Jump to content

Sämsta TNG-avsnittet?

Kopla
 Share

Recommended Posts

• Replies 86
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ja men det är bara roligt! Diversity serru!

Kunde inte sagt det bättre själv! J.

Infinite diversity in Infinite numbers, som Gene Roddenberry sa.

Hmmm... Infinite diversity in infinite combinations tror jag faktiskt det var.

Jösses du har rätt...hur kunde jag gör det misstaget :knäpp:

Tack för att du har ögonen öppna.

• 4 weeks later...

B)-->

CITAT(B @ 11 May 2007, 14:27) <{POST_SNAPBACK}>
Fins ett avsnitt där Worf kommer tillbaka från en Bhatlet-turnering. Men det är något fel på tiden så man får se honom återvända flera gånger och varje gång så är det anorlunda. Någon gång har har vunnit tävlingen, sedan inte. Och så är han gift med Diana i en version. Kommer inte ihåg hur det löser sig. Snurrigt är det.

Jag tycker också att det avsnittet är riktigt bra. Parallella världar, mystik, tidsresor. Jag tycker det är ett toppenavsnitt. Dessutom är det Worf som upplever allt det här. Kul att de hur han ska försöka upprätthålla sin klingonvärdighet. Kul att se att man kan tycka så olika......smaken är som baken....

Något avsnitt jag inte gillar hhmm ...det finns ett avsnitt där akademin är invaderade av några slags alians som finns inuti människorna. Kommer inte i håg vad avsnittet heter men det handlar om en slags konspiration som Picard & Co avslöjar. Skulle kunnat vara bra fast det är inte bra.Maskliknande slimiga alians som inte alls ser trovärdiga ut!

"Conspiracy" heter avsnittet och ja, det är uselt gjort när varelserna kryper över golven som värsta lerklumparna. Dock är det relativt roande att de ser ut som de gör. :lol:

Tycker det är en ganska bra ide. En intresant tanke att vissa varelser kan leva som parasiter, och ta över andras kroppar. Som med Dax, fast där är det en symbios. Eller som i SG1 där ju varelser också tar över kroppar.

Edited by Unkas

Jag tycker att alla avsnitt med Q suger nå't fruktansvärt. Extra fånigt blir det när han förvandlar Picard till Robin Hood... Nej, Q är helt enkelt en tråkig och mycket irriterande figur. <_<

Hur kan någon tycka illa om den mest charmerande varelsen i hela star trek? Livets allt? Universums härskare? Är han/dom inte helt bedårande underbara? Har dom inte humor som bara vissa ferengis kommer i närheten av? :wub: J.

Jag tycker att alla avsnitt med Q suger nå't fruktansvärt. Extra fånigt blir det när han förvandlar Picard till Robin Hood... Nej, Q är helt enkelt en tråkig och mycket irriterande figur. <_<

Hur kan någon tycka illa om den mest charmerande varelsen i hela star trek? Livets allt? Universums härskare? Är han/dom inte helt bedårande underbara? Har dom inte humor som bara vissa ferengis kommer i närheten av? :wub: J.

Ja hur någon kan ogilla Q fattar jag inte. Och Picard och hans "merry men" är ju helt underbart härliga och komiska.

PeoH, på vilket sätt tycker du Q är tråkig. Gillar du inte humorn? Eller att han trakaserar människor?

Worf:

- I protest! I´m not a merry men!

"mask" är ju ett bra trökigt asvnitt. Alldeles för utsvävat! Blir lite löjligt faktist.

Är det bara jag som fullkomligt älskar Masks???? Har sett det avsnittet typ 10 ggr minst!! (i rad?)

Hm med risk för att bli påhoppad här- är inte detta ett avsnitt som applerar kvinnor lite mer? Talar inte det mer till den feminina sidan? (inget ont i det alls men för mej blir det lite för mycket utsvävat drama med kraftiga undertoner av kärleksspel) Jag gillar helt enkelt inte upplägget och det känns lite som att storyn svävar iväg från det som för mej är star trekkigt.

