Supertreck Posted August 30, 2006 Report Share Posted August 30, 2006 Hej EoNeel Enligt databasen här så hyllas inte TOS så bra när det var TOS som var början och de efterföljd på kommande Star Trek-serier. Inte ens mindstone karaktärerna Hur tänkte dem som grundade databasen? Ähh TOS har så dåliga effekter vi tar TNG istället. William Shatner Leonard Nimoy James Doohan Borde inte dessa vara gudar över resten av Star trek-serierna Jag tror att du hyllar TOS på fel forum som inte är så engagerad på hur det började Varför ta ut segern när grundelementet inte finns på sajten Ser inte detta ut som ett andrahandsforum med utvald info? Kanske dags att leta om ett annat forum ser mer riktig ut eller? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom_Hell Posted August 31, 2006 Report Share Posted August 31, 2006 (edited) Hej EoNeel Enligt databasen här så hyllas inte TOS så bra när det var TOS som var början och de efterföljd på kommande Star Trek-serier. Inte ens mindstone karaktärerna Hur tänkte dem som grundade databasen? Ähh TOS har så dåliga effekter vi tar TNG istället. William Shatner Leonard Nimoy James Doohan Borde inte dessa vara gudar över resten av Star trek-serierna Jag tror att du hyllar TOS på fel forum som inte är så engagerad på hur det började Varför ta ut segern när grundelementet inte finns på sajten Ser inte detta ut som ett andrahandsforum med utvald info? Kanske dags att leta om ett annat forum ser mer riktig ut eller? Hur vore det om du tog reda på varför TOS inte finns med på databasen innan du spyr ut en massa galla över ett forum som du faktiskt har deltagit flitigt i under ganska lång tid? Varför TOS inte fanns med från början vet jag inte, men det är på gång även en sådan avdelning. Jag håller själv på att hjälpa till att ta fram material. Om du hade varit lite mer uppmärksam hade du sett att det går att bidra. Och vem vet, hade du gjort det hade det kanske varit uppe vid det här laget! Edited August 31, 2006 by Tom_Hell Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supertreck Posted August 31, 2006 Author Report Share Posted August 31, 2006 Hej EoNeel Enligt databasen här så hyllas inte TOS så bra när det var TOS som var början och de efterföljd på kommande Star Trek-serier. Inte ens mindstone karaktärerna Hur tänkte dem som grundade databasen? Ähh TOS har så dåliga effekter vi tar TNG istället. William Shatner Leonard Nimoy James Doohan Borde inte dessa vara gudar över resten av Star trek-serierna Jag tror att du hyllar TOS på fel forum som inte är så engagerad på hur det började Varför ta ut segern när grundelementet inte finns på sajten Ser inte detta ut som ett andrahandsforum med utvald info? Kanske dags att leta om ett annat forum ser mer riktig ut eller? Hur vore det om du tog reda på varför TOS inte finns med på databasen innan du spyr ut en massa galla över ett forum som du faktiskt har deltagit flitigt i under ganska lång tid? Varför TOS inte fanns med från början vet jag inte, men det är på gång även en sådan avdelning. Jag håller själv på att hjälpa till att ta fram material. Om du hade varit lite mer uppmärksam hade du sett att det går att bidra. Och vem vet, hade du gjort det hade det kanske varit uppe vid det här laget! Oja tänka sig vad du tog åt dig. Men då visar ju du att du inte alls är engagerad att diskutera saken som bracka på med dåliga ursäkter. Tar du för givet att alla är så flitiga som kan hjälpa till med något? Men då kan du ju skylla på alla medlemmar som inte medverkar i nåt projekt. Men då gör jag det i så fall Hallå ni alla som inte hjälper till med något. Hur kan ni sitta och lata er i så många år och fortfarande har vi inget om TOS ? Vad är skillnaden? Du beskyllde ju på mig! Är det förbjudet att ifrågasätta/efterfråga saknad info? Så var det faktisk inte så mycket jag skrev och du gör saken så stor. Enkla raka ifrågasättningar var det bara Vad i all sin dar var det avgörande som fick dig att uppfatta det som du uttryckte det som? Visa din insats