Gå till innehåll

Beställa hem Star Trek-uniform?


khelben

Rekommenderade inlägg

  • 5 veckor senare...
Är det någon trekkie här på forumet som vet en bra sajt där man kan

beställa Startrek uniformer?

Finns det att beställa hemma i Sverige eller är det beställning

utomlands som gäller?

Kolla ebay vet jag!

Det finns ju typ allt där ju! :lol:

Redigerad av Picard
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 9 månader senare...
Har hittat en bra sida jag förmodligen ska beställa ifrån till nyår. (amerikansk sida)

star trek costumes

Det finns både lite mindre snygga dräkter och deluxedräkter som ser jättebra ut. :D

Dom verkar ha alla olika variationer och modeller. Man skulle kunna köpa sig en helt ny garderob därifrån, endast bestående av Star Trek-uniformer.

Vore tuft om de hadde gradbetekningar också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Konstigt att det inte skall gå och få tag i dräkter i sverige.Vi får börja klippa och klistra själva helt enkelt.

ja det är märkligt att det är så med tanke på att mängder med människor tillverkar riddar saker till riddarspelen och säljer på nätet . borde funka på samma sätt med sci-fi saker :klingon:

--------------------

''tlhIngan jIH!Heghlu'meH QaQ jajvam!''

K´hogh son of Klintoch av huset Koragh

Redigerad av K´hogh son of Klintoch
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Konstigt att det inte skall gå och få tag i dräkter i sverige.Vi får börja klippa och klistra själva helt enkelt.

ja det är märkligt att det är så med tanke på att mängder med människor tillverkar riddar saker till riddarspelen och säljer på nätet . borde funka på samma sätt med sci-fi saker :klingon:

''tlhIngan jIH!Heghlu'meH QaQ jajvam!''

K´hogh son of Klintoch av huset Koragh

Kanske skulle det vara möjligt att närma sig någon av dessa företag och göra en förfrågan angående ST-uniformer.

Vore man ett antal intreserade så kanske det dessutom går att lägga en beställning till ok pris.

Redigerad av Unkas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Konstigt att det inte skall gå och få tag i dräkter i sverige.Vi får börja klippa och klistra själva helt enkelt.

ja det är märkligt att det är så med tanke på att mängder med människor tillverkar riddar saker till riddarspelen och säljer på nätet . borde funka på samma sätt med sci-fi saker :klingon:

''tlhIngan jIH!Heghlu'meH QaQ jajvam!''

K´hogh son of Klintoch av huset Koragh

Kanske skulle det vara möjligt att närma sig någon av dessa företag och göra en förfrågan angående ST-uniformer.

Vore man ett antal intreserade så kanske det dessutom går att lägga en beställning till ok pris.

om inte det går får man hoppas att nån sykunnig letar upp mönstren och startar en internet-butik . kanske importerar lite repliker och annat från de utländska företagen :klingon:

--------------------

''tlhIngan jIH!Heghlu'meH QaQ jajvam!''

K´hogh son of Klintoch av huset Koragh

Redigerad av K´hogh son of Klintoch
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synd tänk alla dina framtida klädproblem hade varit lösta,finmiddag,jobbinterviuv,shopingrundan,mysdag hemma med star trek på tv,och tänk alla framtida möten med banken.Jag sörjer med dig.Jag har sytt tre olika klänningar,två orginal och en futuristisk det är det bästa jag gjort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har sytt tre olika klänningar,två orginal och en futuristisk det är det bästa jag gjort.

men kan du göra en uniform då ? om de blir tillräckligt bra skulle du kunna börja sälja(skulle vilja ha en klingonuniform som ser ut som i TNG ,DS9 ,VOY & Filmerna) . :klingon:

--------------------

''tlhIngan jIH!Heghlu'meH QaQ jajvam!''

K´hogh son of Klintoch av huset Koragh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har sytt tre olika klänningar,två orginal och en futuristisk det är det bästa jag gjort.

men kan du göra en uniform då ? om de blir tillräckligt bra skulle du kunna börja sälja(skulle vilja ha en klingonuniform som ser ut som i TNG ,DS9 ,VOY & Filmerna) . :klingon:

--------------------

''tlhIngan jIH!Heghlu'meH QaQ jajvam!''

K´hogh son of Klintoch av huset Koragh

Då kommer du att behöva en sömmerska och en smidesslagare/smed, samt en skicklig skomakare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja vet inte det är ju en sak att sy en kort kort röd liten klänning,typ fyra bitar tyg.Men det är lite mer trixigt att få ihop en klingon kostym eller liknande.Du får vara lite uppfinningsrik och lite fantasifull det är ju roligare om man har gjort den själv.Ingen annan har en likadan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synd tänk alla dina framtida klädproblem hade varit lösta,finmiddag,jobbinterviuv,shopingrundan,mysdag hemma med star trek på tv,och tänk alla framtida möten med banken.Jag sörjer med dig.Jag har sytt tre olika klänningar,två orginal och en futuristisk det är det bästa jag gjort.

Ja, visst hade det varit jäkligt kul om man gick in med en Star Trek dräkt på en arbetsintervju och chefen råkar vara en die-hard Trekkie? Resten låter dock inte lika troligt, skulle nöja mig med convention och Halloween som ursäkt till tillfälle att utnyttja dräkterna ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har sytt tre olika klänningar,två orginal och en futuristisk det är det bästa jag gjort.

men kan du göra en uniform då ? om de blir tillräckligt bra skulle du kunna börja sälja(skulle vilja ha en klingonuniform som ser ut som i TNG ,DS9 ,VOY & Filmerna) . :klingon:

--------------------

''tlhIngan jIH!Heghlu'meH QaQ jajvam!''

K´hogh son of Klintoch av huset Koragh

Då kommer du att behöva en sömmerska och en smidesslagare/smed, samt en skicklig skomakare.

på nån mässa i Stockholm såg jag en gjord i tyg och läder som såg riktigt riktig ut :klingon:

--------------------

''tlhIngan jIH!Heghlu'meH QaQ jajvam!''

K´hogh son of Klintoch av huset Koragh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hittade ännu en sida med bra prylar . tyvärr är det ännu en utländsk sida men här är den:

http://www.newmoonprops.com/

Varning:Köp ej något från dom.

Dom har tagit andras arbeten och säljer kopior av dom. Deras resin kopior är även mycket dåligt gjorda, fullt med luft hål m,m. Dom har även gjort egna saker, till exemple vissa av Padd'sen med dom är mycket dåligt gjorda. Vem som helst kan nog själv göra bättre

Ett tag hade dom gjort kopior av Art asylums grejer

/Conny

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej jag tycker att vi TREEKIES måste bli lite mer kreativa och pyssliga.Tänk vad roligt om man såg lite mer hemmagjorda Borger,klingons och ferengis.Har faktiskt inte sett så mycket sånt.

Borgerna från den första borg episode på TNG är ju rätt lätt att göra.

Ta en svart dykardräkt och sätt fast flera svartmålade plastbitar och rörstumpar. Hocky skydd och fotbolls knässkydd

kan även användas. Borra lite hål på grejerna och tryck i en batterie driven julgransbelysning som blinkar.

Sminka dej lite zombie blek i ansiktet , använd även en flintskalle huva och sedan är du färdig.

/Conny

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...