Jump to content
Sign in to follow this  
Borg1

Min topplista med motiveringar

Recommended Posts

Biblen har sett Förenta Planeternas uppkomst.

*ding dång*

Jehovas vittne kom på besök. Jag tankte smälla igen dörren, vågar man? Tanten får in foten på trösklen vilket omöjliggör min manöver.

Hon pratade på och jag oroade mig över om jag skulle bränna min makaroner. Kan man göra det? hindrar inte vattnets molekyler makaronerna från att brännas? *Trevligt att se unga människor som vill veta mer om Gud...* Men om vattnet kokar bort då?, 100C... är det lock på? Nej det har man inte till makaroner. *Jehovas tog hand om sina kunskaper väl...* eller har man det? *Så då kan man fråga sig om Gud bryr sig om oss...*   Hur blir de när de kokat för länge då? Jag tog nog inte snabbmakaroner, Tuggummi med pastasmak... Samtidigt hör jag vatten som väller över på spisen.

*Och det står här att alla kungarike kommer att falla för ett enda, och att världens plågor kommer att upphöra...* Tanten visar en brochyr där det står något i stil med "Snart är lidandet slut"... Kan du flytta på foten så att jag kan stänga dörren lite mer, jag släpper INTE in dig. När kommer detta att hända då? Undrar jag, *Det händer då alla krav här är uppfyllda, vilket blir när som helst...*

Vad bra säger jag, vrider lite på publikationen som hon smygit ner i min hand. copyright 1992 Visst Visst tanten lilla... *Så nu hoppas jag att vi kommer att se dig fler gånger...* En planet enad, tänker jag... Tanten tackar och lämnar mig i dörröppningen. Snart...   hmmm... jodu, vi får nog vänta till 2063 i alla fall. och lite till...  

någontant långt borta, flera ljusår bort, står det en gryta med makaroner och kokar över.

Så, nu har jag startat ett nytt ämne; Star Trek och politik, vilket du hittar här.

Biblen har sett Förenta Planeternas uppkomst.

Rickard: du borde skriva en uppsats i ämnet. ;)

Det tyckewr jag med!! Min lista är så här: Här bedöver jag humor. 1 Doktorn

2 Neelix

3janeway

4Tom&Béllena

5Harrry

6Chakotay

7Tuvok

8 Seven.    Det var min lista!! Tackar för mig. " bockar o bugar!

:D

1) Hoshi Sato (söt, snygg uniform, fint hårsvall som svänger när hon går)

2) Jadzia Dax (snyggt leende, alien, intelligent)

3) Kira Nerys ((ep 1 frisyren är bäst) snygg, tuff attityd, snygg pistol)

4) Tora Ziyal (alien med söt näsa)

5) K'ehlyr (mer halvklingon är Belanna)

6) Belanna Torres (snygg ändå för att vara halvklingon)

7) Deanna Troi ((med uniform) mogen kvinna utan sparkdräkt)

8) Seven of Nine (lite Kira-kopia i attityd men ganska hård ändå)

9)Q-tjejen i TNG (hmm vilket ep? Jaja söt är hon iaf)

10) T'Pal (Seven-kopia med spetsiga öron men hon var het i "Civilization")

För det var väl snygga tjejer vi pratade om?  ;)

Eftersom vi gled in lite på DS9 här så tror jag att jag tar mig friheten att sätta ihop en liten lite av varje lista med motivationer. Inte bara personer f.ö.

1. Jean-Luc Picard (Fransman med engelsk dialekt, dricker te och har en glänsande hjässa, nuff said)

2. Cheif O'Brien & Bashir (ey Irish plus nåt annat, antagligen har dessa två det skönaste vänskaps förhållandet i hela Trek historien)

3. Fist-Fights (Vad hade TOS vart utan fist-fights?)

4. Worf (Egentligen alla klingons överhuvutaget. Aggresion + våld = bra, eller har jag fel?)

5. Janeway när hon höjer på ögonbrynen (riktigt loj när hon gör det...diggar henne :) )

6. Tids paradoxer (även om jag aldrig fattar hur dom går ihop så är dom riktigt roliga.)

8. Pzzzzzz (ljudet en hand-faser gör när den avfyras är riktigt festligt)

9. Dessa eviga politiska tolkningar (är Federationen liberaler och borgerna kommunsiter? eller är det klingonerna som ska va kommunister? ja tolkningarna är många men det är riktigt skoj att tänka på.)

