Jump to content
Sign in to follow this  
RoLaren

Eragon - filmen

Recommended Posts

Tycker den var helt ok, bra effekter och hyfsat spännande. Men den står sig slätt mot LOTR och Narnia.

Storyn var dock lite väl tv-spelsrollspelsinspirerad. Och hela grundidéen med flygande drakar måste författaren fått från Sega-spelet Panzer Dragon. Tur för honom att Sega Saturn och Dreamcast floppade som spelkonsoler.

Aldrig läst bökerna, så hade inget att jämnföra med när jag såg filmen med mamsen hemma. Kommer däremot inte ihåg så himla mycket så här lång tid efteråt men tyckte den var hyfsad. Absolut inte den bästa jag någonsin sett men skulle inte ha något emot att se den igen.

Jag tycker inte filmen var bra alls gillar boken bättre. Boken kändes mycket längre och var spännande dessutom var det hål i story linen. Har man inte läst boken skall man inte se filmen och har man läst boken, så akta dig för filmen.

Jag är själv en Eragon fantast.

När filmen kom ut så ville syrran se den så jag såg den med henne.

Jag tyckte att filmen var helt okej men hon var hur besviken som helst. Hon sa att boken var hundra gånger bättre så jag började läsa den.

Och nu har jag läst alla böckerna cirka 5 gånger och jag tycker med henne.

Filmen var kass jämnfört med böckerna. Dem har skippat mer än halva boken hur brom dör är helt annorlunda. Dels så hoppar dem över flera städer som

Tierm, Dras-leona, Therinsford och Daret.

Det finns oändligt saker dem har förändrat.

Edited by benjamin sisko

Jag såg filmen på DVD för några år sedan. Tyckte den vara ganska bra (3:a i betyg) men för kort.

Men så tillhör jag dem som alltid försöker underhållas, och försöker se det bästa i alla filmer. Bara effekterna i Eragon var ju mycket spektakulära.

Jag tycker man får mycket roligare om man inte alltid är så överdrivet kritisk och negativ. Kanske är det en fråga om personlig läggning, jag vet inte...