Jump to content
Sign in to follow this  
Kopla

Sämsta TNG-avsnittet?

Recommended Posts

Som så många andra tycker jag att Shades of Gray är det sämsta avsnittet. Sitta i 44 minuter och se klipp från tidigare avsnitt är inget man utsätter sig för frivilligt precis.

Det finns en några riktiga lågvattenmärken i TNG, varav många redan har nämnts här. Men det är omöjligt för mig att vara någonting annat än Shade of Gray. :(

Som någon nämnde tidigare, det är ju knappt man ser det som ett riktigt avsnitt. Som om inte det redan var tillräckligt illa så lägger de det som sista avsnitt i säsongen... Vem vet vad de tänkte där, men det var nog inte alltför långsiktigt. :huh:

Edited by Lord Di Lego

Shade of Gray är det tveklöst sämsta avsnittet av uppenbara anledningar. Satt hela avsnittet och undrade om något nytt verkligen skulle hända. Ett annat avsnitt som är direkt dåligt är "Sub Rosa" från säsong 7. Liknar mest en såpopera med spöken med den sämsta karaktären (Beverly) i fokus.

Många serier hade resuméer/flashbacks-avsnitt på 70-80-talet och även i början av 90-talet och man sparade därmed en hel del pengar på att använda sig av redan filmat material. Jag tror inte det hade att göra med författarstrejken alls eftersom det var allmän praxis för serier på 70-80-talet och göra flashbackavsnitt någon gång per säsong för att hålla nere budgeten.

Ok, jag har inget namn exakt just nu, även om det finns flera kandidater i första säsongen. Alla har ju inte kommit in i rollerna heller då, vilket alltid är segt.

Men det jag skulle säga om detta med tråkiga avsnitt, för mig personligen då, är att förra året så började jag att hoppa över tråkiga avsnitt i alla serierna, och det blev mindre och mindre att se på till slut haha. Så denna gång tittar jag på allt. Det blir som när mp3 kom och man slapp lyssna på hela skivor eller band, till slut saknade jag även de mindre bra låtarna. =)

Ha, det var en bra liknelse! Jag känner så igen mig!

När jag tittar på Doctor Who vill jag ibland också hoppa över vissa avsnitt, men det blir faktiskt mycket roligare om man ser på allt. Jag har också kommit på mig själv att hitta vissa godbitar och referenser i dessa "sämre" avsnitt som hjälpte mig att bättre greppa andra avsnitt. Nu är väl just Doctor Who mycket bra på att just slänga in godbitar och referenser, mer än vad det görs i TNG, men principen är densamma. Om man ser även de något sämre avsnitten så tenderar man att upptäcka mer av helheten. :)

Shades of Grey måste väl vara det som de flesta kan enas om som det sämsta avsnittet. Jag har sett det ett par gånger och har inte lyckats uppbåda något berättigande till avsnittet. Synd på en annars så bra TV-serie.

Enligt flera här så verkar det ju ha funnits en förklaring till att det avsnittet existerar. Man får väl köpa det.

Tidigare tittningar så ogillade jag Dr. Pulaski. Denna gången saknade jag henne i säsongen efter. Märkligt vad man ändrar sig. =)

Ha, det var en bra liknelse! Jag känner så igen mig!

När jag tittar på Doctor Who vill jag ibland också hoppa över vissa avsnitt, men det blir faktiskt mycket roligare om man ser på allt. Jag har också kommit på mig själv att hitta vissa godbitar och referenser i dessa "sämre" avsnitt som hjälpte mig att bättre greppa andra avsnitt. Nu är väl just Doctor Who mycket bra på att just slänga in godbitar och referenser, mer än vad det görs i TNG, men principen är densamma. Om man ser även de något sämre avsnitten så tenderar man att upptäcka mer av helheten. :)

Nu har jag inte sett så mycket av just Doctor Who, men det är ju samma sak i alla Star Trek. Ett avsnitt må vara trist, men ofta sker det ju småsaker som påverkar flera karaktärer. 

Jag tittar på alla nu, men jag tittar inte lika noga på alla. Är det extremt ointressant så kanske jag gör något annat samtidigt. Men det finns en risk när man börjar välja bort avsnitt, att man bara väljer de allra bästa. Så är det för mig iallafall. =)

On 2015-10-27 11:53:25, Mr Trek sade:

Tycker helt klart Shades of Grey är sämst. Som klipp-show förtjänar det liksom knappt ens att kallas för ett avsnitt.

Håller med, därför borde man inte rösta på det avsnittet som det sämsta, blir liksom för lätt.