Jump to content
Kashked

Star Trek Online

Recommended Posts

Bilder på den nya sectorn, Pelia.

Notera hur mörk den är och mycket mer realistisk än de gamla. Jag menar, när blev rymden blå/grön/röd.

Det är sagt att alla sectorer kommer göras om och se mer ut som denna. (y)

screenshot_2010-07-10-15-09-06.jpg

screenshot_2010-07-10-15-09-14.jpg

screenshot_2010-07-10-15-09-21.jpg

screenshot_2010-07-10-15-09-42.jpg

Jag hade inte tid att göra mindre bilder osv. ^^

la ner STO 2 veckor efter spelet släpptes på marknaden, kände att spelet var långt ifrån klart. Men nu är jag tillbaka, trodde Svenska flottan var död men den levde tydligen men otroligt oaktiv :)

Jepp, vi är inte många kvar nu :(

Mjo, kommer dock tyvärr snart lämna svenska flottan. Kommer snart börja utforska Roleplay på STO, ska bara vänta tills jag blir Captain först.

Ricochet: Nu finns ett Breen uppdrag ute på Tribble!

Jag vet att det är kul att posta bilder men det är ännu inte alla som har bredband (hur konstigt det än kan låta) så det vore bra om ni på något sätt kunde ordna så att inte denna tråd blev alltför bildtung. J.

Mja, jag minskade de flesta bilderna till 600x. Trodde det skulle räcka. Ska göra mindre thumbnails nästa gång. ;)

Mjo, kommer dock tyvärr snart lämna svenska flottan. Kommer snart börja utforska Roleplay på STO, ska bara vänta tills jag blir Captain först.

Gå gärna med i Svenska chat kanalen som heter just det, Svenska. (/channel_join svenska)

Edit: Skrev fel kommando för att gå med i en chat kanal, fixat nu.

Edited by thamupp

Yay! Breeen! :w00t: Det måste kollas! Dom får sno sej nu med nya patchen. Spelet går verkligen på tomgång nu och det finns inget kul att göra! :huh: Visst, dom vill få allt rätt innan dom släpper den..men det är bråttom nu!

Nope no klink(klingonsk spelfigur) för mej.

Misstänker att Breen dyker upp för Federationsidan någon gång i framtiden också ;)

Sitter och laddar hem senaste patchen för testservern nu men OJ vad det gick trögt här ute på landet!

Varför vill du missa halva spelet du betalar 130 kr i månaden för? Tycker jag verkar ganska osmart att inte ha så kul som möjligt, väldigt osmart att inte ens prova...

Håller med Mr Trek. Nu släpps det runt 5 (tror det kan vara fler) rätt så episka uppdrag för klinksen. I ett av dom attackerar man mars skepps bygget i ett annat får man träffa Kahless. :o

Edited by thamupp

Varför vill du missa halva spelet du betalar 130 kr i månaden för? Tycker jag verkar ganska osmart att inte ha så kul som möjligt, väldigt osmart att inte ens prova...

För det första: Det där är på gränsen till förolämpning!

För det andra: Hur jag väljer att spela STO är väl ändå min ensak!?

Jag har en anledning till att jag inte vill spela klingonsidan (som säkert är jättekul att spela)men det är min ensak!

Basta!

För det första: Det där är på gränsen till förolämpning!

För det andra: Hur jag väljer att spela STO är väl ändå min ensak!?

Jag har en anledning till att jag inte vill spela klingonsidan (som säkert är jättekul att spela)men det är min ensak!

Basta!

Ja, jag tycker nog att det är förolämpande att säga "väldigt osmart att inte ens prova" (Om det inte sägs med en smiley :-).

Det finns inget osmart i att spela på det sätt commander ricochet gör. Alla har vi våra prefenser när vi spelar . Ingen

tror väl att detta har CR inte begripit själv - dvs. att man kan spela på alternativa sätt som han valt att inte göra.

Edited by Fleetadmiral

Okej, okej, skulle väl sagt det i spelet istället då :P Spelets chattcensur har det nämligen svårt där, om vi inte säger elaka saker som "slut" :D

Jag är ledsen om min argumentation missuppfattades :) Men frågan är om detta var så illa, händer det inte en hel del brott som går förbi då?

Edited by Mr Trek

Okej, okej, skulle väl sagt det i spelet istället då :P Spelets chattcensur har det nämligen svårt där, om vi inte säger elaka saker som "slut" :D

Jag är ledsen om min argumentation missuppfattades :) Men frågan är om detta var så illa, händer det inte en hel del brott som går förbi då?

Som detta uttrycktes från början så hade det inte uppskattats i spelets chatt heller. Vi är alla vänner här och och även så i spelet men vi är sällan "bästa vänner" som man kan säga lite vad som helst till.