10. Frank Sinatra (hmmm...den ni)

7. Skepp som skjuter på varandra (OK, egentligen är det saken man inte babblar om så mycket, alla vill gilla Star Trek för den djupa handlingen, men jag tror vi alla kan ställa upp på att vi gillar att se skepp skjuta sönder varandra.)

Det är jag med på!! :D

Listor  :D

me göra en lista också :)

1. B'elanna Torres (diggar hennes sätt att va helt enkelt)

2. Tom Paris (han ser ju bra ut *LOL* :P värsta rebellen eller han va)  

3. Picard :cool:(cool hehe)

4. Data (han e ju bara för grym)

5. "The Doc" (gilalr hans skämt och allt han gör, lite virrig)

6. Kirk (någon sa till mig att jag liknade honom, eH? hur?)

(hur många ska jag lista egentligen)

Om man inte bara kör i Voyager.

1.  Data (helt enkelt bäst)

2.  Worf (han är en klingon, närmare beskrivning behövs inte)

3.  B'elana Torres (tuff)

4.  Tom Paris (han e gooooo)

5.  Picard (den bästa kaptenen)

6.  Harry Kim (Echoes of The Void + att han är gooooo)

7.  Seven of Nine (den balla borgen)

8.  Janeway (bra kapten)

9.  Spock (den bästa vulcan)

10. Riker (en ball kille)

11. Kirk (goo han också)

12. "Doc" (e gött hologram)

13. Chakotay (en bra mauqis och first officer)

14. Tuvok (inte överdrivet bra direkt)

15. Kes (bara sett ett avsnitt med henne, så jah vet inte)

16. Naomi (har sina ljusa stunder, men är rätt tråkig)

---SLUT---

Det blev en lååång lista

6. Riker. Jag var jättekär i honom när jag va liten. Men avskyr honom för att han inte hänger ihop med Deanna mer.

Gör han inte? I Insurrection verkar de ju "hänga ihop". Och utan att SPOILA alltför mycket kan man väl säga att de gör det i Nemesis också.

Här är en lista på alla mina favoriter i star trek, män och kvinnor.

1)Kirk (Dubbel dumb-ass on you!)

2)McCoy (Världens bästa doktor! Dammit Jim! I´m a doctor, not a...)

3)Spock (Humans are so illogical) (egentligen skulle jag velat haft alla  tre på första plats men...)

4)Checkov (Min favorit ensign i TOS!)

5)Scotty (It will take 8 weeks but I´ll do it for you in 2)

6)EMH (Han är ju bara såååååå.... Skallig?)

7) Picard (En bra kapten helt enkelt)

8)Dax (Störtsköna prickar)

9)Malcom Reed (Kan identifiera mig själv i honom)

10) Yoshi (Snyggare språkexpert får man leta efter)

11) Worf (Asimilate THIS! Något att tillägga?)

12)Chakotay(Bra när han tänker "the Maquis way", annars ganska fjollig med spirituela skäls-djur, och när han får panikattacker av det där monumentet. Var inte han en av dom störta cardassian-mördaren?)

Nu får det vara bra, även om jag skulle kunna hållt på i all oändlighet. Janeway ska vi inte tala om. Fjollig kapten som utreder varenda liten sak som dom inte har i sin databas.

Janeway ska vi inte tala om. Fjollig kapten som utreder varenda liten sak som dom inte har i sin databas.

och sedan får hon ju värsta mega databasen och det e la göt,t eller??

Visst det är ju inget fel mwed det. Men i piloten sa hon ju : Take us home. Inte: Take us to all the unchartered things in this quadrant.  

:P

men dom möter ju allt konstigt på hemvägen

Jaja. Men hon (liksom i stort sett alla på Voyager) är väldigt motsägelsefull. I ena stunden är hon en vanlig kapten (nåja...) och i nästa så blir hon hely psykotisk. Ta till exempel Equinox. Hon blir ju så galen så Chacotay hållar på att ta ifrån henne befälet.

Fast det är kanske jag som är konstig?

Förresten, jag vet att det här är OT, men jag har inte lust att öppna ett nytt bara för en fråga: Hur långt är en parsek?? Jag vet att det är ett avstånd och att det finns med i TOS avsnittet Trubble with tribbels då Tjeckov säger: One parsek sir. Close enough to smell them (litet skratt).

