Jump to content
Sign in to follow this  
Nyhet

Stargate på TV6

Recommended Posts

lol! Men visst är deltaflyern snyggare än myggorna? J.

Nu är visserligen detta lite utanför ämnet, men kände ändå att jag ville skriva av mig. Varför översätter dom "puddle jumper" till "mygga" :blink: Är det ingen annan som har reagerat på det? Tycker faktiskt att "pölhoppare" eller något annat skulle ha varit bättre, men det kanske låter lite för barnsligt. Skeppet har väl ändå skämtsamt namngetts "puddle jumper", för det är vad den gör, hoppar i pölar alltså :)

Är effekter och hur skådespelarrollerna så viktiga? Är det så svårt att gilla en serie

som den är?

Det är som ni jämför TNG med Enterprise. En väldig stor skillnad på seriernas

olika karaktärsdrag.

Är effekter och hur skådespelarrollerna så viktiga? Är det så svårt att gilla en serie

som den är?

Det beror förstås på vad var och en menar med hur en serie "är".

Det är väldigt svårt att bara gilla en serie rakt av. Såvida man inte levt på en öde ö precis innan man ser serien som kommer det automatiskt att dyka upp saker som relaterar till andra serier och filmer man sett. Så låt dom som vill jämföra och diskutera göra det!

som den är?

Det beror förstås på vad var och en menar med hur en serie "är".

Det är väldigt svårt att bara gilla en serie rakt av. Såvida man inte levt på en öde ö precis innan man ser serien som kommer det automatiskt att dyka upp saker som relaterar till andra serier och filmer man sett. Så låt dom som vill jämföra och diskutera göra det!

Ok men blir inte syftet med den här tråden något off topic

att jämföra med Antlatic och borde ha en egen tråd?

Det kvittar ju att serien går på tv6 när man bara jämför och inte diskuterar följande avsnitt.

Det kvittar ju att serien går på tv6 när man bara jämför och inte diskuterar följande avsnitt.

Det är en tolkningsfråga förstås. Som jag ser denna tråd är den ganska bred och generell om Stargate

så långt som den kommit på TV6. Som jag ser det får det plats både diskussioner om specifika avsnitt

och diskussioner om Stargate i stort, vilket då kan inbegripa även referenser till och jämförelser med

andra serier.

lol! Men visst är deltaflyern snyggare än myggorna? J.

Nu är visserligen detta lite utanför ämnet, men kände ändå att jag ville skriva av mig. Varför översätter dom "puddle jumper" till "mygga" :blink: Är det ingen annan som har reagerat på det? Tycker faktiskt att "pölhoppare" eller något annat skulle ha varit bättre, men det kanske låter lite för barnsligt. Skeppet har väl ändå skämtsamt namngetts "puddle jumper", för det är vad den gör, hoppar i pölar alltså :)

oja , det har jag reagerat på. förstår inte varför de måste översätta alls. <_<

Det är en tolkningsfråga förstås. Som jag ser denna tråd är den ganska bred och generell om Stargate

så långt som den kommit på TV6. Som jag ser det får det plats både diskussioner om specifika avsnitt

och diskussioner om Stargate i stort, vilket då kan inbegripa även referenser till och jämförelser med

andra serier.

Tråden heter ju Stargate på tv6 och då borde ju avsnitten komma i första hand

som man ska diskutera. Det blir väl något fel om andra diskussioner väger för mycket medan

massa avsnitt passerat förbi utan att bli kommenterade.

I så fall blir risken att serien visas på tv6 inte blir så väsentligt när folk själva kan ha serien

på dvd och diskuterar från den förutsättning.

som man ska diskutera. Det blir väl något fel om andra diskussioner väger för mycket medan

I så fall blir risken att serien visas på tv6 inte blir så väsentligt när folk själva kan ha serien

Jag tycker inte att det är någon förlust om något avsnitt inte blir omnämnt. Huvudsaken är att Stargate

diskuteras och att intresset hålls vid liv.

Min tolkning är att tråden heter Stargate och därför kan inläggen handla om allt inom Stargate.

Du är välkommen att gå efter din tolkning...

Jag tycker inte att det är någon förlust om något avsnitt inte blir omnämnt. Huvudsaken är att Stargate

Min tolkning är att tråden heter Stargate och därför kan inläggen handla om allt inom Stargate.

Men då tappar ju det hela sin betydelse att Stargate just visas på tv6

när folk kan sväva ut utan att diskutera specifikt om de följande avsnitt.

Då kan man istället skapa en ny tråd som inte har någon anknytning

att diskutera avsnitten på tv6.

Då kan man istället skapa en ny tråd som inte har någon anknytning

att diskutera avsnitten på tv6.

Just därför jag skrev ovanstående. "på tv6" betyder att man måste spoilervarna allt som inte visats på tv6 än! J.

Tråden Min tolkning är att tråden heter Stargate och därför kan inläggen handla om allt inom Stargate.

Öhm, jag tycker faktiskt inte att det har någon betydelse att Stargate visas just på TV6. Detta är ett forum som grundar sig på Star Trek och SF, inte på TV-kanaler! Poängen med att tråden heter "Stargate på TV6" är nämligen att man skall tänka på att inte prata för mycket spoilers om det som inte hunnit hända än i 6:ans visningar.

