Jump to content
Sign in to follow this  
Jocke

SVT sänder Enterprise, del 2

Recommended Posts

Men alla måste kolla på Enterprise för SVT vet inte om de skall köpa in de andra säsongerna än. Jag pratade med en som jobbade där och hon sa "vi får se om vi köper in de resterande säsongerna, det beror på hur höga tittar siffror det blir". Hoppas att alla ni kommer tvinga/övertyga era kompisar att titta p?? Enterprise.

Det ska jag försöka göra. Jag tror Enterprise kommer få många tittare, särskilt eftersom det inte finns nån annan sci-fiction på svt och tv4.

Vi måste väl starta en ny tråd oxå för de avsnitten av Enterprise som komma skall, även om det finns spoilertråd nu.

Um, rätta mig om jag har fel, men mäts inte tittarsiffror genom en sån där liten pryl som vissa utvalda (som ska representera Sveriges befolkning i genomsnitt, eller nåt) får ha vid sin tv och så måste dom trycka på en knapp varje gång dom tittar på något? Så även om man sätter på alla tv-apparater man har och/eller tvingar sina vänner att titta så spelar det iallafall inte någon roll?

Och självklart så blir det en ny tråd när avsnitten börjar! Jag ser fram emot alla diskussioner som kan bli nu när alla har möjlighet att se avsnitten. :)

Um, rätta mig om jag har fel, men mäts inte tittarsiffror genom en sån där liten pryl som vissa utvalda (som ska representera Sveriges befolkning i genomsnitt, eller nåt) får ha vid sin tv och så måste dom trycka på en knapp varje gång dom tittar på något? Så även om man sätter på alla tv-apparater man har och/eller tvingar sina vänner att titta så spelar det iallafall inte någon roll?

egentligen lite OT, men

Du har helt rätt Ella. Det spelar ingen roll hur många TV apparater vi än sätter så, skillnaden kommer ändå inte bli någon.

Får vi väl bara hoppas att alla dom utvalda är trekkers :)

Och självklart så blir det en ny tråd när avsnitten börjar! Jag ser fram emot alla diskussioner som kan bli nu när alla har möjlighet att se avsnitten. 

Oj, jag visste inte det. Men även jag hoppas att de som är utvalda är trekker så att de köper in alla säsongerna.

När ST: Voyager visades i slovenien så slutade TV bolaget sända ST: Voyager mitt under säsong 5....stackars alla trekkers i slovenien :(

startrek.com har inte uppdaterat sina sändningstider för startrek i sverige.

Var där precis och kollade efter ENT.

Då stod det att voyager visdes på 2:an och att startrek visades på 5:an.

Samma sak har stått i typ 2,5 år nu! :(

Edited by *voyboy*

Tycker inte att det är bra att man sänder Enterprise på torsdagar, då tränar jag fotboll, eller rättare sagt jag kör till fotbollen. Sen fredag är ju inte så bra tid, för då ska man ju ut och festa och festa till star trek är inte så populärt bland mina kompisar. Om inte någon har gjort ett dryckesspel på enterprise. Är där ingen som kan göra ett dryckesspel på enterprise??? Jag har inte sett något avsnitt, annars så hade jag gjort det, om där är någon som vill göra det så finns här ett dryckesspel på vänner, som man kan kolla på för att få tips.

Var och tittade i svt tablåer, 6 avsnitt på tre veckor :D . Star Trek frossa. :D Jag har bara sett "Broken Bow", så nu ser jag fram emot resten av avsnitten. Bara att bänka sig framför tvn på torsdagar och fredagar.

Tycker inte att det är bra att man sänder Enterprise på torsdagar, då tränar jag fotboll

Nåja, det är sällan en tablåtid kan passa alla. Men 18.15 är ju ändå en rätt så bra sändningstid, eftersom det inte krockar med andra bra TV-program.

Är det imorgon eller nästa vecka som ENT börjar? Fick för mig att det är imorgon, men det är det inte enligt tv-tablån.  <_<

Kommer jag ihåg fel dag nu?  :(

nästa vecka, det finns en trevlig liten nerräknare på ST Enterprise Databas, 8 dagar kvar. :D:D

Jag måste nog säga att enterprise vart lite av en besvikelse...

Tycker inte dom har fått någon riktig st känsla i filmen utan mera tvålopera i st miljö :(

Men vi får se ifall seriern bättrar sig lite längre fram när den har fått mogna riktigt...

Sen tror jag inte vi f??r se borgerna då det är lite fel i tid...

Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

• Create New...