Jump to content
Sign in to follow this  
Pjotr'k

VOY: Voyager på SVT, del 8

Recommended Posts

Collective

Ett bra avsnitt men jag blir inte riktigt fångad av dem nu för tiden... Antingen är det jag som har tappat gnistan eller så är det de som har tappat fokusen...

Jag har sett fram imot detta avsnitt väldigt länge. Är ganska nöjd med det i helhet.

Det får 7/10

Jag vill verkligen ha tillbaka TNG:s tuffa skrämande borger.

Ärligt talat, bortsett från FC, hur skrämande var egentligen borgerna i TNG? De sprang ju om kring som en bunt Plåt-Niklasar.

Jag vill verkligen ha tillbaka TNG:s tuffa skrämande borger.

Ärligt talat, bortsett från FC, hur skrämande var egentligen borgerna i TNG? De sprang ju om kring som en bunt Plåt-Niklasar.

De var skrämande på det sättet att det var o stopbara.

inte som i voy där dom bara behöver en deflektorpulse för att slå utt en hel borg armada.

inte som i voy där dom bara behöver en deflektorpulse för att slå utt en hel borg armada.

Alla klagar på hur Voyager slå ut borgerna med tekniska krångligheter, och visst jag tycker också det blir väldigt drygt, men kom ihåg att TNG crewet tog borgerna genom att "Hacka sig in på deras telefon linjer", hur cool avslutning (efter ett annars superavsnitt) var det på en skala?

Precis, you took the words out of my mouth. :D

Det var ju nästan om??jligt att besegra borgerna i TNG. I Voyager åker de på storstryk av ett enda skepp.

I TNG var det omöjligt att gå till attack mot borgarna utan att förlora och man var tvungen att hitta ett annat sätt att knäcka dom dendan s i voy är allts som krävs en torped med teknobabbel på.

det som är är att det som skriver voyager har knapt änns sett ett avsnitt av star trek. Och treoligen inte mycket av voyager (som dom skriver).

Precis! Jag menar, borgerna ska väl vara "nästan ostoppbara"? En kub på TNG-tiden var oändligt stor, omöjlig att besegra med vanligt skjutande.

I voyager däremot har kuberna krymt till storleken av ungefär 2 warbirds (Vilket är LITET för en kub) och går att förstöra bara man riggar en torped med kginber9oejvn0h och lite onvpwh8. Och så skjuter man den mot kuben som exploderar direkt!

det som är är att det som skriver voyager har knapt änns sett ett avsnitt av star trek. Och treoligen inte mycket av voyager (som dom skriver).

Rick Berman och Brannon Braga var med och gjorde TNG, så jag tror att de är ganska pålästa.

I voyager däremot har kuberna krymt till storleken av ungefär 2 warbirds (Vilket är LITET för en kub) och går att förstöra bara man riggar en torped med kginber9oejvn0h och lite onvpwh8. Och så skjuter man den mot kuben som exploderar direkt!

Nja, asså jag håller inte med. Voyager har en stor fördel mot Borg: Seven of Nine. Hon har all förstahandsinfo och trixiga knep som hon vet biter på Borg. Sedan har hon haft typ två år på sig att modifiera Voyagers system för att de ska klara av Borg.

Sen tycker jag inte att de klarar sig bara med att fyra av en foton-torped, de har fått klä ut sig, maskera sig med bio-dämpare och hitta på en hel uppsjö av prylar för att outsmart them.

TNG var ju den första serien där the Borg var med, och då hade de ju noll kunskaper om hur de skulle hantera dem. Klart att de verkade osårbara då. Voyager utspelar sig trots allt ett par år senare, då de kunnat lära sig av sina misstag.

Rick Berman och Brannon Braga var med och gjorde TNG, så jag tror att de är ganska pålästa.

Med tanke på hur många missar som görs så verkar det inte som om dom kan det dom skriver.

Jag saknar iallafall TNG-borgerna. Visst har Voyager Seven. Men vad gör hon egentligen förutom att snacka tecknobabbel och gå runt i sin katsuit?

Hon går runt catsuit lite till tror jag. Det är det som hon gör. Men hon har utväcklats under sin tid på voyager. Hon har mer än en catsuit.

Hon går runt catsuit lite till tror jag. Det är det som hon gör. Men hon har utväcklats under sin tid på voyager. Hon har mer än en catsuit.

Sant, nu har hon fler av dem i olika färger

Det är ju det jag säger! Kuberna har krympt sen TNG!

Tror iofs inte jag. De har väl kuber i olika storlek? Federationen har ju skepp i alla möjliga olika storlekar. T. ex. så är ju inte Voyager på långa vägar lika stort som Enterprise-D.

Tror iofs inte jag. De har väl kuber i olika storlek? Federationen har ju skepp i alla möjliga olika storlekar. T. ex. så är ju inte Voyager på långa vägar lika stort som Enterprise-D.

Jag tror att alla kuber har samma storlek, annars skulle det nog vara lite konstigt, om de har kuber i olika storlekar så blir Borgaerna inte lika "genomsnittliga" som de annars verkare vara (alla är lika, eller inget, värda).

Det står också att Voyager är lika stor som en Borg sfär och att Enterpirse-E är 10ggr så stor.

Om man kollar på TNG avnittet "Best of both worlds" så ser man att en kub är större än enterprise

Nu har jag för tredje veckan i rad glömt bort att det är Voayger!

Tittar just nu på de sista minuterna, och min spontana reaktion är att Michael Sullivan är patetisk...

Hade verkligen velat se det här avsnittet... typiskt också! :-@

Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

• Create New...