Jump to content
Sign in to follow this  
Pjotr'k

VOY: Voyager på SVT, del 8

Recommended Posts

Yaneway och seven strålar sig från deltaflyer..

vem körde då tillbaka deltaflyer..

Tänkte på samma sak faktiskt, onödigt att beama från flyern när de lika gärna skulle kunna vänt den och åkt tillbaka i den själva.

Antagligen håvade de in den med en tractor-beam, men jag tror att det hade varit med energieffektivt att helt sonika flyga tillbaka den.

1. Hon lägger handen på honom när hon säger nåt i stil med "Let's keep this out of our logs.", i lastrummet eller var dom nu är.

2. Middagsscenen. Vegetarisk lasagne (visst?). Hon kommenterar nåt om sin kokkonst. Mycket j/cigt :D

...jag har läst för mycket fanfiction...

Naaaaaaaaaaw! Ja satt å va överlycklig! Själva avsnittet var väl inte så bra, men J/C-scenerna: NAAAAAAAW! :D tur att ja spela in det!

...ja har åsså läst för mycket fanfic....

The Voyager conspirancy

Jag gillade det här avsnittet, har ingen direkt anledning till varför...men kul var det.

Men det börjar bli lite väl mycket seven nu  ???

Alla avsnitt handlar ju om henne, sevens första dejt, seven tabbar sig och släpper ut elaka aliens i världsrymden, seven laddar ner för mycket info, seven blir kidnoppad av borgerna...

Det var ändå ett rätt bra avsnitt.

Betyg: 7,9/10 eller 3,46/5

The Voyager conspirancy

Hmm, insekterna var ju lite skoj, men annars var det ett dåligt avsnitt. Det gick ju snabbt att räkna ut att Seven inte fungerade korrekt.

Betyg: 3/10

The Voyager Conspirancy

Det var konstigt detdär med att Seven hade laddat ner för mycket information. Blev lite för magstarkt för min smak. Som de flesta andra tycker jag att det blev för mycket Seven. Hon har ju varit med ganska mycket de senaste avsnitten. Utveckla en annan karaktär i stället. Som exempelvis Chakotay?? :D

Tycker att Janeway och Chakotay var välldigt gulliga. De är så spontana mot varandra! Älskade deras scener, framförallt deras roliga komentarer till varandra. (det är ett stort plus) De bästa var ju de i slutet. Detdär innan Janeway strålade sig över till Delta Flyern och komentaren från Chakotay i sista scene med Janeways svar "Du har väll inte förgiftat kaffet? Nej, inte mer än vanlig." Det visar hur mycket de igentligen känner varandra, jag blev helt tagen.

Bara en liten fråga innan jag avsluter, tycker nån anna än jag att Seven har blivit sjystare i sin stil? Som först scenen med Naomi. Hon såg inte sådär sträng ut som hon brukar...

Ett bra avsnitt, får väll en sjua...

Jag kan nog bara hålla med andra... Halvbra avsnitt. Det kändes som om Seven inte kunde ha rätt för då skulle hela Voyager bli konstigt... ungerfär samma känsla som vid avsnittet där Chakotay gör ett Maqui-uppror (fast det bara är ett holodäck...). Fast det var lite roligt när datorn var förutsägbar... "Warning, the plate is hot"

The Voyager Conspiracy

Rätt bra, det blev lite sentimentalt med Janeway och Seven i skytteln men annars ett smart, intressant och kul avsnitt.

7/10

Tycker det var ett halt bra avsnitt, fast lite dumt att väcka Torreos mitt i natten för några lopper de kunde spruta lite spray på för att bli av med det.

Pathfinder

Det här avsnittet har jag väntat på. Det är så här ett avsnitt ska vara. Jag tycker det är ett riktigt bra avsnitt. Kan IOFS bero på att jag älskar Barclay. Hans karaktär är underbar. Har tyckt det sen jag såg honom för första gången i Hollow Prusuit (antagligen felstavat).

Det här är början på en hel del avsnitt med Barclay. Vilket är bra. "Mer Barclay åt folket"

Betyg: 9.5/10

Pathfinder

Jag tycker väldigt mycket om det här avsnittet. Först och främst för att Barcly är en så kul typ. :inlove:

Håller med om att det är ett av de bästa avsnitten.

Betyg: 10/10 eller 5/5

Jag håller också med det är bra och det är troligen för att det är ett voy avsnitt som inte är centrerad runt voyager och janeway som nästan alla andra avsnitt är.

Nja.. vill inte säga att detta var det bästa avsnitt utan lite tamt.. Sånna frågor t.ex att han döpte katten till nellix..

Sen att han skapat ett hologram av voyager käns lite konstigt då han har ändrat personligheterna till att se honom som någon hjälte..

skulle jag betygsätta detta så skulle det bli 2/10.. ???