Vill du göra en annan tolkning så är du fri att göra det, men denna diskussion kommer vi ingenstans med förutom att just "förorena" den här tråden ännu mer!

Tråden Min tolkning är att tråden heter Stargate och därför kan inläggen handla om allt inom Stargate.

Öhm, jag tycker faktiskt inte att det har någon betydelse att Stargate visas just på TV6. Detta är ett forum som grundar sig på Star Trek och SF, inte på TV-kanaler! Poängen med att tråden heter "Stargate på TV6" är nämligen att man skall tänka på att inte prata för mycket spoilers om det som inte hunnit hända än i 6:ans visningar.

Vill du göra en annan tolkning så är du fri att göra det, men denna diskussion kommer vi ingenstans med förutom att just "förorena" den här tråden ännu mer!

Jösses vad du är envis. Men så klart detta är ju inte Star Trek och då är det väl inte

så viktigt att göra det så strikt som man brukar med andra trådar?

Generella trådar eller trådar med specifikt syfte.

Det är ju - som sagt - Star trek som uppenbart har monopolen här och därför väger väl

inte andra serier lika mycket att behandlas likgiltigt?

Edited by Supertreck

Såvitt jag sett så har det diskuterats ganska mycket om själva avsnitten här så jag tycker inte att det är någon risk att de inläggen försvinner i mängden. Därför anser jag att både du och jag och andra kan fortsätta ta del av tråden.

I övrigt har jag varken ork eller lust att ta denna vilsna sidodiskussion vidare. ;)

Gårdagens avsnitt av SG var det sämsta hitils. Någon som håller med?

SPOILER ?

När dom for till Chulak för att rädda Teal'cs son som blivigt hjärntvättad av apophis..

Jag tyckte inte det hände så mycket, de va inga problem. Dom for o hämtade honom, och hittade bakterierna dom gömt på honom o fixade han, så va alla glada o nöjda typ.

Gårdagens avsnitt av SG var det sämsta hitils. Någon som håller med?

SPOILER ?

När dom for till Chulak för att rädda Teal'cs son som blivigt hjärntvättad av apophis..

Jag tyckte inte det hände så mycket, de va inga problem. Dom for o hämtade honom, och hittade bakterierna dom gömt på honom o fixade han, så va alla glada o nöjda typ.

Jo precis. Förutsägbara avsnitt är det dåliga. Vad har man för spänning?

Förutsägbara avsnitt finns det i alla Tv-serier och är inget som Stargate bara hittat på. Dessutom är det väl bättre att gull gull löser saker än att Harry Kim gapar ut sig en två minuter lång monolog och sen trycker han en knapp och allt är bra.

Dessutom är det väl bättre att gull gull löser saker än att Harry Kim gapar ut sig en två minuter lång monolog och sen trycker han en knapp och allt är bra.

Nä, det är faktiskt inte bättre! :D

Förutsägbara avsnitt finns det i alla Tv-serier och är inget som Stargate bara hittat på. Dessutom är det väl bättre att gull gull löser saker än att Harry Kim gapar ut sig en två minuter lång monolog och sen trycker han en knapp och allt är bra.

Det klassiska förutsägbara i avsnitt är dom sista minutrarna då upplösningen

sker så snabbt och sen är allt frid och fröjd. Och då kan man sluta hacka tänder

före cirka tio minuter kvar av avsnittet om det inte finns en cliffhanger.

Kan lugnt säga att det finns väldigt få avsnitt avsnitt inom vilken tv-serie som helst som faktiskt har överaskat mig rejält gällande handlingen. Kan dra de som överaskade mig i StarGate universumet.

Dessa var Sunday [Atlantis 3x14], Meridan [sG-1 5x21], Heroes [sG-1 7x18], Solitudes [1x17], Dominion [sG-1 10x19] samt Unending [10x20].

Vill någon veta vad som överaskade mig med Unending så klicka på Spoilerlänken i min signatur.

Edited by Bromma_Herman

Vi låtsas att det närmar sig slutet på avsnittet. Några blir instängda i ett rum och

inte kan komma ut just för tillfället. Tio minuter kvar på avsnittet nu.

Inne i rummet finns en fotogenlampa nästan full med fotogen på väggen och

på golvet en dieseldriven slagmaskin utan bränsle i tanken.

Slutet kan någon annan räkna ut.

Vi låtsas att det närmar sig slutet på avsnittet. Några blir instängda i ett rum och

inte kan komma ut just för tillfället. Tio minuter kvar på avsnittet nu.

Inne i rummet finns en fotogenlampa nästan full med fotogen på väggen och

på golvet en dieseldriven slagmaskin utan bränsle i tanken.

Slutet kan någon annan räkna ut.

Dom häller fotogenet på slagmaskinen, dom tänder en eld på maskinen. Elden får maskinen att överbelastas och den exploderar vilket lämnar ett stort hål i väggen. Så måste det vara. :lol:

Hur många säsonger av SG1 kommer ni att visa? Förhoppningsvis alla 10.
yes, hoppas hoppas. :w00t:

Jag blir fruktansvärt besviken (men inte förvånad) om de inte visar alla säsonger. Inte för att jag tycker att SG1 är en sådan fantastisk serie, men för att jag anser att sändande av en tv-serie är ett åtagande som man bör fullfölja om man har det minsta respekt för sina tittare.