istället och diskutera efter ifrågasättningen var ställd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted August 31, 2006 Report Share Posted August 31, 2006 Hej EoNeel Enligt databasen här så hyllas inte TOS så bra när det var TOS som var början och de efterföljd på kommande Star Trek-serier. Inte ens mindstone karaktärerna Hur tänkte dem som grundade databasen? Ähh TOS har så dåliga effekter vi tar TNG istället. William Shatner Leonard Nimoy James Doohan Borde inte dessa vara gudar över resten av Star trek-serierna Jag tror att du hyllar TOS på fel forum som inte är så engagerad på hur det började Varför ta ut segern när grundelementet inte finns på sajten Ser inte detta ut som ett andrahandsforum med utvald info? Kanske dags att leta om ett annat forum ser mer riktig ut eller? Hur vore det om du tog reda på varför TOS inte finns med på databasen innan du spyr ut en massa galla över ett forum som du faktiskt har deltagit flitigt i under ganska lång tid? Varför TOS inte fanns med från början vet jag inte, men det är på gång även en sådan avdelning. Jag håller själv på att hjälpa till att ta fram material. Om du hade varit lite mer uppmärksam hade du sett att det går att bidra. Och vem vet, hade du gjort det hade det kanske varit uppe vid det här laget! Oja tänka sig vad du tog åt dig. Men då visar ju du att du inte alls är engagerad att diskutera saken som bracka på med dåliga ursäkter. Tar du för givet att alla är så flitiga som kan hjälpa till med något? Men då kan du ju skylla på alla medlemmar som inte medverkar i nåt projekt. Men då gör jag det i så fall Hallå ni alla som inte hjälper till med något. Hur kan ni sitta och lata er i så många år och fortfarande har vi inget om TOS ? Vad är skillnaden? Du beskyllde ju på mig! Är det förbjudet att ifrågasätta/efterfråga saknad info? Så var det faktisk inte så mycket jag skrev och du gör saken så stor. Enkla raka ifrågasättningar var det bara Vad i all sin dar var det avgörande som fick dig att uppfatta det som du uttryckte det som? Visa din insats istället och diskutera efter ifrågasättningen var ställd Jag måste säga att jag också tar åt mig av dina kommentarer Supertreck. Bara för att vi inte har en TOS-avdelning så säger du att detta är ett dåligt forum/dålig sida och tycker att man ska leta efter att annat forum? Du kunde ha formulerat ditt inlägg annorlunda. Självklart får du undra varför vi inte har TOS på sidan, men då anser inte jag att det ska tas upp på detta vis och inte i detta ämne eller forumdel. Sådana frågor/kommentarer tar vi i "Frågor, Kommentarer & Förslag". Vi påbörjade TOS-avdelningen för ca 1 år sedan, men pga av olika anledningar så har färdigställandet av den tagit lång tid. Nu när vi har fått förstärkning av Tom_Hell så kommer delar av den bli färdig ganska snart. Anledningen till att vi inte har lagt in TOS tidigare har flera förklaringar. Ingen i redaktionen har varit direkt intresserad av TOS eller har hållit på med annat. Från början handlade sidan enbart om VOY, sedan lades ENT till och efter det DS9 och TNG. Både TNG och DS9 blev färdiga ganska nyligen (helt färdiga blir dom nog aldrig, då det alltid finns info att lägga till och uppdatera). Därför återstår nu TOS och TAS att läggas in. Tänk på att hela redaktionen arbetar med sidan helt ideellt och på sin fritid. Under vissa längre eller kortare perioder så har vi inte tid att hålla på med sidan. Tillsammans så har vi säkert lagt ner över 2000 timmar på sidan och sedan Star Trek Databas öppnades för ca 3 år sedan så har vi lagt in TNG och DS9 och gjort stora uppdateringar av VOY och ENT plus att vi har lagt till och uppdaterat flera andra avdelningar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