Det sista frågan/påståendet fattade jag inte vad du menade. Men nu lämnar vi denna diskussion.

Hoppas att patchen släpps då på torsdag..men hos oss blir det väl så mitt i natten på torsdag eller fredag.

Är så nyfiken på vad som kommer att finnas i nya XI-affären t.ex. Nån´som vet om attacken-skillen cannon scatter volley kommer att vara fixad nu i nya patchen?

Hoppas att patchen släpps då på torsdag..men hos oss blir det väl så mitt i natten på torsdag eller fredag.

Är så nyfiken på vad som kommer att finnas i nya IX-affären t.ex. Nån´som vet om attacken-skillen cannon scatter volley kommer att vara fixad nu i nya patchen?

1)Ingen anning <_<

2)Jag gissar att du menar XI-affären. Här kommer lite bilder:

Bild 1

Bild 2

Bild 3

Alla är från Longascs picassa album.

Hans bild texter:

Bild 1:

Oh who said my Marks of Exploration/Honor will stay useful? The new MK XI vendor stuff is all about "Emblems". I did not find a green "badges" level gear vendor yet.

Bild 2:

I fear I must do some math, as the +dmg mod only adds +1 DPS usually. The +CrtD for increased critical damage is very likely to be more useful -> This MK XI gear could be a downgrade (!)

Bild 3:

The same question for the Torpedoes. 2xCrtD +Dmg vs 2xCrtD +CrtH (2% higher crit chance). But it is a little higher in tier, tough question.

Som sagt, nytt XI gear kommer inte köpas från Marks ( :förbannad: ), utan från nya så kallade Emblems... Tack till den DEV som sa vi skulle spara Marks. Sedan tyckte han inte de nya XI grejerna hade så bra modifiers, att det t.o.m kan vara en nergradering från Mk X gear.

3) Ja CSV kommer fixas i season 2 patchen.

CSV just nu:

CSV 1 15% damage bonus

CSV 2 50% damage bonus

CSV 3 75% damage bonus

CRF just nu:

CRF 1 30% damage bonus

CRF 2 40% damage bonus

CRF 3 50% damage bonus

Som CSV det ska/kommer vara:

CSV 1 15% damage bonus

CSV 2 20% damage bonus

CSV 3 25% damage bonus

Edited by thamupp

Oki tack.

Hmm det borde ju nu tyvär vara spikat då att det blir emblems som ny grej istället för marks, eftersom att det är så nära släpp av patchen. Det är ju ganska så irriterande då jag har slitit ihop till en massa marks i båda dagliga uppdragstyperna.

Lite skumt att dom släpper nya saker av högre mark-grad, som kanske kan vara sämre än dom nu befintliga! Jaja vi får väl kika på det hela när det går "live"! <_<

Det sista frågan/påståendet fattade jag inte vad du menade. Men nu lämnar vi denna diskussion.

jag menar att ungefär lika "allvarliga" saker brukar kunna gå förbi utan att det talas om förolämpningar.

Ska jag skriva klartext så var deenligt kritik om att modererandet kan hålla en ganska ojämn nivå ibland.

Edited by Mr Trek

jag menar att ungefär lika "allvarliga" saker brukar kunna gå förbi utan att det talas om förolämpningar.

Ska jag skriva klartext så var deenligt kritik om att modererandet kan hålla en ganska ojämn nivå ibland.

Mr Trek, om du tycker att du har blivit orättvist behandlad så får du gärna ta med mig via PM. Annars tycker jag att vi gör som commander ricochet bad om tidigare och lämnar denna diskussion.

Ser själv fram emot season 2. Har inte spelat så mycket det senaste pga det inte finns så mycket att göra förutom möjligtvis PVP och lite annat (har även haft annat att göra så spelandet har inte prioriterats heller direkt). Ska bli väldigt intressant att se vad som ändras och läggs till framöver :)

Oki tack.

Hmm det borde ju nu tyvär vara spikat då att det blir emblems som ny grej istället för marks, eftersom att det är så nära släpp av patchen. Det är ju ganska så irriterande då jag har slitit ihop till en massa marks i båda dagliga uppdragstyperna.

Lite skumt att dom släpper nya saker av högre mark-grad, som kanske kan vara sämre än dom nu befintliga! Jaja vi får väl kika på det hela när det går "live"! <_<

Håller med! Egentligen borde jag väll inte säga något, du har ju samlat ihop över 100 mer Marks än mig. :visslar:

Mm, om [Dmg] modifiern är lika dålig som Longasc föreslog är det ju ganska tråkigt. Men de är fortfarande en mark högre, så dom kommer ju ha aningen högre basskada.

Ja, det måste gå live snart! Att spela på tribble känns bara så meningslöst. :P