Jump to content
Sign in to follow this  
commander ricochet

Star Trek-modifiering av dator, mobil mm

Recommended Posts

Har hittat två underbara star trek-teman för mobiltelefonen(SE K850+SE K810 passar dom till) på zedge.net. Dom är LCARS OCH animerade! Supertrevliga! Just thoght you should know, my fellow trekkers. :) Det är bara att logga in sej och söka på "star trek".

Edited by michael ricochet

Inte riktigt Star Trek men finns det ljudfiler som man kan ladda ner som säger Welcome när man startar datorn. Ta bort alla vanliga ljud och lägger till så att datorn "pratar". Skulle vara grymt

Jag har tonvis med startrek-ljud. Så nog skulle man kunna få sin dator att snacka alltid! Har t.ex Voyagers self destruct-nedräkning. Dock skulle det nog bli en massa olika röster som datorn pratade med. Ett tips är attt men ur, ofta äldre, spel kan plocka ut många goa ljudfiler och använde till sin dator eller telefon. Jag har en riktigt brutal laser som jag kan skjuta av om jag ser några borger...eller varför inte gå i matbutiken och "tri-cordra" maten? ;)

Haha, folk skolle bli lätt förvånad om man gick runt i en mataffär och "skannade" maten.

Är det här verkligen svenskt kött...min tricorder vet svaret.

Lägg in det ljudet och testa! Jag hade länge TNG-door bell som ringsignal och den väcker väl i sej inte nån´större uppmärksammhet (om man nu är ute efter det, vilket jag ej är) men däremot att ha comm badge-ljudet som sms-signal kan nog få folk att undra! :)

Jag har borg greeting som ringsignal på min mobil den är faktiskt lite obehaglig ibland om det ringer hoppar jag nästan till min käre make likaså.

Själv använder jag mig av "Red Alert" som väckarklocka, vaknar garanterat varje morgon :P och Uhura som säger "Message from Starfleet, Sir" när jag får SMS

Hadde funderingar på att använda Bones, när han säger " His brain is gone", som väckarklocka, men skrotade den iden då det skulle varit alltför tramatisk att vakna upp till.

Kanske Worf´s-"I´m NOT a merry man!" vore något att ha som väckarklocka? Passar mej som är såå morgontrötter!

väckarklockssignaler är viktiga, det är väldigt få som funkar ordentligt på morgonen. jag hade picardsong ett tag men den blav man bara galen på :P den bästa alarmsignalen enligt mig är Morrowind Theme, på låg volym är den riktigt skön att vakna till. tyvärr ville inte telefonen hålla låg volym och skruvade upp den gradvis tills man var tvungen att stänga av den. just nu kör jag med The Hour of Dawn av Rob Rock, den låten har skönt intro, dock lite hög volym <_< hmm jag låter säkert som en professor i väckarklockssignalologi...

hehe, jag är nog rätt skapligt morrontrött om jag tycker att jag inte får tillräckligt med sovmorgon när sommarjobbet börjar 12 dagen :P

En av de bättre låtarna jag har använt som väckarklocka är Bananabout med Harry Bella Fonte. Precis lagom tempo och volym i den låten. Det fins inget värre än låtar som schock-väcker, men Harry är perfekt, och börjar med ett avlägset "Deoo".

Edited by Unkas

Grymt!! Tack så mycket för det tippset. Alla Okuda-gram är tacksamt uppskattade.

("Tacksamt uppskattade", är det ny svensk gramatik jag precis uppfann??)

Är det någon som har bra tips på snygga teman som man kan använda för att göra om utseendet på sin dator. Alltså hela kittet. Startmenyer, dialogrutor, iconer på skrivborden...the works. Jag hittade för ett tag seda några men dom var så...windows95 i utseendet så dom var trökiga. Som sagt- rekommendationer tack!