Jump to content
Sign in to follow this  
Daniel

Seven Of Nine

Recommended Posts

Precis.. Det har visat sig att 7/9 kunskap har blivit avgörande.. som astrolab.. när dom fick medelanden hemifrån m.m. Så 7/9 kunskaper har visat sig ounbärligt. Det ända som fattas är hon och harry i en liten love story...

7/9 vet ju det mesta om det flesta plus att hon är väldigt händig och så. Neelix har varit med därinne från början för han visste då mycket om ställerna de åkte förbi. Men nu är han där i egenskap av Moralofficer, och kökschef. Kes var där förut också i egenskap av sjuksköterska.

Okej ny fråga om 7/9. Hon är ju från jorden och det hörs på hennes namn(riktiga namn) men jag hör oxå att hon (Annika Hansen)kan vara från sverige Danmark eller Norge vilken tror ni?(okej inte från jordem men i alla fall röter från jorden)

I Dark Frontier får man reda på en hel del om hennes föräldrar i "flashbacks" då man ser de åka efter en Borgkub. De var kanske de första människorna som assimulerades av Borgerna.

Citat: från Mikael den 11:17 am den juni 26, 2001

I Dark Frontier får man reda på en hel del om hennes föräldrar i "flashbacks" då man ser de åka efter en Borgkub. De var kanske de första människorna som assimulerades av Borgerna.

Det tror jag dock inte. Det finns flera Federationsfartyg som blivit assimilerade av Borg vid tidigare tillfällen, vill jag minnas. På dessa Federationsskepp b??r det ha funnits flera människor. Var förresten inte Wolf 359 före händelserna då 7/9 blev assimilerad? Glöm bort hennes ålder, då den snabbas på i Borgs "Maturation chambers".

Det är där barnen läggs för att snabbväxa till mogen ålder, alltså till drönare. Samtidigt inplanteras de noder som behövs. Ett sätt att effektivt få små barn till stora drönare. Det går inte snabbt ändå, men betydligt snabbare än det rent mänskliga sättet, och man slipper dessutom finnar och jobbiga tonårsförälskelser... :lol:

Ojoj... Jobbigt värre. ;)

Where have you gained this useful information ?

(Kom inte på en bättre fras på svenska.)

//Lollo

Information om vad? Finnar? Tonårsförälskelser? ;)

Jag har sett Voyager alldeles för mycket och det är av denna anledning som jag har assimilerat informationen om mognadskammarna (maturation chambers, enkel översättning).

Även om denna diskussion är väldigt lång just nu (4 sidor) så är det min bedömning som forumledare att vi behåller den som den är och fortsätter diskutera här om 7/9. Det är ett så specifikt ämne att det vore fånigt att stänga för att starta en ny diskussion i ämnet.

Kanske kan vi starta diskussioner om Neelix, Janeway och de andra också, men det blir väl inte så välformat, förlåt jag menar väldiskuterat.

mmm 7/9 är en bra person för Voyager.

Men hon kom med i serien för att den hade dåliga tittar siffror, inget annat. :shocked:

:dance:

det är något knäpp här. jag ser inte mina meddelanden

Tackar , Tackar!!!! Ni är en underbar publik!!!!

Hon e ju smart och kan mycket. hon e kanske e snyggt men ta en koll på klädseln (Det ser ut att va sprayad på) och på kroppen (lika bucklig som en ungspannkaka) (dåligt att jämföra med

P.s Hon är coolare som borg

We understand

men vilken tittargrupp tror ni det var som ökade? hormonstinna tonårspojkar och medelålders snuskgubbar...

Seven of Nines karaktär tillför inte så mycket till själva serien. Möjligtvis då att Janeway får en egen "protegeé" och känner sig llite som när Admiral Paris tog hand om henne...

Att hon kan så mycket beror ju enbart på att hon varit Borg, utan det skulle hon ju inte kunna mer än nån annan... Själv tycker jag det är roligare när dom (Voyagers besättning) inte kan allting på en gång... Inte kan göra supervapen, inte kan väcka döda till liv osv. enbart pga Borg "knowledge".

Jag tror anledningen, förutom att hon är (eller det är meningen iaf) snygg, är att dom vill ha nån som är helt oförstådd på känslor, en VOYs svar på TNGs Data och DS9s Odo. Eller...jag vet inte :biggrin:

jaja, jag tycker int att hon inte ska va på Voyager.

Jag avslutar inlägget med lite smileys :biggrin:

:cheesy::cool::confused: :shocked: :angel::dance::angel::dance:  

Over and out.

*Ella* Jag ta det där litte som en förolämpning ;) (tonårspojkar) Jag skulle vilja säga att hon inte bara lyfte serien för att hon var snygg som sagt det är inte därför jag tittar. Hon har en karaktär som serien inte har haft förut(med undantag för tuvok) och hur många gånger kan man inte låta bli att skratta när hon kommer med så oväntade komentarer.(tacka manus förfatarna för det)

Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

• Create New...