Jump to content
Sign in to follow this  
Daniel

Seven Of Nine

Recommended Posts

ne det gör det väl inte?? I avsnitt Counterpoint så drar en snubbe upp en lista på alla telepetiska....2 vulcan, Tuvok, Vorik blabla. Så har jag för mig, fast jag kanske har fel....

Proton

Nä, då är det nog jag som har fel. Men jag är otroligt säker på att jag har sett henne sitta i messhall ett antal gånger.

Ja kanske det...antingen så finns det en tjej-vulcan ombord eller  en som är  väldigt lik en... Jag börjar plötsigt bli lite osäker.

Proton

Ja kanske det...antingen så finns det en tjej-vulcan ombord eller  en som är  väldigt lik en... Jag börjar plötsigt bli lite osäker.

Proton

Det kanske är Vorik som ser lite kvinnlig ut när han sitter och äter, vad vet jag...

Börjar oxå bli osäker...

Proton

Det kan ju vara ett voyagermisstag :)

...misstag...

Ja det kan det. Jag tycker att jag sett fler och fler "misstag" den senatse tiden (jag ska inte dra dom för er) (för alla glömer man bort efter typ 2 timmar, det är bara en jag kommer ihåg nu)

Om Vorik var "människa" och inte vulcan, skulle det nästan vara en tjej (sett bakifrån) (vad jag har sett i IAF)

Fråga typ Peter eller någon annan, dom ska ju vet sånt mer en oss :D....

Proton

...misstag...

Ja det kan det. Jag tycker att jag sett fler och fler "misstag" den senatse tiden (jag ska inte dra dom för er) (för alla glömer man bort efter typ 2 timmar, det är bara en jag kommer ihåg nu)

Om Vorik var "människa" och inte vulcan, skulle det nästan vara en tjej (sett bakifrån) (vad jag har sett i IAF)

Fråga typ Peter eller någon annan, dom ska ju vet sånt mer en oss :D....

Proton

Jo, det verkar väldigt troligt.

Och det kanske inte är så lätt att avgöra könet på en vulcan som sitter med ryggan åt en.

Eftersom alla (alla jag har sett) vulcans är kortklippta så blir det ännu svårare....

Jag är bara lite nyfiken... hur ser man kvinnlig ut när man sitter och äter? ???

Jag håller med om att det kan vara svårt att skilja könen åt, speciellt bakifrån eller halvt bakifrån. :vulcan:

Jag är bara lite nyfiken... hur ser man kvinnlig ut när man sitter och äter? ???

Ingen aning. Men det måste ju gå på något sätt, om nu Vorik lyckas med det.  :)

Du använder bestick... ;)

*lol* Tänkte du på det där avsnittet när Worf och Troi sitter i ten forward och äter.. Worf gluffsar i sig, medans Troi äter kaviar.. *haha* Avsnittet där Picard håller på att bli en silkesapa..

Där har vi två riktiga stereotyper. En manlig klingon och en kvinnlig betazoid.

Menmen. För att knyta till ämnet så är Seven också en stereotyp, men på ett lite annorlunda sätt.. I en "vanlig" tv-såpa skulle hennes beteende aldrig tolereras. Men, det här är ju som tur är Star Trek. :)

vem är Vorik??  vet man vem det är??

Ensign Vorik har varit med ett par gånger genom säsongerna, bl. a. i "Blood fever" (#157) i säsong tre. Han är vulcan, som Tuvok. Senast han var med var nog i "Counterpoint" (#204) .. och där borde ju den Vulcan-tjejen också ha synts, eftersom de samlade alla telepater på samma ställe?

Jag tycker Seven är bra och säger bra/roliga saker, jag tycker hon piggade upp serien, men det känns lite som hon ersatte Kes [väldigt dåligt att Kes inte är med längre]

Jag gillar sättet Jeri Ryan spelar Seven på, som typ alla redan har sagt, säger hon väldigt roliga och bra, iskalla kommentare då och då.

Men hon ser ändå ganska overklig ut, lång å konstig. Jag tycker Seven kläder är otroligt fula! Hon skulle passa mycket bättre i en StarTrek, VOY uniform, men det får hon väll inte ha, eller? Är hon igentligen medlem av besättningen? Är det som med Neelix, han har juh inte heller någon VOY uniform... *förvirrad*

Appropå frisyrer... hur gör igentligen Janeway å Seven sina svinryggar[?]

Jag kan inte välja den snyggaste mannen i besättningen, men den minst fula är iallfall Tom Paris, tycker jag.

tycker Seven kläder är otroligt fula! Hon skulle passa mycket bättre i en StarTrek, VOY uniform, men det får hon väll inte ha, eller? Är hon igentligen medlem av besättningen? Är det som med Neelix, han har juh inte heller någon VOY uniform... *förvirrad*

Näpp, (som jag tolkar det) får varken Neelix, Seven eller Kes bära uniformen på grund av att de saknar utbildning inom starfleet.

Men jag håller med. Sevens uniform förstör bara rollfiguren.

Den stämmer inte med resten av karaktärens personlighet.

Men jag håller med. Sevens uniform förstör bara rollfiguren.

Den stämmer inte med resten av karaktärens personlighet.

Tja, dom började ju tappa tittarsiffror i slutet på säsong tre...

Men den passar egentligen inte. Hon är så iskall och asexuell (till en början iaf) och sen knallar hon runt i den mest utmanande dräkten ombord...

hon har högklackade skor också.. det är lite konsigt med tanke på att de är på ett rymdskepp.  ???

jag menar det måste ju vara svårt att gå i sådana skor där..

:borg1:

hon har högklackade skor också.. det är lite konsigt med tanke på att de är på ett rymdskepp.  

men å andra sidan när är det lämpligt med högklackade skor? seven är delvis med i serien för att flörta med tonårspojkar, det är jag övertygad om. visst, karaktären är rätt så kul och intressant men hennes dräkt är ju som sagt rätt irrellevant för en hård borg-chick med högt IQ.

hon har högklackade skor också.. det är lite konsigt med tanke på att de är på ett rymdskepp.  ???

det mest praktiska skulle nog vara kängor.........

Är Seven med i Voyagers besättning??

Kan dom bara ta med vem som helst hux flux eller???

Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

• Create New...