orville Posted August 31, 2006 Report Share Posted August 31, 2006 1 år! Oj då vad segt jag har jobbat. Jaja, det är väl så. Jag ska försöka vara lite mer flitig i framtiden. Jag måste även jag nämna att jag var förbi och tittade lite på denna sida under den tiden det bara var Voy på den och upplevde den som lite beige just därför. Jag gick med när jag såg att det fanns personer som även diskuterade de andra serierna och har deltagit här på forumet ganska flitigt sedan dess. Dock tyckte även jag att det var konstigt att det inte fanns någon TOS del på databasen och anmälde därför intresse att börja jobba med det. Dock har året varit ordentligt struligt och jag får ta på mig att det har tagit sådan tid. Mitt engagemang fick dock en liten knuff nu när Tom Hell började jobba med TOS (och Pjotor´k samt andra på redaktionen). Så, supertreck att det inte finns någon TOS del beror till stor del på "Your truly". :rodna: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supertreck Posted August 31, 2006 Author Report Share Posted August 31, 2006 Hej Jocke Jag anser absolut att mina synpunkter platsar här när någon hyllar TOS som inte finns info om. Var har jag skrivit att detta forum är dåligt? Har inte ens skrivit det. Vilken moralisk rätt har du att använda det du redan vet som sköld och vända tillbaks allt mot mig?. Jag kan ju bara ge de synpunkter över det som finns att se Du är fräck som drar fram gömda ess som undanhåller fakta och väljer att använda det som blåslampa mot mig Du var dock inte heller engagerad att diskutera som valde ställningen att jaga mig med blåslampa och nita fast kritiken med förringade kommentarer. Tack så mycket för visat intresse av andras synpunkter. En partisk debatt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted August 31, 2006 Report Share Posted August 31, 2006 Jag anser absolut att mina synpunkter platsar här när någon hyllar TOS som inte finns info om. Detta ämne är en hyllning till TOS precis som ämnet beskriver och därför passar egentligen inte denna diskussion här. Vad jag förstår så var inte detta tänkt att handla om sidan Star Trek Databas utan om TV-serien Star Trek: Originalserien. Var har jag skrivit att detta forum är dåligt? Har inte ens skrivit det. Jag citerar dig själv: Jag tror att du hyllar TOS på fel forum som inte är så engagerad på hur det började Varför ta ut segern när grundelementet inte finns på sajten Ser inte detta ut som ett andrahandsforum med utvald info? Kanske dags att leta om ett annat forum ser mer riktig ut eller? Har jag missuppfattat detta eller skriver inte du "ett andrahandsforum". Som jag förstod det så är även detta vad du tycker om forumet. Om jag har missuppfattat dig så ber jag om ursäkt. Vilken moralisk rätt har du att använda det du redan vet som sköld och vända tillbaks allt mot mig?. Jag kan ju bara ge de synpunkter över det som finns att se Du är fräck som drar fram gömda ess som undanhåller fakta och väljer att använda det som blåslampa mot mig Du var dock inte heller engagerad att diskutera som valde ställningen att jaga mig med blåslampa och nita fast kritiken med förringade kommentarer. Tack så mycket för visat intresse av andras synpunkter. En partisk debatt. I mitt inlägg så försökte jag förklara varför TOS inte finns på sidan. Jag försökte inte använda något som "blåslampa" mot dig utan helt enkelt förklara för dig och andra på ett bra sätt varför TOS inte finns på sidan. Vi visar alltid intresse för andras synpunkter och har alltid gjort det för att detta är en sida som är gjord för er som besöker sidan. Kritik är också alltid uppskattad så länge den är konstruktiv. Hur tänkte dem som grundade databasen? Ähh TOS har så dåliga effekter vi tar TNG istället. Här riktar du stor kritik mot mig som grundare av sidan, vilket jag som sagt inte uppskattar, vilket du förhoppningsvis kan förstå. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom_Hell Posted September 1, 2006 Report Share Posted September 1, 2006 (edited) Oja tänka sig vad du tog åt dig. Men då visar ju du att du inte alls är engagerad att diskutera saken som bracka på med dåliga ursäkter. Tar du för givet att alla är så flitiga som kan hjälpa till med något? Men då kan du ju skylla på alla medlemmar som inte medverkar i nåt projekt. Men då gör jag det i så fall Hallå ni alla som inte hjälper till med något. Hur kan ni sitta och lata er i så många år och fortfarande har vi inget om TOS ? Vad är skillnaden? Du beskyllde ju på mig! Är det förbjudet att ifrågasätta/efterfråga saknad info? Så var det faktisk inte så mycket jag skrev och du gör saken så stor. Enkla raka ifrågasättningar var det bara Vad i all sin dar var det avgörande som fick dig att uppfatta det som du uttryckte det som? Visa din insats istället och diskutera efter ifrågasättningen var ställd Tog åt mig vet jag inte. Men du framförde din kritik på ett väldigt fräckt och ovänligt sätt. Istället för att t ex säga att det är konstigt av de bakom forumet att inte ha med TOS så går du ju till ganska kraftfull och hånande attack. * Du kallar bl a forumet för "andrahandsforum"! * Du slänger ur dig lite hänsynslöst att det kanske är bättre att leta efter ett annat forum. * Du tar dig friheten att spekulera i hur de bakom forumet har resonerat, och då på ett högst nedlåtande sätt! Därför reagerade jag! Jag tyckte att du var hänsynslös i din kritik. Så här kan man inte bete sig mot andra människor. Jag tar inte "för givet" att alla kan hjälpa till. Däremot tycker jag inte att man skall uttala sig så negativt om något man inte känner till. Då ber man väl hellre om fakta? Och om du nu tyckte att det var så dåligt av de bakom forat att inte ha med något TOS, så påpekade jag att det har annonserats om att de behöver hjälp. Jag anmälde mig för att hjälpa till vilket jag tycker är en bättre och framför allt mer konstruktiv väg att gå för att få till en förbättring. Mycket bättre än att vara destruktiv och kritisera hårt. Det är absolut inte f??rbjudet att ifrågasätta, snarare är det bra! Men det finns faktiskt bra och dåliga sätt att göra det på. Ditt var väldigt respektlöst enligt min mening! Och respektlöst blir det ofta när man sitter och spekulerar negativt istället för att ta reda på hur det ligger till. Om du nu fortfarande anser att "saken inte var så stor" så måste du tänka dig för när du skriver, vilket även Jocke påpekade. Detta är väl "det avgörande" för mig! Edited September 1, 2006 by Tom_Hell Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supertreck Posted September 1, 2006 Author Report Share Posted September 1, 2006 (edited) Men hej Jocke Det var väldigt vad anlelägen du har att fastställa anta vad jag inte förstår Andrahandsforum menas med att man inte valt den allra första serien och valt några av dem efterföljande serier som forumet. Hur kan detta vara nedlåtande vilket du skrev att från början var forumet ämnar enbart för VOY? TOS är t.ex. ägaren till konceptet medan de efterföljande serier är nya erbjudande av utveckling. Och när jag säger att kanske leta rätt på en riktig så borde ju jag ha rätt där med. Detta forum var ju som sagt ämna för VOY från början vilket du skrev. Vad är det störande att ge förslag till nån att leta rätt på ett annat forum. Tänk om det skulle finnas en som började med TOS. Att resonera vad som är äkta tycks vara ett mycket känsligt ämne som tydligen förväxlar lätt som att vara nedlåtande. Edited September 1, 2006 by Supertreck Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted September 1, 2006 Report Share Posted September 1, 2006 Men hej Jocke Det var väldigt vad anlelägen du har att fastställa anta vad jag inte förstår Andrahandsforum menas med att man inte valt den allra första serien och valt några av dem efterföljande serier som forumet. Hur kan detta vara nedlåtande vilket du skrev att från början var forumet ämnar enbart för VOY? TOS är t.ex. ägaren till konceptet medan de efterföljande serier är nya erbjudande av utveckling. Och när jag säger att kanske leta rätt på en riktig så borde ju jag ha rätt där med. Detta forum var ju som sagt ämna för VOY från början vilket du skrev. Vad är det störande att ge förslag till nån att leta rätt på ett annat forum. Tänk om det skulle finnas en som började med TOS. Att resonera vad som är äkta