Jump to content
Sign in to follow this  
Pjotr'k

VOY: Voyager på SVT, del 8

Recommended Posts

Fast jag har svårt att tänka mig att varning bojen funkar i 300 år, och de har gömt att rymden är i 3d, andra kan komma in från andra ställen (andra änden, "uppifrån" osv än just från deras håll.

Nja, bojen har nog en räckvidd på planetens omkrets och mer därtill. Den funkar ju över radio, det är väl inte så att de räknar med att någon ska 'se' den.

mmm, det var räckvidden jag menade, fast den lilla reaktorn (antar att de inte använder batterier) kommer ändå inte räcka för evigt.

En annan lurig sak, när Tom, neelix och de andra åkte förbi planeten för första gången så fick de inte några tillbaka blickar, och sedan fick alla det helt plötsligt.

Det brodde på att de fick se några liknande saker antar jag (gansker film, jeffery tub mm) fast det är konsitgt att alla som klängde runt i tuberna, det borde bli ganska ofta, men det är ändå konstigt

Tsunkatse

Rätt bra, lite gladitor känsla över det, fast i hightech.

Lite konstigt att Hirogener var omkring, känns som att detta avsnitt borde vart för två säsonger sedan.

3/5

Tsunkatse

Detta är faktiskt ett ganska bra avsnitt. Våld som underhålling har ju alltid varit uppskadad - inte av alla förståss, men av en stor majoritet. För mig kändes inte fighten lika viktig som de känslor som den genererar. Även den mest sofistikerade och ordentliga person kan slåss och döda för sin egen överlevnad. Ta bort den tryghet vi har och den civiliserade ytan kommer att försvinna och människans sanna rovdjursnatur visas.

Att se J.G. Hertzler och Jeffrey Combs var ju ett stort plus. Combs verkar dyka upp överallt.

Betyg: 7/10

Tsukantse

Spännande, men varför kollar voyager-besättningen som är så moraliska och goda på våld över huvud taget? Jag gillar inte dubbelmoralen som finns i många voyager-avsnitt. Om seven inte skulle ha slagits skulle troligtvis dödsmatcherna fortsatt. Voyager-besättningen skulle åkt vidare glada och nöjda över den förstaklassiga underhållningen. Varför är de alltid så själviska?

Men, som sagt, spännande.

5/10

Tsukantse

hmm!

jag gillad inte riktigt det avsnittet, iåför sig så så jag inte hela

men det jag såg tyckte jag inte va speciellt roligt

Jag missade Voyager IGEN! *superklant* Det är verkligen ingen bra tid...

Men de flesta verkade ju gilla avsnittet så det kanske är värt att ladda ner... även fast det handlar om Seven... *suck*

Nja. även fast det handlar om seven

så tycket jag hon var lite för lam i detta avsnitt...

Detta med träning m.m. Nä avsnittet känns lite fel och att yaneway gillade att sitta på en arena och titta på gladiatorspelen där det gick ut på att slå ner motståndarna...

Det känns inte riktigt som dom fick detta i st anda..

Fast nu till helgen så får vi tillbaka när drone kommer  :D

Chakotay gillar boxning och det vore inte konsitgt om han inte gillar andra sporter där folk slåss.

"Tsunkatse" (#232)

Ett bra avsnitt där man tvingas tänka till lite. Just grejjen med att besättningen blir så bestört när de får se Seven i rinken utan att de själva vet att hon ska dyka upp är tankeväckande. Tänk om de hade vetat om att hon skulle vara med? Eller om hon hade ställt upp frivilligt? Eller om Chakotay o c:o hade satsat pengar på hennes motståndare?

Hade sett det här avsnittet (också) tidigare, så jag visste att det skulle bli lite action. Tyvärr var jag så trött att jag satt och somnade ifrån det nån gång på mitten. *suck* Så en lite bättre utvärdering med betyg kommer senare i sommar.

Aningen försenad rapport om Tsunkatse

Bra avsnitt, har sett det förut.

Jag fastade direkt för hirogenen, han är en bra karaktär.

Bortsett från att det hela gällde att Seven skulle klå upp lite folk så var det helt okej.

Betyg: 8/10 eller 3,4/5

Tsunkatse

Jag hade hört en del positivt om detta avsnitt, men det visade sig bli något av en besvikelse. Manuset var klart godkänt men avsnittet föll på dåliga kulisser, tydligt studio-akustik och att det var mycket lätt att se att det var en stuntkvinna (om inte annat på ansiktet) i Sevens slagsmålsscener.

Hoppas nästa avsnitt är bättre.

Collective

Ett bra avsnitt innehållande alla de klassiska voyager-beståndsdelarna. Moral & etik, karaktärsutveckling, en smula humor och lite action. Fast har det inte blivit lite väl mycket Seven? Ansvaret över borg-barnen innebär ju ännu mer.

8/10

Collective

Precis vad vi behöver fler sympatiska borger som åker på stryk av Voyager. Jag vill verkligen ha tillbaka TNG:s tuffa skrämande borger. Annars var ju avsnittet bra, men behöver Seven verkligen mer screen-time. Jag menar att bli ansvarig för ett gäng borgbarn kommer leda till att hon kommer synas mer.

Betyg: 7/10

"Collective" (#235)

Genomgående bra avsnitt, väl upplagt och jämn handling. Spänningen gick upp ganska högt när Tom såg Borg-kuben genom fönstret, sedan blev det aldrig riktigt tråkigt heller. Möjligtvis när Seven skulle hålla sina predikningar. Men de var ju inte så många, så det klarade man ju av.

Några småfel tittade dock igenom ibland, som hur borg-ungarna hade kunnat fixa det där skingringsfältet så att Delta Flyern inte skulle se dem. De klarade ju inte ens av att assimilera Neelix! Annars ser det så enkelt ut att assimilera. De där två små rören gör ju allt jobbet.

Vad blev det av den lilla Borg-babyn föresten? Det kanske vi får reda på nästa vecka iofs. No need to hurry.

Ryan och Mulgrew spelade helt ok, barnen gjorde nog sitt bästa. Wang och Russ var roliga de med. Ganska bra repliker genom avsnittet också. De kändes inte så fabricerade som de har gjort ett par avsnitt innan.

Så, totalt blir det ett ganska snällt betyg, 8,5 / 10. Genomgående bra.

Och jag har gjort det IGEN...

Idag satte jag t.o.m in ett band i videon, men glömde be nån spela in... *suck*

Jag ville ju se borgbarnen...

Collective

Precis vad vi behöver fler sympatiska borger som åker på stryk av Voyager. Jag vill verkligen ha tillbaka TNG:s tuffa skrämande borger.

Håller med, om det varit TNG gänget som kom skulle de troligtvis göra som jag skulle gjort, åkt över dät och dödat borgerna, och sedan plundrat kunen på en massa go saker, som transwarp grejer. Jag förstår inte varför Voyager inte tog några sådanna.

6/10

Håller med, om det varit TNG gänget som kom skulle de troligtvis göra som jag skulle gjort, åkt över dät och dödat borgerna, och sedan plundrat kunen på en massa go saker, som transwarp grejer. Jag förstår inte varför Voyager inte tog några sådanna.

De hade nog inte bara åkt över och dödat barnen. Jag tror att under omständigheterna hade Picard gjort samma sak som Janeway gjorde.

Men jag tycker också att det var ett mesigt avsnitt. De hade väl idétorka.

Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

• Create New...