Annars så kan man bara säga att det var ett anolunda avsnitt..

Pathfinder

Barclay är bäst. Han är snäll, osäker, genial och när allting ser ut att gå åt skogen får han svar från Voyager. Ett underbart avsnitt. Speciellt slutet.

9/10

Pathfinder

det här gillade jag! även om det inte handlade sdå mycket om Janeway [ja gillar ju henne] så var det ett bra avsnittet, när dom tillslut fick fram meddelandet satt man ju bara å log  :)

//kram astrid som just nu lyssnar på Star Trekkin cross the universe

PATHFINDER

ett mycket bra avsnitt!!!

lite trögt i början när Barcly var på holo-voyager, men det blev bättre och bättre hela tiden sen.

det bästa var när meddelandet kom fram och voyager svarade. gissa vem som fick tårar i ögonen då?! :)

9/10

Pathfinder

Inte så dumt avsnitt, för oss som kommer ihåg kvalité-serien "A-Team" är det kul att se Dwight Schultz fortfarande är aktiv skådis och inte blivit avpolleterad. Visst, rollen som något mentalt instabil han spelar i Voyager tangerar den i viss del den i "A-Team" men det gör Schultz så bra med sin långa skådespelar-erfarenhet att det inte spelar någon roll. Var intressant att som omväxling att få se hur Starfleets arbetar för att lösa Voyagers lilla problem.

Hyfsat tätt manus och två "gamla" erfarna skådisar i huvudrollerna gör det till ett helt ok avsnitt.

Sedan att de också hinner få med en sekvens när Seven är ond mot Neelix angående hans (brist på) vokala förutsättningar gör inte det hela sämre, mer Sociopat-Seven åt folket!  :sly:

Jag gillade detta avsnittet! Mitt hjärta tog ett extra skutt när dem kommunicerade med Voyager! Avsåndet är inte stort längre.. ;)

fast en sak förstod jag inte.. att dem kunde räkna ut Voyagers position.. trots Voyagers 'hopp' i rymden.. så lyckades dem ändå..   ???

Jag tycker också avsnittet var bra. Lite segt i början, men det tog fart så småningom. 9/10

Jag håller med Me, det var ett antal logiska fel. Hur kunde de räkna ut Voyagers position?

Avsnitt 4.?: EMH sänds hem och ger Star Fleet Voyagers position.

Avsnitt 5.1: Voyager använder en virvelvind och åker 2000 ljusår närmare Jorden

Avsnitt 5.?: Voyager uppfinner den nya kvantdriften (eller vad den hette) men den fungerar inte riktigt och de tvingas avbryta. Tjänat 5000 ljusår på resan.

Avsnitt 5.?: Voyager "snor" en transwarpspole från ett Borgskepp och kommer 20000 ljusår närmre Jorden.

Avsnitt 6.?: Voyager hamnar av en slump i en subrymdskorridor. Tjänar 200 (eller var det 500) ljusår.

Avsnitt 6.?: Voyager använder en katapult och tjänar ett antal tusen ljusår.

Knappast troligt att Star Fleet kunde beräkna deras position om de räknat med genomsnitts-farten warp 6,2. Men det var ändå roligt att de äntligen fick prata med "ledarna".

Tack för mig!

Pathfinder

Detta var det bästa avsnittet på länge!! (Var bara tvungen att säga det.)

Jag vet inte varför med jag tycker att Barcly (eller hur det nu stavas) är välldigt gullig när han är osäker och inte hittar orden. Han var ju helt underbar!!

Att det inte är centrerat runt Seven är jag glad över, hon är inte precis min favorit...

Att han döpt sin katt till Nellix (urs??ktar om det är felstavat) tyckte jag var gulligt! Fast han kunde ju haft en snyggare katt...

Slutet var ju ändå det bästa på hela avsnittet. När Voyager komunicerade med Barcly och han sedan gav över till Admiral Paris. Vilken förvånad, gulligt, överaskad och halvt ledsen min Tom gjorde. Den sitter fast i mitt minne, det kommer att ta tid innan den minen försvinner. Det är nog den bästa scenen jag kommer på med Tom.

Jag ger avsnittet en 9 av 10 möjliga. Rekord för mig.

Varför är det en hel vecka kvar till nästa avsnitt???  :(

Är Barclay med i något annat avsnitt (hittills) förutom TNG: Hollow Pursuits där han kämpar med holo-addiction och nu detta avsnitt?

Är Barclay med i något annat avsnitt (hittills) förutom TNG: Hollow Pursuits där han kämpar med holo-addiction och nu detta avsnitt?

Visst är han det!  :)

Han är med i TNG-avsnitten "Nth Degree The", "Realm of fear", "Genesis" +  möjligen något mer.

Och så är han med i två kommande Voy-avsnitt (minst). Jag hoppas inte att detta borde vara Spoilerstämplat.....

Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

• Create New...