tycks vara ett mycket känsligt ämne som tydligen förväxlar lätt som att vara nedlåtande. Vad som är "äkta" har jag inga problem med. Personligen så tycker jag att alla serierna är lika mycket Star Trek. Om du tycker att TOS är mer "äkta" än någon annan serie är din åsikt och det har jag heller inget emot. Det jag har problem med är det som Tom_Hell förklarar så bra i sitt inlägg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supertreck Posted September 1, 2006 Author Report Share Posted September 1, 2006 Men hej Jocke Det var väldigt vad anlelägen du har att fastställa anta vad jag inte förstår Andrahandsforum menas med att man inte valt den allra första serien och valt några av dem efterföljande serier som forumet. Hur kan detta vara nedlåtande vilket du skrev att från början var forumet ämnar enbart för VOY? TOS är t.ex. ägaren till konceptet medan de efterföljande serier är nya erbjudande av utveckling. Och när jag säger att kanske leta rätt på en riktig så borde ju jag ha rätt där med. Detta forum var ju som sagt ämna för VOY från början vilket du skrev. Vad är det störande att ge förslag till nån att leta rätt på ett annat forum. Tänk om det skulle finnas en som började med TOS. Att resonera vad som är äkta tycks vara ett mycket känsligt ämne som tydligen förväxlar lätt som att vara nedlåtande. Vad som är "äkta" har jag inga problem med. Personligen så tycker jag att alla serierna är lika mycket Star Trek. Om du tycker att TOS är mer "äkta" än någon annan serie är din åsikt och det har jag heller inget emot. Det jag har problem med är det som Tom_Hell förklarar så bra i sitt inlägg. Tyvärr så har Tom_Hell förlängt det totalt till sin egen version som är faktisk är totalt missförstått. Dessutom skriver som så som jag faktisk inte skrev Jag skrev faktisk: Kanske dags att leta om ett annat forum ser mer riktig ut eller) Tom_Hell skrev "att det kanske är bättre att leta efter ett annat forum Det är stort skillnad på "bättre" och "riktig" med sina två olika betydelse. Mitt skäl var absolut inte om forumet är bra eller dålig Och du Jocke anser att det är korrekt återberättat av Tom_Hell? Varför åsidosätter du min förklaring på vad jag menade med andrahandsforum? Tack så mycket för visat ointresse. Du var ju inte öppen för att diskutera. Men det var ju meningslöst att förklara sig när du förskattar det som att den aldrig existerat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom_Hell Posted September 1, 2006 Report Share Posted September 1, 2006 (edited) Tyvärr så har Tom_Hell förlängt det totalt till sin egen version som är faktisk är totalt missförstått. Dessutom skriver som så som jag faktisk inte skrev Jag skrev faktisk: Kanske dags att leta om ett annat forum ser mer riktig ut eller) Tom_Hell skrev "att det kanske är bättre att leta efter ett annat forum Det är stort skillnad på "bättre" och "riktig" med sina två olika betydelse. Mitt skäl var absolut inte om forumet är bra eller dålig Och du Jocke anser att det är korrekt återberättat av Tom_Hell? Varför åsidosätter du min förklaring på vad jag menade med andrahandsforum? Tack så mycket för visat ointresse. Du var ju inte öppen för att diskutera. Men det var ju meningslöst att förklara sig när du förskattar det som att den aldrig existerat Återigen bottnar det i att du bör tänka på hur du skriver. Såsom du har uttryckt dig är det svårt att inte tolka det på sättet som vi har gjort. Jocke och jag gjorde uppenbarligen liknande tolkning av ditt första inlägg. Och sluta upp med att dra en massa valser om att folk inte "vill diskutera" när det är precis det vi sysslar med. Vartenda inlägg hittills har ingått i denna diskussion om Forumet och ditt första inlägg. Jag förstår nu att du kanske inte menat det riktigt som vi tolkat det, men återigen, tänk dig då för hur du skriver, och var du skriver det och varför så blir det här en trevlig miljö att diskutera Star Trek i för oss alla. Så vi slipper en massa tjafs fram och tillbaka som detta blivit. Jag å min