"mask" är ju ett bra trökigt asvnitt. Alldeles för utsvävat! Blir lite löjligt faktist.

Är det bara jag som fullkomligt älskar Masks???? Har sett det avsnittet typ 10 ggr minst!! (i rad?)

Hm med risk för att bli påhoppad här- är inte detta ett avsnitt som applerar kvinnor lite mer? Talar inte det mer till den feminina sidan? (inget ont i det alls men för mej blir det lite för mycket utsvävat drama med kraftiga undertoner av kärleksspel) Jag gillar helt enkelt inte upplägget och det känns lite som att storyn svävar iväg från det som för mej är star trekkigt.

Va? Jag hatar drama, det är Geordi och Data jag älskar! <3 Brent Spiners skådespel är ovärdeligt i Masks.

Va? Jag hatar drama, det är Geordi och Data jag älskar! <3 Brent Spiners skådespel är ovärdeligt i Masks.

Ja det är för min del Spiners skådespel som räddar detta avsnitt.

Ja det är för min del Spiners skådespel som räddar detta avsnitt.

Jag tycker hela avsnittet, handling skådespel: ALLT är bra.

• 2 months later...
  • 4 weeks later...

Måste nog säga:

"Hollow Pursuits": Barclay är ENORMT pinam i det avsnittet, jag skäms för honom jättemycket och det är riktigt jobbigt att titta på. (har endast sett en gång)

"Interface": Geordi får "en prick i registret". Jag vet, jordens undergång eller vadå?, men jag kan bara inte förmå mig att titta på avsnittet. Spolade igenom slutet på dvd.

"Galaxys Child": Pinsamt, pinsamt, pinsamt. Geordi är så klart hemligt kär i ett hologram en kvinna som redan är gift, och det får hon självklart reda på när de möts i verkligheten. Herre Gul vad pinigt, jag bara kan inte titta på det.

"The Last Outpost": För övrigt ett hejdundrande bra avsnitt, men Data är så out of character. Han typ skämtar nästan och beter sig allmänt skumt, vilket är enormt störande.

• 3 months later...

Jag har stora problem när det blir för smörigt och för moraliserande, men det enda avsnitt jag kommer på att jag inte tål är Skin of Evil. Minnesceremonin är så ööööööh... :sjuk:

Hm, det kanske är Tasha jag har problem med? ;) :)

Edited by Marvin

Jag har stora problem när det blir för smörigt och för moraliserande, men det enda avsnitt jag kommer på att jag inte tål är Skin of Evil. Minnesceremonin är så ööööööh... :sjuk:

Hm, det kanske är Tasha jag har problem med? ;) :)

Intresant! Jag tycker det avsnittet är väldigt bra och att minnescermonin är mycket bra och passande för slutet på Tasha Yar, en karaktär som jag gillade väldigt mycket. (Mycket charmig och pasionerad)

Jag gillar också det avsnittet! Smakaen är verkligen delad. Jag är inte så mycket för smörigheter heler men i detta sammanhang tyckte jag att det var bra! Gillar också Tasha.

En liten anektdot som jag tror att Brent Spiner berättade om, när dom skulle ta avslutningsscenen uppe på den gröna kullen, så var Patrik Steward uppe på kullen, innan taging, och snurrade runt med armarna utåt och sjöng: "-(lalalala..)to the sound of muuusiiic" :D Nån´som greppar hans skämt i sin helhet? :D

Jag gillar också det avsnittet! Smakaen är verkligen delad. Jag är inte så mycket för smörigheter heler men i detta sammanhang tyckte jag att det var bra! Gillar också Tasha.

En liten anektdot som jag tror att Brent Spiner berättade om, när dom skulle ta avslutningsscenen uppe på den gröna kullen, så var Patrik Steward uppe på kullen, innan taging, och snurrade runt med armarna utåt och sjöng: "-(lalalala..)to the sound of muuusiiic" :D Nån´som greppar hans skämt i sin helhet? :D

Det hade ju varit underbart att se! :lol: