Jump to content
Kashked

Star Trek Online

Recommended Posts

Det var borg som invaderade. Man fastnade i en loop såtillvida att man hela tiden blev indragen i deep space encounter(fight) och så fort man warpade ut så blev man indragen i en likadan grej igen. Inte speciellt kul.

Nu är det färdigspelat för mej...för en hel vecka haha :lol:

nja.. eventet började typ kl 23 då jag och ca 50 andra byggde upp en flotta med skepp över Jorden. Ca kl 23:10 så började det komma in riktiga klingons (inga NPC) men eftersom vi var typ 50 st och dom kom in 1 och 1 så var inte det speciellt roligt. men sen typ 23:30 så stormades fedartion rymden med borg skepp och Solstarbasen blev invaderad av borg. Jag var med när dom första borg kom in på basen och då var det inte speciellt svårt så jag drog pga att jag blev uttråkad. Då drog jag och slogs mot Borg skepp men det var inte heller så roligt då dom sjöt sönder ditt skepp på typ 5 sek. Då gick jag tillbaka till starbasen och då hade borgerna muterat eller "anpassat sig". Alla borgerna var nu i commander ranken och tog en evighet att döda, till slut så var det typ 150 borger mot 40 fedaration spelare som inte samarbetade. Jag loggade ut då jag visste att vi inte kunde vinna för att borgerna bara "respawnar" hela tiden och för varje gång dom dör blir dom bättre.

Det här "eventet" kunde ha varit mycket bättre! Feds mot Kling PvP:n var fruktansvärt dålig då alla klings dök upp på samma ställe och inte på "random" platser runt jorden.

Jag lyckades lägga till dej nu Apluse :)

Nu när jag ändå skriver ett inlägg...

Vårat internet abonnemang tog slut den 31 januari 2010 vilket betyder att jag just nu sitter på grannens trådlösa...

Anslutningen är väldigt dålig och det är ett mirakel om jag lyckas posta det här inlägget, tog mej ca 5 min att bara ladda Startrekdb.

Förhoppningsvis så har vi ett nytt abonnemang i slutet av veckan men detta betyder också att det inte blir mycket STO för mej. :(

Hoppas att det här kommer fram nu! ;)

Okej då har man spelat STO som en dåre då i en dryg vecka. Efter uppdateringarna så började det se bättre ut men det ser ut som en blandning av 2002-grafik och modern grafik(alla fall i min dator). Detta är säkert för att det inte ska krävas tokmycket av användarnas datorer. Fast min dator orkar precis med. Jag får fundera på att skaffa ett bättre grafikkort. Spelet som sådant känns rätt så genomtänkt men det finns absolut rum för förbättringar och det får vi ju säkert se framledes. Jag kommer att med nyfikenhet fortsätta att lira!

Ville bara med dessa bilder visa att spelet är väldigt snyggt. Är man på marken så är det inte alltid lika snyggt överallt, men i rymden tycker jag det är riktigt snyggt och stämningsfullt :) Ja det kan ni se själva i bilderna nedan:

t_NDKzlDNQp.gif t_yKtOYFdvi.gif t_sqwmAUTGM.gif

Tur att det är lätt att ta bilder på sitt skepp :)

Satt och fjolla mig i Photoshop och gjorde en bakgrund med min nuvarande farkost.

Dock är detta en mindre variant av bilden :)

Glömt bort hur roligt det är att göra rymdbilder.

uss_stockholm.jpg

-DSC00515.JPG

:)It's here! :)

---DSC00516.JPG

Innehållet ;)

--DSC00517.JPG

-----DSC00520.JPG

T-shirt

DSC00518.JPG

Spelet :P

------DSC00519.JPG

"In-game" DS9 uniformer

-DSC00522.JPG

Kartan

--DSC00521.JPG

Postkorten (akta den bra belysningen :visslar: )

Edited by thamupp

Grattis Thamupp!

Måste kolla om jag har fått mina grejer också!

Lite allmänt svammel om spelet:

Det är roligt att dom har lagt ner arbete på stora och små detaljer. Stora detaljer såsom att Nimoy pratar om varje sektor i rymden när man warpat dit, gratulerar när man har kommit upp en nivå OCH vid ett annat tillfälle som jag inte ska spoila. Spela så får ni se! ;)

Små detaljer såsom att jag på en planet plockade upp en flaska Chateau Picard! Eller att man kan "råka" plocka upp tribblar som förökar sej i ens inventarier såpass att dom tar upp så kallade "slots" platser för annat som man kunde ha där.(det går ju givetvis att avyttra dessa. Ge bort till en vän hehe) En "funktion är till exempel att man kan utrusta sej eller sin officerare med en tribble som då och då tas upp och kelas med varpå tribblen ger ifrån sej ett välmående kurrande läte. Jag skaffade mej en Klingonsk officerare och givetvis så gav jag honom en tribble(som bekant så hatar ju Klingons tibblar) Så medan alla andra som får en tribble, gullar med sin så tar min klingon upp sin tribble och bollar lite med den och petar lite elakt på den varpå tribblen skriker! :D Jag tror att jag måste ta det stackars djuret ifrån honom ;)(Thamupp, vill du har en till?)

En annan fånig notis jag märkte var att när jag vid ett tillfälle avdisponerat en klingon och skulle plocka upp vad han hade haft på sej så visade det sej att han hade haft en crossant i fickan. Jag menar vilken klingon käkar sådant människo-mesigt?! :blink: Det var nog tur att han inte fick uppleva skammen att någon fick reda på det!

I övrigt så var mina kolleger MR.Trek och Tholan(Jocke)med på min befordran igår:

42556264.th.jpg

Jag ska bara "haila starfleet" så får jag mina 150 xp och går upp i level... Men jag har ju inget Internet som funkar till att spela för tillfället :(

Skit kul att ha spelförpackningen här och så... När man inte kan spela! :arg:

EDIT:Dubbelpost.. typ... :P

Edited by thamupp

I miss "my" torpedoes :( :P

Ska se om det mobilabredbandet funkar bättre idag ;)

Tror med vi är 6 pers men Schwozh har inte gått med i "Svenska Flottan" våran helt egna "Fleet". Alla får vara med (eller? Mr Trek?) så om ni vill vara med är det bara att skriva till nån av oss som spelar i spelet :P

Jag heter thamupp@thamupp.

Dom andras namn står väll längre upp i den här tråden eller i FAQ tråden. :P

Läste just det här på STOs hemsida.

"Hey folks,

We just wanted to update you on our in-game server capacity status. Throughout Head Start we noticed the overwhelming response to the game and we are working on changes to further increase the number of people who can play Star Trek Online at any given time. Our current plan is to have these changes in place sometime this coming weekend. We will, of course, keep you updated on progress as it happens.

Really, we just want to thank you all again for your continued support and patience. If it wasn’t for you, we wouldn’t be here.

-The Star Trek Online Team"

Jag hoppas verkligen att server kapaciteten blir bättre snart! :P

tr116.jpg

Mitt tr-116 är här!!! :)

Dock har den mycket dåligare stats än jag trodde det skulle ha...

Jag och flera andra på STOs forum har problem med att få våra DS9 uniformer... Det står att jag har "Star Trek Online - Gold Edition" på products men inga nya föremål i C-store inte... :(

Jag har testat den nu och den är fantastisk!

Fast rätt dålig mot sköldar ;)

jag gör så att jag sänker deras personal shields med min Split beam mkIV och sedan dödar dom med TR-116 :P

Ok

funderar på att skaffa STO nämligen. Det verkar ganska intressant. Sen behöver jag komma tillbaka till Star Trek också. Just nu är det bara Battlestar Galactica och Stargate some gäller :P