Jump to content
Sign in to follow this  
Janson

Bästa kaptenen

157 members have voted

1. 1.

• Kirk
      22
    • Picard
      72
    • Sisko
      13
    • Janeway
      39
    • Archer
      7

Recommended Posts

Det jag tror gör en bra kapten (som har hvudroll) är om dom är flint eller ej.

ex.

Picard uppenbart bra och uppenbat flint

Sisko rakade sin filnt i säsong 4 och blev genast Mycket bättre

Kirk. Jo han var faktist flint se bara på den fina mattan han hadde i filmerna 5,6,7 och vi alla vet att kirk rockar

sen så har vi ju janeway med mycket stort och fylligt hår, och vi har ju all sätt hur dålig kapten hon är.

Kaptens egenskaper sitter väl inte i håret, jag menar man kan ha helkonstig frysyr och endå vara ett provs.

1. Kolla din stavning....den är inte särskilt bra...förhandsgranska inläggen

2. Du har helt rätt...en kapten kan se ut hur som helst, och ändå vara riktigt bra.............

Edited by P'tack

Det var bara en liten teori jag hadde som jag antar är sann efter jag forskat i ämnet (mao sätt all trek)

Jag antar att den är sann för sammanträffandet är för stort för att missa. bra ex. Sisko en riktig mes men när håret försvan då fick han frat och blev den bästa trek skådat.

Det var bara en liten teori jag hadde som jag antar är sann efter jag forskat i ämnet (mao sätt all trek)

Jag antar att den är sann för sammanträffandet är för stort för att missa. bra ex. Sisko en riktig mes men när håret försvan då fick han frat och blev den bästa trek skådat.

Det kan nog stämma på håret, men det kan ju också ha att göra med det faktun att han bara var commander i början. Det tog ju ett tag innan han blev Captain.

IOFS hade han mer ledarpondus som commander än vad Janeway någonsin haft.

PR-grej. På sätt och vis, den nya "Sisko" rakade inte bara av håret utan skaffade sig även ett tufft skägg.

Den nya stilen dök samtidigt som man satte igång Dominion Wars konflikten på allvar, man ville väl då ha en look på Sisko som skulle ligga hand i hand med det sättet han agerade på.

Den nya stilen dök samtidigt som man satte igång Dominion Wars konflikten på allvar, man ville väl då ha en look på Sisko som skulle ligga hand i hand med det sättet han agerade på.

Håller med. Frisyrändringar är nog inte enbart estetiskt talande, de ska följa karaktären, så det Morn kommit fram till är nog snarare att props och smink-folket förknippar mindre hår med tuffhet. Iofs, det gör nog jag med, så varför skulle de vara sämre?  :D

De klippte ju Janeway (hennes peruk iofs) kortare i fjärde säsongen, ungefär samtidigt som Seven dök upp och Kes for sin kos.

Men det där med skägg har nog sin betydelse också. Såg inte Riker väldigt pojkaktig ut slätrakad? Nu snackar jag iofs inte Insurrection, där det såg bättre ut. Fast det var väl en 10 år efter första TNG-avsnittet.

jag tycker att när dem klippte Janeways peruk kortare i säsong 4 att det inte blev särskilt bra.. Vad som gäller hennes frisyr nu är den så komplicerad att den skulle gjort självaste Prinsessan Leia avundsjuk!  Annar så är hon en ruskigt bra kapten!! Kjamizzz.. ;)

Sisko är nog min favorit men han blir ju inte captain förrän "The Advesary" och under Dominion Wars så blir han ju adjutant(?) till någon admiral och då får ju Jadzia Dax ta över kaptensstolen i Defiant... så rösten går trots allt till Picard trots att han är lite butter ibland.

Här kommer listan:

88 skäl varför Sisko är bättre än alla

/.../

Jag tror att alla uppskattar om du länkar till listan nästa gång.

Min röst går till den Kapten som har gjort mest för Federation och alla vet ju att det är....... James T. Kirk.

Att rösta på Jonathan Archer är bara löjligt han har ju inte kommit in i rollen än, men han har potensial att bli en bra Kapten, bara han tar fler råd från andra, ex. från T´Pol och Charles Tucker.

Bara för att jag röstar på James T. Kirk betyder inte att jag inte gillar dom andra, min lista är så här börjar med den som är bäst.

James T. Kirk

Jean-Luc Picard

Kathryn Janeway

Benjamin Sisko

Jonathen Archer, bedömms inte p.g.av att det är alldeles för tidigt att betygsätta hans "sätt" att leda en besättning

Okej, för det första, skäl "57. His XO looks good in leather." Har Kira haft läder på sig någon gång? Eller menar dom hennes vanliga röda dräkt? Om inte så längtar jag VERKLIGEN till DS9 kommer på DVD!

Okej, jag röstade på Picard. Anledningar på kaptener följer:

Picard: Spelad utav en Shakespeare-eansk skådis. Det måste man bara älska (ex. talet för att lura ferengierna i "Menage a Troi")! Allvarligt så är Patrick Stewart en rikigt bra skådis (se "Sarek").

Janeway: Jag blev Trekker pga Voyager, så Janeway har alltid en speciell plats i mitt hjärta :) Hon är grym när det krävs (och hon kan svinga en bat'leth!).

Sisko: Har inte sett så mycket DS9, men han verkar klart grym.

Kirk: Måste älska Shatners överspel!

För övrigt är den här

länken ett rätt kul driveri med Shatners överspel i introt till sajten. Kul sajt för övrigt.

För mig varierar det vem som är bäst, så det är otroligt svårt att välja. När jag precis sett på Voyager så tycker jag Janeway är bäst, när jag sett DS9 så är det Sisko och när jag sett TNG så är det Picard.

Men måste jag välja, så väljer jag Picard (jag såg TNG:s Chain of Command nu på morgon .. hehe), och det för att Patrick Stewart är så bra i rollen, och för att han är den av kaptenerna som jag tycker är mest lik mig själv.

Nu känns det dock som att jag sviker min favoritserie DS9 genom att inte välja Sisko .. men, men..

Minst tycker jag om Kirk och Archer. Att jag ogillar Kirk beror på Shatners fruktansvärda skådespel i TOS (i filmerna är han ok). Archer har jag inte sett tillräckligt mycket av än, men jag har en känsla av att han aldrig kommer att bli min favorit.

Att jag ogillar Kirk beror på Shatners fruktansvärda skådespel i TOS (i filmerna är han ok).

Jag tycker att han var rätt kass i 4:an. Fast iofs, hela den filmen var ju en halvtaskig komedi. (fast vissa grejer var ju rätt ok, t ex när Chekov letar efter atom-ubåtar :D )

När dom spelade in den scenen så gick de omkring i San Fransisco och frågade riktiga människor (som inte hade en aning om att de var med i en film) om var "The nuclear vessels" fanns. Och detta var ju under 80-talet, så en snubbe med rysk accent som under kalla kriget frågar efter "nuclear vessels" måste ha verkat småsuspekt... :D