde ut Vulcans lever ju i typ 300 år men hur länge lever en Romulan?

Jag kan inte annat än att hålla med någon som sade; "Vulcan utan tvekan. Att ha förmågan att undertrycka alla känslor och handla enbart efter logik är den högsta nivån av varande för mig."

Alltså, jag skulle helt klart vilja vara en Vulcan. :vulcan:

Välkommen hit Fawkes :). Ja vulcans är helt klart ett bra val, kloka och lugna, dessutom lever de länge ;)

Tack så mycket.

Nu får jag bara hoppas att jag får tid av vara aktiv här. :)

Jag tror att jag har skrivit i denna tråden tidigare, men eftersom den är uppe igen så tog jag mig åter en funderar och kom fram till att jag vill vara en Q och inget annat. Dessutom kan jag förställ mig till vad för art jag önskar om jag är en Q. Utforska vilka platser jag önskar, eller under vilka årtal jag vill. Tänk att gå runt i Nefertitis hov, eller ge genom Babylons blå port, eller varför inte färdas i ett vikingaskepp nedför en rysk flod med Konstantinopel som mål. Och det är bara några valda godbitar från denna planeten. Tänk bara vad universum har att erbjuda. Om jag hade Q möjligheter skulle jag svara på alla frågor som hopar sig i min hjärna.

Fast å andra sidan blev ju Q uttråkade. Den skulle vara fantastiskt i början men efter miljarders miljarders år kanske man skulle tröttna och bara roa sig med att ställa till ofog i galaxen, speciellt för Picard. :djävul:

Jo jag har tänkt på det faktum också, men jag kan tänka mig leva så länge det är trevligt, vilket säkert varar många evigheter. Efter det kan jag alltid göra som Q och se vad som händer efter detta liv.

Ja det är ju ganska naturligt att livet har ett slut (även för Q). Att få säga farväl på egna villkor är nog inte dumt heller, för att inte tala om att slippa sjukdomar och andra krämpor som kommer med åldern. När jag tänker efter skulle det nog inte vara så dumt alls, Q är helt klart ett bra val.

Jag skulle nog vilja vara en Vulcan (Jag vet, VÄLDIGT orginellt.^_^)

Eller rättare sagt vilja och vilja, jag har ju redan vulcanska drag. På hemkunskapen skulle jag och en klasskompis skulle baka muffins, han satte ingen timer på sina medans jag hade timer.

Resultat:

Hans blev väldigt lösa medans mina fick en perfekt konsistens.

Kontenta:

Logik är alltid bättre än känsla.

En äkta vulcan skulle kanske dock ha klarat sig med sin inre disciplin och koncentrationsförmåga för att veta exakt när muffinsen skulle vara klara, eller snarare tycke att det var ologiskt att äta "mat" med så dåliga näringsvärden ;) :P

Människa skulle jag faktiskt inte vilja välja.

Men få se nu...

Bajoran - vet faktiskt inte varför, men har alltid gillat de.

Betazoid - de ljuger inte och alla är helt öppna med varandra och man behöver inte försöka förklara saker på samma sätt som med människor och så.

Borg . man slipper tänka, man bara lyder och gör (ok, kanske inte jättekul att vara Borg, men de har iaf nått plus)

Svår fråga eftersom alla arter har sina bra och dåliga sidor.. precis som människor.

Efter en del eftertanke tror jag skulle väga mot att välja Betazoid. Klassiskt, jag vet.. =) men det jag lockas av är nog inte att kunna läsa tankar, utan mer att kunna läsa av känslor. Att bättre kunna förstå andra genom att veta vad vad de känner tycker jag skulle vara både praktiskt och betryggande. Tycker också om deras öppenhet mot känslor och frigjordhet.

Vulcan kan väl kännas som ett intressant val ibland. Att kunna koppla bort alla känslor och bara agera enligt logik. Tror det skulle göra en del saker enklare, men jag tror att det skulle kännas tomt utan känslor.

Jag håller med dig där Kellin - om vulcans. Tom. de själva ser set som en brist att de inte kan integrera sina känslor i sin vardag (även om de inte uttrycker den sortens åsikt öppet särskilt ofta) och jag har för mig att T'pol vid ett säger att människor är avundsvärda just på grund av sin känslomässiga förmåga.

Zalkonian skulle jag välja. Så där på gränsen att bli en energiform ... Lämna det kroppsliga livet bakom sig.

Lite som V'ger liksom.

Om ni under 90talet läste james redfields den nionde insikten så verkade han också ha sett transfigurations (TNG). Zalkonians är med i det avsnittet.

Nya medvetandenivåer osv är väl det som lockar kanske

Det lät ju rätt spännande orville. Det skulle ju vara att gå till något helt okänt.

Tror att det är lättare att tänka i välkända banor, att hålla sig till något närmare människa. Troligen för att man då vet vad man kan jämföra med. Och att man utgår från de tankar och behov man har som människa.

Skulle man bli något annat så skulle ju tankar, behov och önskningar ändras också.

Skulle vara intressant att uppleva.

Traveler vore också ett alternativ. Tänk att kunna få se och uppleva allt. Oavsett tid eller rum.

Frågan är ju bara om jag skulle klara att bara observera. ..