Jump to content
Sign in to follow this  
Kashked

Star Trek Online

Recommended Posts

Oki ja då blir det säkert så då ;)

Jag är inte alls av den åsikten. Många är sugna på start trek nu dels pga den filmen som släppts och dels pga att det var ett tag star trek legacy släpptes. Däremot så är jag inte säker på att den bli en megahit. Sedan måste ju detta köras ett tag innan man vet vartåt det barkar. Det är ju ett online-spel så det går nog inte riktigt att jämföra med ett icke-onlinespel.Hoppas att dom håller sej hyfsat canon med grejerna bara.

Vi diskuterade spelet på förra trekdagen och tyvärr kom vi fram till att spelet antagligen kommer floppa.

Vad kom ni fram till då? =)

Jag tror att det som väger upp spelet är rymdstriderna och "custom build options", men markstriderna ser inte alls bra ut. Fast det är fortfarande i alpha stage, vi får se sen när betan kommer, jag har ansökt om betan så vi får se.

Jag har självt följt ST:O uppbyggnad enda sedan Cryptic tog över och jag tror absolut inte at det kommer floppa. Redan nu så är communityt för spelet urstort och då har vi inte ens börjat med "closed beta" än. Detta resulterar i att även om folket på Cryptic inte är "Hardcore fans" av Star Trek så har dom ett massivt community av riktiga fans, så det är ingen fråga om dom kommer hålla sig canon, det måste dom göra för att hålla oss fans intresserade av spelet.

Vad gäller releasen så har jag hört från Cryptic att det är planerat till tidigt 2010.

Jag rekommenderar verkligen www.Startrekonline.com Vilket är den officiella sidan för spelet. uppdateras nästan varje dag och forumet är alltid aktivt. Adda gärna mig där, jag har samma användarnamn där som här: Zolution

(lessen om texten blev lite flummig ^^ kan skylla på att jag e trött :D)

Nä, jag hoppas inte att det floppar (även om jag har uttryckt tankar om att det är troligt att det gör det). Spelet ser bra ut och verkar kul. Det och att genomsnittsåldern för gamers blir äldre och äldre talar till spelets fördel.

FZ har provkört Star Trek: Online nu och skriver lite om det.

Artikeln buggade dagen innan den publicerades och jag (The Hero aka The Bug Reporter) tipsar ju fz redaktion och får ett fint mail *skit stolt*

---

Hej Martin. Jag klantade mig, den publiceras inte förrän kl 11 i morgon förmiddag. Kika tillbaka då så ska det gå bättre. Och tack för buggrapporten!

---

Tomas Andersson

Redaktör - www.FZ.se

---

Lite mer OnT:

Känns som att spelet är ganska utvecklat för trekkers vilket kanske är försåtligt då det är ett Star Trek spel men det känns ändå som att man måste få "non-trekkers" också för att spelet ska kunna utvecklas osv.

Edited by thamupp

Tack för länken till artikeln. Jag kommer inte att spela det där.

Jag vill vara en del av en besättning och skapa min egen version av Lieutenant Commander Data eller nåt. Jag vill inte ha ett eget skepp, utan vill skapa en personlighet som lever i Star Trek-världen. Därför är Star Trek Online en besvikelse.

Jag har aldrig hittat nåt onlinespel som lyckats hålla mitt intresse mer än trettio minuter i alla fall och jag har testat en hel del. Jag håller mig till Civilization IV, Oblivion och Morrowind. Online-karaktärer kan jag bygga på IMVU om jag vill, även om det inte är strikt rollspel.

OT: Jag har inte varit inloggad här på länge så jag hoppas att detta hamnar rätt =)

Tyvärr är det så att de som betatestar STO har godkänt ett avtal där man endast får diskutera spelet i det officiella forumet på STO:s hemsida. Vissa har dock lagt ut information på andra sidor, testa att googla så kanske ni får fram något smaskigt :) .

Själv tror jag det kommer bli lyckat när vissa buggar är åtgärdade. Jag är helt på om några fler här skapar en flotta :)

Om du hittar något bra så får du gärna tipsa ;) ^

_________________________________________________________________________________________________________________________________

Om spelet: Är lite tveksam om det kommer bli bra... spelet har inga öppna ytor och är instansbaserat så spelet kommer nog inte vara jätte roligt för "non-trekkers".

Jag tycker att det borde vara mer som EVE och helt öppet, inte stängda ytor. Det är just nu ett lite mer osäkert köp för mej.

Håller med om det där med öppna ytor men jag tror att trekkers kommer att gilla det och ge det betyg mellan VG och G i alla fall. Vad gäller andra så är det väl kanske mer en öppen bok. MEn dom måste ju givetvis rikta sej minst lika mycket till "icke-trekkers".

Jag fick inte nån´betanyckel av st.online i alla fall. JAG som är amiral och allt...vilken fräckhet va? VA!? VA!? :blink:

Oj vad trögt det gick med mobilt bredband...blir nog inte klart förens imorgon! :huh: Men spännande ska det bli! Och så är det ju gött att ha ett litet försprång ;)

Tillägg(ja varför inte skriva "Tillägg" istället för "Edit") Arrrrrghhh 1% på en halvimme, har det laddats hem av programmet! Och nu bröts det..och ingen "återuppta" fanns...härligt!:blink:

Vad synd att man har missat utdelningen av betanycklarna. :blink: Hur fick ni tag på era? Jag antar att det är för sent nu..

Jag kommer antagligen spela det när det släpps, så att starta en ST Databas grupp, eller vad det nu kommer kallas, skulle vara kul :)

Intressant ide! :D

Bara att beställa spelat på webhallen.se så får du en betanyckel!

Jag har nu provspelat ytterst lite av dom första små uppdragen. Jag har inte kläm på alla finesser ännu på långa vägar med det känns potentialt må jag säga! Dock gillar jag inte alls förflyttningskommandona(när man ska röra på sej)vill kunna styra mer med musen såsom t.ex dom vanligaste first person shooter som half life. Som det är nu så måste man "vrida" sin figur med A och D-knapparna.

By the way... det är jag som heter ricochet därute i kalla rymden...see ya?! ;)

Har spelat betan lite nu, och är väldigt positivt överraskad!

Har fortfarande inte riktig fått häng på allt och typ det ända jag gjort är att typ med ett team av kanske 4 pers spränga orion eller klingon skepp. :P

Är i Ensign 3 leveln nu :P

Bara att beställa spelat på webhallen.se så får du en betanyckel!

Jag har nu provspelat ytterst lite av dom första små uppdragen. Jag har inte kläm på alla finesser ännu på långa vägar med det känns potentialt må jag säga! Dock gillar jag inte alls förflyttningskommandona(när man ska röra på sej)vill kunna styra mer med musen såsom t.ex dom vanligaste first person shooter som half life. Som det är nu så måste man "vrida" sin figur med A och D-knapparna.

By the way... det är jag som heter ricochet därute i kalla rymden...see ya?! ;)

Man kan ju om man håller in RMB styra med musen som man gör i tex GTA4.

Ja men att styra med alla dessa musknapparna intryckta samtidigt blir både rörigt och tröttsamt i längden.

Jag upptäckte en tråkig sak med betan igår- vid minst två tillfällen så sparar inte spelet den nivån/uppdraget men nyss har klarat av..så att man blir tvingad att lira det igen! Inte kul! Och vissa uppdrag klarar man knappt själv utan man behöver ett team(alltså flera deltagare) för att man får så mycket stryk annars :knäpp:

Jag är liutenet andra eller tredje nivån nu tror jag.

Jag får spader! Det går inte att komma ur vissa uppdrag. Det sparar inte att man har klarat det så att man kan jobba sej vidare. T.ex anfallet på starbase 13(battle 24)- det har jag lirat två gånger nu men det står inget om att det är färdigt o klart. Hmmm!