Gå till innehåll

Vart skulle du vilja jobba på Voyager


Turambar

  

120 medlemmar har röstat

  1. 1. Vart skulle du vilja jobba...

    • Command
      43
    • Engineering
      25
    • Security
      19
    • Medical
      5
    • ScienceBridge
      26


Rekommenderade inlägg

jag hade svårt att välja jag vill göra allt!!! men jag valde Engienering för att anars om jag var på räddnig uppdrag eller något skulle jag hitta något jag vill lära mig mer om. och när jag hittar något som jag vill lära mig mer om kan man inte stoppa mig ??? så jag skulle förstöra hela uppdraget. så jag behöver någon som skriker på mig för att jag ska fördjupa mig i rätt saker....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 85
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

  • 3 veckor senare...

Command kan fritt översättas till befäl, alltså de som styr och ställer.

P'tack skrev fel, det ska inte vara ScienceBridge, det ska bara vara Science, vilket kan översättas med "vetenskap", dvs de som avläser alla instrument och samlar upp information om saker de undersöker. (Tuvok i Voyager, Spock i TOS är bra exempel på folk som jobbar i Science.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att science-officer  är ett drömjobb eftersom jag själv är  enorm intresserad av naturvetenskap och astomoni.

Men jag alltid trodde  att Tuvok  jobbar som säkerhetschef eller jobbar inom security. ???

Kan det bero på att Tuvok har kombinerat sitt jobb med två olika yrke? Har jag tagit  fel på  det ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm, jag hade tydligen röstat på det här, men jag är lite osäker på vad... :)

Tror att det var Command, för det skulle vara tufft att få bestämam över så många, men engineering skulle inte vara helt fel heller... Som chef då, måste få bestämma :)

Jag skulle iaf *inte* vilja jobba i sjukan...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Command kan fritt översättas till befäl, alltså de som styr och ställer.

P'tack skrev fel, det ska inte vara ScienceBridge, det ska bara vara Science, vilket kan översättas med "vetenskap", dvs de som avläser alla instrument och samlar upp information om saker de undersöker. (Tuvok i Voyager, Spock i TOS är bra exempel på folk som jobbar i Science.)

Tuvok är Security och Tactical Officer, han jobbar inte inom science.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm.  Det kan vara lätt att ta fel på  yrke  när det gäller  Tuvok ´s arbete eller hur.  De flesta vet kanske att vulcaner ofta arbetar  som science officer, antar jag.

Men jag vet inte varför Quiet skrev  så att Tuvok  arbetar inom science.

Quiet,   Det var inte mening  att jag sårar dig illa. ???

// Nettan , som ber uräskt för dålig svenska  och dålig uppförande

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tuvok är Security och Tactical Officer, han jobbar inte inom science.

Juust det. Jag blandar ofta ihop det där, eftersom jag tycker att han skulle passa bättre på science än tactical. Malcolm i Enterprise är den exemplariske tactical-officeren. :)

F´låt om jag har förvirrat någon. Men å andra sidan fick jag ju ett par tillsägelser, så det fungerar väl i alla fall.

Men jag vet inte varför Quiet skrev så att Tuvok arbetar inom science.

Nettan, du behöver inte försöka reda ut varför jag skriver som jag gör. Eller be om ursäkt. Om det är någon som ska det så är det jag, även om jag är lite förvirrad ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 år senare...

Jag svarade ScienceBridge som om jag har rätt ska omfatta typ Tuvok-Spock-T'Pol tjänsten, även om de också har andra uppgifter att sköta. I alla fall skulle jag mest vilja hålla på med nåt vetenskapligt, undersöka stjärnor, kometer och sensorer och sånt. Är rädd att vara i för mycket command-funktion, tänk vad mycket trubbel Voyager råkar ut för hela tiden, vem vill vara ansvarig för att skeppet sprängs i bitar. :blink: :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Command! Jag gillar att styra och ställa och bestämma hur saker ska göras. Jag tycker att det är en utmaning att få folk att samarbeta och dessutom får man vara med om alla roliga saker när man är chef! :D

Annars skulle jag kunna tänka mig stellar carthography. Skulle vara så roligt att bringa lite ordning och reda på stjärnhimlen :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Ojoj vad man egentligen har förändrats med åren märker jag när jag läser många av mina gammla inlägg. :)

Nu för tiden skulle jag nog helst vara Captain, tänk tanken vara som Archer första Captain på ett sånt där pass avancerat rymdskepp i deras tid. Vara den första captain att göra first contact med andra :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...