Och det är med i SW också. I baren i första filmen: (Han Solo)She is the ship that made the Kesselrun in less then twelve parsek.

Fast där handlade det kanske om tid? Skulle bli glad om jag fick veta.

Förresten, jag vet att det här är OT, men jag har inte lust att öppna ett nytt bara för en fråga: Hur långt är en parsek??

jag tror att para sek är tid....och det är mindre än en sek.

men det kanske är cm per sekund eller nåt....

det kan också vara typ ljusår, fast mkt mindre

Förresten, jag vet att det här är OT, men jag har inte lust att öppna ett nytt bara för en fråga: Hur långt är en parsek??

1 parsec = 3,0857*10^13 km dvs 206 265 AE

1 AE = 1,495*10^8 km eller medelavståndet till solen från jorden.

1 ljusår = 9,461*10^12 km

En parsec är altså ca 3,3 ljusår

Hmm... svårt det här, men ettan är given:

1. Janeway Jag vet inte varför jag gillar henne så mycket men jag har en tendens att alltid fastna för 'ledaren' och jag anser att hon är en väldigt bra sådan. Visst, hon glor alltid på alla dessa regler men vaddå? det skulle jag oxå göra i en sån situation... Hon är väl något av en förebild antar jag.

2. Tuvok Han är Vulcan. Dom är alltid kul.

3. Seven of Nine Ex- borgen som fortfarande eftersträvar effektivitet och gör det på ett underhållande sätt.

4. Doctorn Hans kommentarer går alltid hem.

5. Chakotay Tillsammans med Janeway e han underbar!

6. Tom Gillar hans fascination för nittonhundra- talet

7. B'Ellana Hennes attityd är egentligen det enda jag gillar med henne... så mycket mer är det inte.

8. Harry Hrmm, har inte så stor koll på honom, första gången jag verkligen såg honom var i Ashes to Ashes. Han känns mest som Toms kompis, lixom.

vet inte riktigt vad jag tycker om Neelix och naomi, och Kes har jag ingen koll på så dom rangordnar jag ej.

MIn topplista:

1 Janeway: Inte så konstigt för hon är helt enkelt bäst. O gu va gullig hon e tillsammands me Chakotay.. Inte heller e hon bichig och kan verkligen ryta ifrån. Sen är hon oc hreglementet kanske lite väl bra kompisar men det kan man ju förbise. ps: Är inte rädd för att skälla ut Seven som i "Childs Play".

2:Chakotay Han är en mycket trvlig person men hans lugn stör mig ibland, och som sagt J/C tillsammans = Paradiset.

3: Béllena Hon är urball officerare och hennes humör, tja hon verkligen försvara sig med ord iallfall! Också mycket duktigpå atta slåss. Tom och Hon passar bra ihop!

4: Neelix Behövs inga ord. Gu va han e mysig!Bra humor!

5: Tom  Underbar person. Hemskt gullig och rebellisk. Det är ju mindre bra. Han är bra på biljard.

6:Doktorn Han e mycket trevlig och har en underbar humor! Som Neelix.

7:Harry HAn är ibland lite hjälpös som en hundvalp och det är hemskt gulligt. Sen följer han alltid reglerna och har stor respekt för Janeway. Men medlidandet för hanblir oftast överdrivet!

8:Tuvok Han  eskoj att titta på men lalltså lite tråkig e han.Tyvärr.

9: Seven. Kan klaga på hur mycket somhelst. Hursomhelst jag tycker inte om hennes attytyd. Hon är väldigt dominant!

Min lilla lista kanske lite lång.... ps: Jag  står för allt jag har skrivit! kjamizzar Jennie!

:cool:  :)

Hon är väl något av en förebild antar jag.

Förebild nä nu pratar du i natt mössan.

Hon hållar ju inte sina egna regler

och hon är av den sinne förvirringen att om hon bryter PD så är det inte brott mot PD.

DEt är en dubbel moral som får mig att må illa.

Förebild nä nu pratar du i natt mössan.

Hon hållar ju inte sina egna regler

och hon är av den sinne förvirringen att om hon bryter PD så är det inte brott mot PD.

DEt är en dubbel moral som får mig att må illa.

En bra kapten vet hur man "töjer" lite på reglerna. Är det inte det både Sisko och Picard har gjort före henne?