Jump to content
Sign in to follow this  
Norts82

Varför gillar inte tjejer Star Trek?

Recommended Posts

Tycker du twisted är läskigt? Ett annat bra "tjejavsnitt" kanske ds9 far beyond the farthest star även om det kan vara lite förvillande om man inte vet vilka karraktärerna är.. J.

Ja, det är ett rätt så kusligt avsnitt för att vara Star Trek. Fast jag kanske är lättskrämd *tjej* :rodna: Jag tycker i alla fall det är läskigt när verkligheten förändras och rummen byter plats. Mystik och det okända är faktorer som gör det kusligt snarare än blod och våld - det är bara äckligt!

Jihaa! Nu lyckades jag med citatet!

B)-->

CITAT(B @ 21 May 2007, 21:21) <{POST_SNAPBACK}>
Tycker du twisted är läskigt? Ett annat bra "tjejavsnitt" kanske ds9 far beyond the farthest star även om det kan vara lite förvillande om man inte vet vilka karraktärerna är.. J.

Ja, det är ett rätt så kusligt avsnitt för att vara Star Trek. Fast jag kanske är lättskrämd *tjej* :rodna: Jag tycker i alla fall det är läskigt när verkligheten förändras och rummen byter plats. Mystik och det okända är faktorer som gör det kusligt snarare än blod och våld - det är bara äckligt!

Jihaa! Nu lyckades jag med citatet!

Själv gillar jag twisted för att det är ett så roligt avsnitt att titta på. Först ser man Belanna gå runt och leta efter maskinrummet :huh: . Sedan öppnar kapten Janeway en dörr och ser en halvnaken karl! (tänk om det varit en tjej istället :rodna: ). Det är underhållning det. J.

här kommer en lista på några tjejiga avsnitt bland star trek (enligt mig):

ENT:

Unexpected, bara diggar när tripp blir gravid. kan dock va lite för mycke me gröna aliens för nybörjare, men ett sött avsnitt e det.

Harbinger: svartsjuka, svartsjuk

å alla me den så synliga kärleken mellan Trip å T'Pol

TOS:

The Trouble With Tribbles: söta små lurviga saker

TNG:

The Offspring: *** va fint, ja grät som en bebis när Lal "dog". visa den för tjejen din! men ge henne lite info om vem å vad Data är först kanske.

In Theory: försök till kärlek.

DS9:

kommer inte ihåg va avsnittet heter, men Odo tar typ ut Kira på date på hollodecket om ja inte minns helt fel.

å avsnittet när Bashir blir kär i en förre detta passient.

VOY:

finns så många. doctorn charmar rätt bra

ENT:

Unexpected, bara diggar när tripp blir gravid. kan dock va lite för mycke me gröna aliens för nybörjare, men ett sött avsnitt e det.

TOS:

TNG:

The Offspring: *** va fint, ja grät som en bebis när Lal "dog". visa den för tjejen din! men ge henne lite info om vem å vad Data är först kanske.

DS9:

kommer inte ihåg va avsnittet heter, men Odo tar typ ut Kira på date på hollodecket om ja inte minns helt fel.

VOY:

Är det möjligen His Way du tänker på? J.

Själv gillar jag twisted för att det är ett så roligt avsnitt att titta på. Först ser man Belanna gå runt och leta efter maskinrummet :huh: . Sedan öppnar kapten Janeway en dörr och ser en halvnaken karl! (tänk om det varit en tjej istället :rodna: ). Det är underhållning det. J.

Jo, visst är det kul. Särskilt det där när B'Elanna öppnar dörren. Men att gå och gå och aldrig hitta rätt. Saker är inte där de ska vara. Hela tiden hamnar alla på holodeck - det är lite kusligt. Nelix försvinner när han går runt ett hörn. Som sagt jag är kanske lite lättskrämd. Avsnittet är rätt så mysrysigt - ungefär som en bra spökhistoria! (Fast inga spöken här utan en utomjordisk närvaro).

Är det möjligen His Way du tänker på? J.

inte en aning. men det e möjligt.

kommer inte ens ihåg vilken säsong de två avsnitten ja babbla om va i.

gillar inte DS9 så mycke nämligen, så ja ha inte lagt det på minnet.

men charmiga va de iaf.

Edited by T'Pol

ENT:

TOS:

TNG:

DS9:

VOY:

Tack för goda tips. Jag ska nog testa det. Alla gillar ju data! :)

"Offspring" är verkligen ett gripande avsnitt. Min flickvän grät som ett barn, jag var tvungen att säga att "det är ju bara på låtsas". (men det hjälpte inte alls :arg: )

så hon gillade det då asså, eller?

vi kvinnor e ju lite känsliga för sånt där.

"Offspring" är verkligen ett gripande avsnitt. Min flickvän grät som ett barn, jag var tvungen att säga att "det är ju bara på låtsas". (men det hjälpte inte alls :arg: )

På låtsas? :arg:

STAR TREK är inte på låtsas, det är på riktigt, inte än, men snart! :arg:

Usch, nu blev jag upprörd... ;)

De enda trekkies jag känner är tjejer. (syrran och hennes bästis) Det var till och med de som fick mig att börja titta på star trek, jag är de för evigt i skuld.

Att få en tjej att titta på star trek är inte svårare än vad det låter: Hitta ett riktigt riktigt bra avsnitt med mycket spänning och dramatik (gärna några snyggingar också, tex geordi eller data) och gör en deal med henne. Om hon lovar att titta fullhjärtat på avsnittet, tex "Disaster", så lovar du att titta på någonting hon gillar med henne. Lätt som en plätt skulle jag vilja påstå. Fast å andra sidan funkar det kanske inte för alla... På mig skulle det garanterat funka, och jag skulle juh faktiskt vilja påstå att jag är en tjej.

såg "disaster" här om dan och jag måste säga att det var ett riktigt bra avsnitt, även fast jag är kille. jag älskar avsnitt där Picard får handskas med barn.

såg "disaster" här om dan och jag måste säga att det var ett riktigt bra avsnitt, även fast jag är kille. jag älskar avsnitt där Picard får handskas med barn.

Jag tror att Picard hatar de situationerna. Han är så enromt tafatt och obekväm.

Menar ni alltså att avsnittet "Disaster" är ett avsnitt som passar bra för tjejer. Vad för avsnitt är då pojk-avsnitt?

Jag tror att Picard hatar de situationerna. Han är så enromt tafatt och obekväm.

Menar ni alltså att avsnittet "Disaster" är ett avsnitt som passar bra för tjejer. Vad för avsnitt är då pojk-avsnitt?

Pojkavsnitt är väl alla avsnit där det är klingons med! :D

Så sant! Men klingons borde väll även kunna inspirera tjejer i vår tid. Jag tänker på de starka klingonska kvinnorna som har full rätt att kriga sida vid sida med mänen. Fast det är tyvärr en del i den klingonska kulturen som inte på något sätt är jämnlikt. På vissa områden är den klingonska kvinnans rätt sämre än i Sverige i dag. Tänker på arvsföljd och rätten till att leda sitt hus.

Så sant! Men klingons borde väll även kunna inspirera tjejer i vår tid. Jag tänker på de starka klingonska kvinnorna som har full rätt att kriga sida vid sida med mänen. Fast det är tyvärr en del i den klingonska kulturen som inte på något sätt är jämnlikt. På vissa områden är den klingonska kvinnans rätt sämre än i Sverige i dag. Tänker på arvsföljd och rätten till att leda sitt hus.

Ja det är sant. Då är det mer jämlikt i borgernas värld! Faktist helt jämlikt! :lol: Men inte så kul kanske.

Varför gillar inte killar att laga maten?

Jag gillar att laga maten!(och ibland så är det inte trasig så då behövs det inte) Det är görsköj! Men diska gillar jag inte! Då vill jag hellre se på en bra star trekfilm efter maten! ;)

Men det vore som sagt kul om tjejen ville kika också. Jobbar vidare på det :)

Hej, ett tips från en som inte heller gillar att diska: Ta och gör i ordning i köket tillsammans (du diskar och hon torkar eller fixar fikat) och sätt er sedan och se på Star Trek tillsammans.

PS jag trodde först att du bara lagade mat när replikatorn var trasig, men nu ser jag att du menar när "maten är trasig då får man laga den".

Det är nog svårt att plocka ut speciella pojk/flickavsnitt. Istället bör man gå på personens intresse. Gillar denne relationer och samspel mellan människor, ta ett avsnitt som belyser detta ämne. Gillar personen att grunna över existensen, välj ett filosofiskt avsnitt. Är personen teknikintresserad, ta ett sådant avsnitt osv. Star Trek har ju allt.

Edited by Expendable Ensign

Jag är en till tjej som gillar Star Trek, men jag är å andra sidan är jag nörd.

Jag tycker det är mer på taglit i data och teknik sammanhang att det är ont om tjejer.

Som exempel, kan jag säga att dom jag känner som gillar Star Trek är rätt jämt fördelade mellan könen.

Medans de på vissa kurser jag läste i år var en sisådär drygt 100 killar och vi var 2 tjejer. de är vad jag kalar för dålig könsfördelning :P

Jag är i alla fall kvinnlig trekker i andra generationen ;)

Men jösses människor många av böckerna är ju skrivna av kvinnor, och jag är hyffsat övertygad om att könsfördelningen är jämn på större konvent :S

FÖ håller jag med om att ni umgås med fel tjejjer ;)

Men nu är jag helpeppad att bli mer aktiv, jag ska kavla upp armarna, gräva djupt ner i de nördigaste träsk och hitta alla tjejjer som inte vågat ta steget att gå med ;) Är ni med mig?! Någon som är intresserad av en ST- fest? :D

Hej alla!Jag har alltid gillat Star Trek. Minns svagt hur jag som liten pojke satt uppkrupen i soffan och fängslades av de fantasifulla resorna och äventyren där Kirk ledde Enterprise ut i galaxen.När jag lärde känna tjejen som senare blev min fru insåg vi att vi delade ett sjukt sci-fi intresse. Star Trek accepterades således utan protester.Nu gläds vi åt att kunna sitta uppkrupna i soffan, tillsammans med vår snart åttaåriga dotter, och tillsammans njuta av de otroliga äventyren från TOS och TNG.

Någon som är intresserad av en ST- fest? :D
Visst, frågan är var och när :)

Hallo igen nu var det ett tagen någon skrev här om flickor..

har ny tös nu och har även hunnit med och bilda familj :D

både lille man och flicka har nu släppt till och har börja att titta på star gate =)

nu ska jag se om jag får över henne på Star trek var själv ett bra tag sen jag

titta borde skämas, men nu så ska jag öppna upp dvd fodralen och titta på

första avsnitt TNG det är nog nära på 1,5 år sen jag titta på något sist och ska försöka

få tösen och våran underbara son ( 4mån ) att älska star trek lika mycket som jag =)

ha det göttt

FKS

Min gumma tittar på Star Trek.... jag köpte första säsongen på Next Generation och fråga henne om hon ville vara med och titta...... Nu har vi sett alla serier och filmer, och har sett många sci fi serier efter det tillsammas.....