Gå till innehåll

VOY: Voyager på SVT, del 8


Pjotr'k

Rekommenderade inlägg

  • Svar 214
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Riddles

Ett mycket givande voyager-avsnitt, i den meningen att man fick se "Tuvok" i ovanliga situationer och stämningar, men är man inget fans till honom var det kanske litet svagt. Då jag dock är en beundrare och intresserad av relationsbaserade avsnitt, tycker jag att det var intressant.

Neelix har växt en hel del i mina ögon (hans anseende ökade om inte annat i ett tidigare Tuvok-Neelixavsnitt långt tillbaka i tiden, "Rise") och här gör han en mycket bra insats och lyfter avsnittet en liten bit extra.

Betyg: 8 av 10

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dragons Teeth

Ja, Voyager lyckas då bli ovän med alla de stöter på.

Det var ett kul avsnitt och lite roligt med rymd strider, det är ganska ovanligt att man ser små fighters i Voyager.

Killarna de lyckades väcka upp var lite luriga, bara för att deras skepp var 900år betyder itne att de är omorderna.

Kolla bara i Adromeda, Dyllans skepp har 300 är på nacken men är väldigt bra ändå.

8,5/10

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dragon´s teeth

Jo, det här var ju ett bra avsnitt.

Seven tabbade sig som vanligt... hon beter sig rätt tanklöst, inte särskilt effektivt precis. Men nejdå, jag ska inte klaga.

det borde ju komma ett avsnitt senare, där dom stöter på Vaadwaur-folket, eftersom janeway sa att dom inte hade sett det sista av dem. Eller?

8,41/10 eller 3,43/5

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dragon's Teeth

Vilket uruselt avsnitt. Jag hade lika gärna kunnat tillbringa de 45 minuterna med att göra rent katt-toaleten, det hade varit lika givande.

Betyg 1/10 ettan kommer från att Vaadwaurerna såg ganska coola ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9½/10
8,41/10 eller 3,43/5

Har ni blivit knasiga? Så exakt kan man inte sätta betyg!

Visserligen kan man dra till med ett skämtsamt 4,247 ibland, men..

Tja, mitt betyg på avsnittet "Dragon's Teeth" (#225) blir nog inte så olikt era, jag tyckte att avsnittet (det lilla jag såg) var ganska segt, det blev aldrig nån ordentlig fight.

Men jag håller med er, bara att Voyager går ner till ytan av en planet är ju lite omväxlande.

Totalt: 6 / 10.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dragon´s Teeth

Början av avsnittet:Detta var ett bra avsnitt med bra animationer och en ganska bra story..(i början alltså)

Slutet: Fortsatt med bra animationer också, men: Var tog Tuvok vägen?! Jag vet att dom fick upp honom men det fick man inte se, jag tycker dom kunde visat det. Allting gick så fort i slutet, detta avsnitt skulle ha varit ett dubbel-avsnitt defenitivt. (allt liksom, packat och klart på 3 sekunder så var det hela över?)

Början: 9/10

Slutet: 4/10

Totalt: "det gick för fort" -6/10

Proton

...hur ni blivit knasiga...

Man kan ju sätt ett minus eller ett plus och man e osäker, fast det får man ju bestämma själv...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dragons Teeth

Tyckte det var irktigt bra när jag såg det, men nu när jag tänker tillbaka och läser andras tankar kanske det inte var så bra... nåja 8/10 blir det, får lita på mina instinkter.

Lika spännande varje gång det talas om sätt att komma hem snabbare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vaadwaur-folket, eftersom janeway sa att dom inte hade sett det sista av dem. Eller?

Jo, Janeway har ju aldrig fel om någonting så...

ex. "det finns livstecken där nere, det måste vara överlevande som såg vad som hände"

Jo, det är ofta folk överlever 900 år. Det kunde lika gjärna vara ett sorts djur som levde på det djupet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"One Small Step" (#228)

Titeln syftade på en av mina stora inspiratörers ord, Neil Armstrongs första ord när han ick på månens yta. Det kallar jag att börja ett avsnitt storslaget.

Men resten av avsnittet avlöpte väl, Chakotay fick vara med lite mer än han brukar och Seven blev faktiskt ganska förbannad på honom! Well done!

Inledningen med de problematiska sekundära systemen var kul, upppiggande. Att det dessutom var lagom-tolerante Chakotay som råkade ut för dem va ännu bättre.

Action och kamp mot klockan saknades ju inte direkt, stundtals fick jag sitta och tänka 'Lollo, du får andas nu', för att det var så spännande. Och delarna när Seven var ombord på Ares 4 var gripande, skulle hon hinna ladda ner databasen till sin tricorder, eller skulle hon strunta i "irrelevant" kunskap och bara ta det nödvändigaste. Sista gesten med att beama över mr Kelley var stor. *suck*

Avslutningen var bra den med, det är något visst med avskedstal *ryser* Allra mest tänker man väl på Kirks tal i slutet av St II: The Wrath of Kahn, men detta var hyfsat gripande också.

Tycker att Seven och Chakotay var ovanligt bra i detta avsnittet, Torres var också bra, naturlig och avslappnad. Janeway var bra som vanligt, men jag diggade inte det där talet hon gav Seven innan de skulle ge sig iväg i Flyern. Kunde inte Seven ha fått förstå det själv?

Paris, Seven och Chakotay var i alla fall avsnittets behållning. *Applåder.*

Nä, dags för betyg innan jag skriver en smärre uppsats om avsnittet.

Ett av de bättre, hittills av denna säsongen: 8 / 10.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

One Small Step

När jag först läste vad avsnittet skulle handla om hade jag räknat med ännu ett tråkigt avsnitt. Lyckligtvis visadet sig att jag hade fel. Det var ett riktigt bra avsnitt. Bara namnet "One Small Step" ger ju lite känlsa. Armstrong är ju en av mina inspirationskällor.

Jag gillade början där sekundära system började bete sig udda.

Efter lite tråk i mitten så blev det sen bra i slutet när Seven valde att ladda ner databasen och även transpotera över Kelly.

Betyg: 7/10

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan hålla med att avsnittet var bra, men lite petitesser bara..

Trodde att han skulle överleva och komma ombord på voyager.. Sen att han var pioner..

Oki nog klagat..¨

Det var ett bra avsnitt i allmänhet....

bara 6 avsnitt till Collective...   :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...