Jump to content
Sign in to follow this  
Jocke

Uppgraderingen till v2.2

Recommended Posts

När det gäller inloggningen så föreslår jag att du tar bort alla cookies som tillhör forumet (Tools > Options... > Privacy > Klicka på "Show Cookies..."-knappen > Fyll i "startrekdb.se" i sökrutan > Markera alla cookies som tillhör sidan och radera dom). Jag vet att det är andra forum som har haft problem med inloggningen när dom uppgraderade till 2.2, så om du har mer problem med det eller om det är andra som får problem, så får jag titta på det noggrannare.

(Instruktionerna ovan gäller Firefox 2.0.x. Min Firefox är på engelska, men du kan nog klura ut hur du följer instruktionerna på svenska.)

Tack, hoppas detta hjälper, det är ju så jobbigt att logga in varje gång jag besöker forumet. :)

Jag har oftast sluppit problemet sedan jag gjorde enligt ovan. Någon enstaka gång har det fortfarande varit inloggningskrav, och det var i IE. Hoppas du, Supertreck, snart slipper detta. Jag vet att det är ett onödigt irritationsmoment.

Jag har oftast sluppit problemet sedan jag gjorde enligt ovan. Någon enstaka gång har det fortfarande varit inloggningskrav, och det var i IE. Hoppas du, Supertreck, snart slipper detta. Jag vet att det är ett onödigt irritationsmoment.

Jag trodde ju att detta forum hade samma orsak som Sci-Fi Nytts forum hade

och blev uppklarat men så var ju inte fallet enligt admind.

Om folk måste logga in så kan ju omöjligt det bero på webläsarens cookie

när det har funkat problemfritt före uppgraderingen.

Det uteslutande ligger alltså i forumsystemets inställningar och inte användarna.

Är det fler som ofta blir utloggade?

Jag har tidigare blivit utloggad, men det var pga en säkerhetsfunktion i forumet som var inställd på att automatiskt nollställa inloggningsnyckeln efter 7 dagar. Det var denna funktion som jag stängde av när jag skrev att jag hade ändrat en inställning. Det finns en bugg i forumprogrammet som orsakar utloggningar, men den ligger i den säkerhetsfunktion som jag har stängt av, så den ska inte påverka detta forum. Har själv inte blivit utloggad en enda gång, efter att jag gjorde den senaste inställningsändringen och före det så hände det någon enstaka gång.

Jag har nu ändrat en inställning för cookies, så får vi se om det hjälper :)

Jösses hiii hhaaa. Har inte behövt logga på princip 24 dygn och är fortfarande inloggad.

Drömmer jag?

Nyp dig själv så får du reda på om du drömmer eller är vaken (Om det gör ont är du vaken). J.

Jösses igen. Är fortfarande inloggad. Kan det vara nåt fel på forumet? :rodna:

Jösses hiii hhaaa. Har inte behövt logga på princip 24 dygn och är fortfarande inloggad.

Drömmer jag?

Nyp dig själv så får du reda på om du drömmer eller är vaken (Om det gör ont är du vaken). J.

Jösses igen. Är fortfarande inloggad. Kan det vara nåt fel på forumet? :rodna:

Jag skulle tro att utloggningsproblemen är lösta. Har även loggat in via IE 7 och där är jag fortfarande också inloggad. Vi får avvakta ett tag till, men jag håller tummarna för att det nu funkar som det ska :)

Detta har inte att göra med att folk blir utloggade från och till. Våran sessionstabell är inte satt som Heap och inloggningsproblem är oftast pga problem med cookies.

Jag skyller min kommentar där på att jag var sinnesförvirrad i frustration över utloggningarna... :P Jag hade också stora problem med detta. Lyckades dock fixa det till 2.2.1 så småningom.

Vet ej om du uppgraderat till 2.2.2 än, men den har ännu en bugg i detta avseende. Finns en fix i IPB:s buggtracker (som jag inte har tillfälle att leta reda på nu), men har du inte uppgraderat ännu så vet du att det går att fixa utloggningar varje gång man lämnar forumet..

Edited by Peak

Vet ej om du uppgraderat till 2.2.2 än, men den har ännu en bugg i detta avseende. Finns en fix i IPB:s buggtracker (som jag inte har tillfälle att leta reda på nu), men har du inte uppgraderat ännu så vet du att det går att fixa utloggningar varje gång man lämnar forumet..

Nej, har inte uppgraderat till 2.2.2 ännu. Ska kolla buggtrackern när jag uppgraderar, har ändå i vanliga fall koll på buggarna.

vad har hänt med statistiken längst ner på översikt sidan, antal inlägg 30 st, 0 medlemmar?? :huh:

Vet inte vad som hade hänt, men jag uppdaterade statistiken och då återgick det till det normala. Om det är en bugg så försvinner den förhoppningsvis när jag uppgraderar till nästa version av forumet.

Sign in to follow this  

• Create New...