sida skall ta och försöka vara bättre på att ta reda på vad du egentligen menar innan jag kastar mig in i diskussionen nästa gång. Ok? Edited September 1, 2006 by Tom_Hell Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supertreck Posted September 1, 2006 Author Report Share Posted September 1, 2006 Tyvärr så har Tom_Hell förlängt det totalt till sin egen version som är faktisk är totalt missförstått. Dessutom skriver som så som jag faktisk inte skrev Jag skrev faktisk: Kanske dags att leta om ett annat forum ser mer riktig ut eller) Tom_Hell skrev "att det kanske är bättre att leta efter ett annat forum Det är stort skillnad på "bättre" och "riktig" med sina två olika betydelse. Mitt skäl var absolut inte om forumet är bra eller dålig Och du Jocke anser att det är korrekt återberättat av Tom_Hell? Varför åsidosätter du min förklaring på vad jag menade med andrahandsforum? Tack så mycket för visat ointresse. Du var ju inte öppen för att diskutera. Men det var ju meningslöst att förklara sig när du förskattar det som att den aldrig existerat Återigen bottnar det i att du bör tänka på hur du skriver. Såsom du har uttryckt dig är det svårt att inte tolka det på sättet som vi har gjort. Jocke och jag gjorde uppenbarligen liknande tolkning av ditt första inlägg. Och sluta upp med att dra en massa valser om att folk inte "vill diskutera" när det är precis det vi sysslar med. Vartenda inlägg hittills har ingått i denna diskussion om Forumet och ditt första inlägg. Jag förstår nu att du kanske inte menat det riktigt som vi tolkat det, men återigen, tänk dig då för hur du skriver, och var du skriver det och varför så blir det här en trevlig miljö att diskutera Star Trek i för oss alla. Så vi slipper en massa tjafs fram och tillbaka som detta blivit. Jag å min sida skall ta och försöka vara bättre på att ta reda på vad du egentligen menar innan jag kastar mig in i diskussionen nästa gång. Ok? Det är väl snarare tvärt om. Det är ni andra som förvränger allt jag skriver och vänder det emot mig med påståenden som är helt fel Och du är tydligen rätt person att säga vem som skapar dålig stämning? Du visar verkligen att du tar initiativet som klipper sönder mina meningar och lägger in dina egna missvissande ingredienser - och sen anklagar mig att det var det jag sa. Och så förkastade du min påpekan att du refererade det jag skrev helt fel Nänä du, försök inte smit undan när du FAKTISK refererade det jag skrev helt fel och det fick fel betydelse. Du är fräck. Jag känner mig kränkt över att bli så dissad och kuggad där ni bara visas iskalhet total jävighet att inte ta ämnet utan detta tjabbgel Det är ju självklart. Jag har alltid fel Ni har alltid rätt Mina åsikter är ingenting ni andra är absolut korrekt ståtlig bättre i höjdens triumf Min kritik är bara en förlust obehandlingsbar smörja Ni andras kritik väger absolut mycket tyngre. Mina synpunkter över forumet är bara en störning där ni varenda gång slår till mig med blyhammare. Ni svarar med piskan i beredskap Så känns det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom_Hell Posted September 1, 2006 Report Share Posted September 1, 2006 Det är väl snarare tvärt om. Det är ni andra som förvränger allt jag skriver och vänder det emot mig med påståenden som är helt fel Och du är tydligen rätt person att säga vem som skapar dålig stämning? Du visar verkligen att du tar initiativet som klipper sönder mina meningar och lägger in dina egna missvissande ingredienser - och sen anklagar mig att det var det jag sa. Och så förkastade du min påpekan att du refererade det jag skrev helt fel Nänä du, försök inte smit undan när du FAKTISK refererade det jag skrev helt fel och det fick fel betydelse. Du är fräck. Jag känner mig kränkt över att bli så dissad och kuggad där ni bara visas iskalhet total jävighet att inte ta ämnet utan detta tjabbgel Det är ju självklart. Jag har alltid fel Ni har alltid rätt Mina åsikter är ingenting ni andra är absolut korrekt ståtlig bättre i höjdens triumf Min kritik är bara en förlust obehandlingsbar smörja Ni andras kritik väger absolut mycket tyngre. Mina synpunkter över forumet är bara en störning där ni varenda gång slår till mig med blyhammare. Ni svarar med piskan i beredskap Så känns det. Nja, det fick inte nödvändigtvis "fel" betydelse, eftersom båda orden kan ha samma betydelse om man gör den tolkning som bl a jag gjorde. Nu har jag insett att jag gjorde fel tolkning och har också erkänt det i mitt förra inlägg! Jag erkände alltså att jag tolkade dig fel! Har du förstått det? Nej! Istället fortsätter du att gå på mig med konstiga meningar och attacker om att jag g??r fel. Är det så svårt att förstå att även jag tycker att även du käbblar? Först är du inte nöjd när man försöker bemöta dina inlägg. Sedan går det helt förbi dig när man nån gång erkänner att man gjort fel! Då blir det en massa såna här käbbel-inlägg. Är det bara jag? Knappast. Och sedan spelar du martyr också. Det är väl självklart att utgångsläget i en diskussion oftast är att båda parter tycker att just dom har rätt och den andre har fel. När du uttrycker dig som du gör ofta i dfina inlägg så måste du väl kunna räkna med 2 saker: 1. Du riskerar att missuppfattas. Och då måste du kunna vara ödmjuk nog att tänka efter och formulera om dina tankar så att man förstår att du inte menade som man har uppfattat dig. 2. Du måste vara beredd på att folk bemöter din kritik, vilket är allas rätt på ett diskussionsforum. Det måste man räkna med. Jag förstår ärligt talat inte ibland vad du anser att en diskussion är. Du har framfört kritik mot forat som av några av oss framstod som ganska hård och elak. När vi sedan försöker bemöta den så anser du dig orättvist behandlad!!?? Något som jag borde känna egentligen. Mitt förra inlägg var dels ett erkännande från mig att jag tolkat dig fel, och dels en enkel förklaring på varför jag tolkat så fel. Anledningen till mina råd/tips till dig var för att vi skulle undvika dylika missförstånd i framtiden. Jag försökte sträcka ut en vänskaplig hand, men istället för att ta emot den så fortsätter du att gå på. (O Det verkar som att du inte heller förstår det jag skriver? Du skrev "Och så förkastade du min påpekan att du refererade det jag skrev helt fel". Då missade du hela kontentan av mitt inlägg som var just det att jag erkände att du hade rätt; jag hade refererat dig fel! Jag vill inte att du ska känna som du gör nu, jag har försökt i de senaste inläggen att tona ner stämningen och nå något slags samförstånd. Vi är uppenbarligen båda offer för missuppfattningar, något som tyvärr är alltför lätt hänt när man bara använder sig av skriven text. Det måste man vara medveten om. Så kan vi anse den här saken utagerad nu eller är det något mer du vill tillägga? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted September 2, 2006 Report Share Posted September 2, 2006 Om ni inte vill gå i klinch o hålla på i evigheter, ta det lungt med supertreck. Han (hon?) verkar sträva ännu mer än jag efter att få sista ordet i en debatt. *gott råd* J. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supertreck Posted September 2, 2006 Author Report Share Posted September 2, 2006 (edited) Det spelar ju ingen roll att man redan har förklarat vad man menade när ni förkastar det som att den aldrig existerat och fortsätter hacka och dissa. Men mina förklaringar var tydligen meningslösa som inte förmildrade det hela hela när ni bara braka på Jag anser jag jag borde blivit förlåten till hälften och jag ber om förlåt till hälften. Edited September 2, 2006 by Supertreck Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom_Hell Posted September 2, 2006 Report Share Posted September 2, 2006 Det spelar ju ingen roll att man redan har förklarat vad man menade när ni förkastar det som att den aldrig existerat och fortsätter hacka och dissa. Men mina förklaringar var tydligen meningslösa som inte förmildrade det hela hela när ni bara braka på Jag anser jag jag borde blivit förlåten till hälften och jag ber om förlåt till hälften. Absolut. Det är precis det jag försökt göra med mina senaste inlägg. Vi möts på halva vägen så vi kan lämna detta bakom oss. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supertreck Posted September 2, 2006 Author Report Share Posted September 2, 2006 (edited) Så tragisk och nu har jag sabbat denna tråd totalt som var menad att hylla. Och det finns trots inte några plåster att skymma allt off topic så det väsentliga syns bättre Admin får järna ta bort en prick på mig. Jag förtjänar nog den inte. Edited September 2, 2006 by Supertreck Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted September 2, 2006 Report Share Posted September 2, 2006 Dessa inlägg har flyttats från HYLLNING TILL TOS! Det spelar ju ingen roll att man redan har förklarat vad man menade när ni förkastar det som att den aldrig existerat och fortsätter hacka och dissa. Men mina förklaringar var tydligen meningslösa som inte förmildrade det hela hela när ni bara braka på Jag anser jag jag borde blivit förlåten till hälften och jag ber om förlåt till hälften. Absolut. Det är precis det jag försökt göra med mina senaste inlägg. Vi möts på halva vägen så vi kan lämna detta bakom oss. Håller med, ingen mening att hålla på och diskutera detta ytterligare då jag misstänker att det kan hålla på i en evighet. Supertreck, jag ber om ursäkt att jag missuppfattade det hela. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brunt Posted September 2, 2006 Report Share Posted September 2, 2006 En TOS avdelning kommer väl att läggas till databasen på fredag eftersom det är jubileum då? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted September 2, 2006 Report Share Posted September 2, 2006 En TOS avdelning kommer väl att läggas till databasen på fredag eftersom det är jubileum då? Det får du se på fredag, om det nu är det som är det nya... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted April 8, 2007 Report Share Posted April 8, 2007 Jag måste erkänna att det tar tid att lägga in info om allt. Det är inte så att man bara kopierar in ett stycke från någon annan databas så är det klart sedan. Varje rad i databasen är formulerad och skriven av någon som lagt ned arbete och tankemöda på det. Varje bild är utvald och ditlagd. Och det är ett otroligt arbete som har lagts ned! På alla serierna inklusive TOS. Även om vi hade haft heltidsanställda databasinläggare så skulle inte allt ha blivit inlagd med en gång! Att lägga in info tar tid så enkelt är det. Bra info om tex tos tar tid och kunskaper att lägga in då alla gör det på sin fritid! Om någon av er som sitter med info om olika serier ser luckor i databasen skriv då en text i ett pm och skicka den till någon av forumledarna/databasinläggarna. All hjälp mottages med tacksamhet. Det enda kravet är att texten är neutral, det vill säga inte innehåller värdeomdömen som tex "Jag gillar inte spock för att han ständigt går omkring och klagar över människornas brister!" Dessa åsikter får man ta i forumet men inte i databasen som bara ska innehålla info. J. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supertreck Posted April 10, 2007 Author Report Share Posted April 10, 2007 Är inte du något utanför ämnet? Denna tråd startades ( naiva dumma jag ) utan min vetskap att forumet från början var ett Voyager forum. I och med att allt blivit förklarat så anser jag tråden som förbrukad och nått sitt syfte. Jag anser att det fel tråd du använder med en missvisande titel, vilket har ett helt annat ärende i frågan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted April 10, 2007 Report Share Posted April 10, 2007 Supertreck: Jag tror att JAF bara menade att passa på att marknadsföra att det önskades hjälp till databasen och då är ju en sådan här diskussion perfekt för detta syfte. Dock håller jag med dig i det att syftet med diskussionen är liksom överspelad nu och stänger den därmed. *DISKUSSIONEN STÄNGD* Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts