Jump to content
Sign in to follow this  
K´hogh son of Klintoch

A time of fire

Recommended Posts

Marla hade övertalat kapten Klag att hälpa henne hitta Garak och Garbano som hade försvunnit .

de tre Raptor skeppen IKS Dag´oth , IKS DuG´eH och IKS Kath'Soq var nu på väg mot Cardassia . de hade nästan nått fram när ett skepp dök upp och anropade . det visade sig vara en av de fraktare som förde mat till Cardassia från Bajor

och han meddelade att Cardassia och dess folk fruktade att Garaks försvinnande var första steget i en invasion av de makter som besegrat dem under Dominionkriget , militären hade mobiliserat och var snabba med att skjuta först och fråga sen .

Kate Wendell kände igen ett av skeppen . det var U.S.S. Exington och Kate kände kaptenen , han hade gått på akademin i samma klass som henne och till och med bjudit ut henne en gång . hur skulle hon kunna skjuta på honom tänkte hon .

men nu sköt hans skepp ännu en gång mot U.S.S San Diego och Kate insåg att hon inte hade nåt val .

-"avfyra faskanonerna ! sikta på vapensystemen . " beordrade hon .

-"direktträff på faskanonerna ! de är förstörda" rapporterade taktik officer Dugan .

U.S.S San Diego och U.S.S Ares svängde runt och avfyrade sina Pulsfas kanoner mot ett av de andra och Kate beordrade att avfyra kvantumtorpederna . två av de mystiska Akira klass skeppen skadades svårt och de andra kamoflerade och drog sig ur striden .

i det område nära Vulcan som kallades Varandon rift hade två tredjedelar av Federationens skepp samlats . alla hade mystiska saker att berätta vissa hade sett färändringar på gamla vänner som de nu inte litade på för fem öre , andra hade sett oförklarliga flottrörelser och skrivna order som bröt mot lagar till för att skydda rättigheter hos varje medborgare av Federationen . Amiral Haig insåg att de stod inför ett inbördeskrig .

Edited by K´hogh son of Klintoch

O'Brian förklarade för kaptenen vad han hade upptäckt på akademin. De höll med om att han genast måste tillbaka och undervisa sin klass. Fast eftersom han var i fara ville de hålla trasnportern låst på honom hela tiden.

- Det går inte eftersom akademin är omgiven av starka sköldar. Om mina aningar är rätt är jag inte direkt i fara. I alla fall inte innan de vet att jag har upptäckt deras bluff. Det rör sig bara om enkel teknik som jag lätt kan förstöra.

- Men om du blir påverkad, invände kaptenen något trött.

- I så fall borde jag blivit det för länge sedan.

- Jag är klar för transport.

Skeppet behövde bara sänka sköldarna i mindre än en minut för att stråla O'Brian till jorden. O'Brian visste vad han skulle göra. Först gick han och höll sin planerade föreläsning i astrofysik. Han var möjligen något sen fast det var ingen som brydde sig. Eleverna tycktes nästan sova sig genom föreläsningen.

Han hade upptäckt den av en slump. När han inte kunde sova hade han tagit en promenad i trädgården. Han hade ofta svårt att sova när Keiko inte var hemma. Keiko var på bajor tillsammns med Molly och deltog i en botanisk expedition tpå norra halvklotet. Det var bra eftersom det var lugnt där tänkte han. Denna gången var det mer än ensamhet som drev ut honom. Något kändes mycket fel.

Promenaden brukade i vanliga fall lugna honom. Han tyckte om färgerna och dofterna i trädgården. Färgerna och dofterna var där men det var något som inte stämde. Det var helt enkelt för perfekt. Ett hologram tänkte O'Brian. Han bestämde sig för att återvända senare. Nu var han här. han hade tagit med sig en scanner och det var inget problem att lokalisera och stänga av den holografiska projektionen. Han fann att han stod i en skövlad och öde trädgård. En sändare stod och sände ut deltavågor. Telepatisk energi. Synd att jag inte kan stänga av den på ett bättre sätt tänkte O'Brian när han höjde sin faspistol och förstörde sändaren. O'Brian kände som om det kom en tryckvåg som slog honom till marken fast de döda träden rörde sig inte. Han reste sig något yr men annars mådde han bra. I sina bostäder runt om på akamdeins område vaknade studenter och lärare som ur en lång dvala. Alla visste exakt vad som hade hänt.

Milo sov i sin bas i ett bergrum djupt inne i de norska bergen vaknade med ett ryck. Han kände genast att O'Brian hade förstört hans telepatiska sändare.

Kate Wendell kunde andas ut. Skeppen som attakerade avbröt sin attack och anslöt sig till hennes grupp. O'Brian hade alltså lyckats. Problemet var bara att hon inte kunde nå honom.

Milo var ursinnig på sin kompanjon på akademin men framför allt var han ursinnig på sig själv. Att han lät det hända - att han litade på andra. Det var Forbes idé med den telepatiska sändaren. Forbes var en begåvad student som hade studerade teknik på akademin. Leonard Forbes var människa och kom från Nya Zeeland på jorden. Han hade trivts utmärkt på akademin tills det hände en olycka på ingenjörsavdelningen. Han hade varnat sin handledare för farorna med experimentet men han hade fått order att fortsätta. Experimentet gick fel och en kadett blev allvarligt skadad. Handledaren lade all skuld på Forbes och han blev utkastad från akdemin. Han hade mest drivit rumt och gått på olika barer tills han träffade Milo. Milo var underbart vacker och karismatisk. Eftersom Milo kunde läsa tankar förstod han genast att Leonard var homosexuell. Leonard hade genast blivit kär i Milo. Eftersom Milo hyste varma känslor för Leonard var han beredd att förlåta honom för att den telepatiska sändaren hade blivit förstörd. Milo försökte kontakta Leonard på med hjälp av den telepatiska sändaren han hade under huden. Han fick dock inget svar. Han försökte anropa honom genom att använda rösten men det gick inte.

Leonard hade varit nere i det hemliga rummet under trädgården. Det rummet hade O'Brian inte uppfattat. Det var smart att använda dubbla hologramsändare tänkte han. När O'Brian förstörde Holgramsändaren trodde han att det var verkligheten han såg. I själva verket var det ännu ett hologram. Varken Leonard eller hans älskade Milo skulle drömma om att förstöra trädgården. Han hemliga rum log dolt under ett gammalt trädgårdsskjul. Från sitt gömställe såg han två svartklädda män attackera O'Brian. De fortsatte att slå fast han låg ned. Då kunde han inte hålla sig, han sprang ut ur sitt gömställe för att försvara O'Brian. Han kämpade tappert fast eftersom han inte var någon stor slagskämpe blev han också nedslagen.

Han vaknade med ett ryck! Han låg i någon slags cell tillsammns med O´Brian som torkade blod från hans ansikte!

- Nu kan du väl ta och berätta vad som pågår! sa O'Brian.

Edited by B'Elanna

Loenard ryggade förskräckt tillbaka. När han förstod att O'Brian inte tänkte skada honom lät han honom tvätta såret i pannan.

- Du var borta ganska länge, det måste varit en rejält slag. Vet du varför vi är här?

- Ja, det vet jag nog! Jag vet i alla fall vilka som håller oss. Du kan förresten kalla mig för Leo.

Leo förklarade varför han blivit utkastad från akademin. O'Brian hade alltid tyckt om Leo Frobes. Han var en bra student. Kanske lite tyst och tillbakadragen men ärlig och rejäl. När han hade blivit anklagad trodde inte Miles riktigt på anklagelserna. Men eftersom det var professor Stravinskij som kom med anklagelserna hade han inget att sätta emot. Eleana Stravinskij var professor i warpteknik och hon hade utomordentligt gott rykte i hela federationen. Elena Starvinskij experimenterade men ett nytt sorts warpfält som skulle göra långa rymdfärder snabbare och framför allt krävde mindre bränsle. Den nya metoden gick ut på att temperaturen och tycket i warphärden var mycket högt mins O'Brian.

- När jag hjälpte Eleana i sin forskning upptäckte jag vad hon verkligen var ute efter. Det var inte att förbättra warpfärder. Det nya warpfältet var väldigt nära det fält som en mänsklig hjärna producerar. Det var så jag kom på hur man tillverkar en telepatisk sändare. Sändaren som jag byggde var gjord för att producera positiva tankar hos den som gick förbi.

- Men hela akademin blev påverkad och tankarna var inte särskilt positiva, sa O'Brian.

- Det var bara för någon manipulerade men sändaren. Jag skulle stänga av sändaren när du kom in i bilden. Du lyckades dock få slut på manipulationen.

- Varför gjorde du sändaren?

- För att dölja vårt hemliga rum.....det var där vi träffades Milo och jag....

- Elanas Malik Stravinskij son är medlem i sektion 31. Han har manipulerat organisationen från den dag han började där.

- Men varför undrade O'Brian. För att de vill ha makt. Familjen Starvinskij samarbetar med Dominion och de planerar att visa vägen för Dominion rakt in i federationens hjärta.

Dörren till cellen öppnades och Woyum kom in.

- Trevligt att ses! sa han och förde bort Leo som protesterade vilt.

Enterprise och Negh'Var närmade sig gränsen. Man fruktade nya anfall så man höjde sköldarna. Två defiant klass skepp, USS Québec och USS Lancaster, mötte Enterprise och Negh'Var vid gränsen. Kommendören ombord på Lancaster hette Jack O'Neill och kommendören ombord på Québec var en kraftigt byggd vulcan vid namn Teal'c. Picard fick veta att presidenten hade startat Protokoll Gamma. Vilket innebar att alla skepp och stjärnbaser skulle vara på rött larm tills allt lungnade ner sig. Protokoll Gamma innebar också att alla försvars stationer och skepp i Sol systemet skulle höja sköldarna och skicka ut tacyhon strålar mellan varandra så att inga kamuflerade skepp kunde nå jorden.

Ombord på bryggan märkte löjtnant Serok en eletrisk störning i aresten.

- Sir, en eletrisk störning i aresten, sa Serok. Flera phaser skott i aresten!

- Säkerhets team till aresten, Serok du följer med mig. sa Riker

Riker, Serok, fänrik Doyle och fänrik Jorgensen sprang ner för korridoren när dom stötte på Ferguson och en till i svart uniform. Serok tog sikte mot Ferguson, men Ferguson sköt först, Serok duckade men kände en skarp smärta vid sin ena antenn, ett till phaser skott träfade en panel på han vänstra sida, den sprängdes och han slungades mot väggen. Sen blev allt svart. Fänrik Doyle blev träffad i benet, men Riker och Jorgensen bedövade Ferguson och den andre mannen. Några minuter senare samlades Picard, Riker och doktor Crusher i sjukhytten.

- Status rapport, sa Picard

- Vi har hittat alla fångar utom tre, dom använde transportören men vi vet inte vart dom strålade till, sa Riker

- Skadade? sa Picard

- Fänrik Doyle och löjtnant Nytraxx blev svårt skadade men dom överlever, sa Crusher.

- Och löjtnant Serok?

- Mindre brännskador på ansiktet, en fraktur i armen... och så fick han en antenn avskjuten.

- Åh....

- Det är ingen fara, med dom rätta behandlingarna lär den ha vuxit ut igen om två-tre månader.

- Aresten till Picard, Ferguson tog just något piller.

- Jag är på väg.

I aresten låg Ferguson på golvet. Picard beordrade fänriken att stänga av kraftfältet. Picard gick fram till Ferguson som fortfarande levde.

- Jag vet att du vet vad som pågår! Berätta!

Ferguson sa med ett hånlende: "Viva la Revolution". Sedan stängde han ögonen och dog, allt med ett hånlende.

*****Utanför berättelsen*****

Hoppas ni fattar Stargate reffrensen, den är svår att missa. :D

Edited by P'kea

Har kommendör Teal´C ett stort märke i pannan månne? lol J.

Jodå, det är tatuering från tiden på akademin. Historien om hur han fick den innehåller kadett Jack O'Neill, 3 flaskor bloodwine och en tatuerare. ;) :lol: :D:)

Edited by P'kea

-La Forge till kapten Picard.

- Jag vet var det finns en annan telepatisk sändare! En svag telepatisk signal kommer från de norska bergen.

- Norska bergen?

- Ja, när Data och jag åkte skidor hade han problem men att hans system inte klarade kylan. Så borde det inte vara eftersom Data är gjord för att klara betydligt mycket kraftigare kyla. Ett energifält kunde dock störa hans fält.

- Så snart vi kan ska vi kontakta jorden för detta behöver undersökas närmare, sa kaptenen.

- Men, vem kan vi lita på? undrade Geordi.

- Jag vet inte svarade Picard dystert.

Milo vakande av och an inne i bergrummet. Han hade bestämt sig. Det enda han kunde gör var att stänga av den telepatiska sändaren. Han gick en sista tur i rummet innan han ställde in datorn på självförstörelse. Tekniken fick absolut inte hamna i händerna på Dominion. Han satte på sig en överlevnadsdräkt och gick ut i natten. I fickan på dräkten hade han en datapad med ritningarna på sin uppfinning. Han var övertygad om att det fanns fredliga ändamål han kunde inte bara förstöra allt! Han transporterade sig upp till sitt skepp han hade i omloppsbana och beredde sig på att ge sig iväg. Då hörde han något. Ett rop på hjälp!

- Leo?

Milo hade förstört den telepatiska sändaren men ändå kunde han höra sin älskade vän! Det var egentligen omöjligt f??r han saknade telepatisk förmåga. Fast han hörde sin vän starkare denna gången.

O'Brian hörde också Leo's rop på hjälp och lyckades ta sig ut ur cellen och sprang för att hjälpa honom. De han fick se var totalt förbluffande! Bakom honom kom Wyum som tittade på honom med ett hånleende.

- Välkommen herr O'Brian!

* Utanför berättelsen*

Milo är betazed. Det är ingen telepatisk sändare som gör att han hör Leo utan helt enkelt att han telepatiska förmåga som betazed börjar vakna. O'Brian och Leo befinner sig i ett kamoflerat Dominionskepp som är nära jorden.

Nu vill jag höra den spännande fortsättningen!

Ombord på Earth Spacedock var det liv och rörelse, för det var därifrån försvaret av Sol systemet leddes. Flera admiraler var ombord, till och med presidenten: Mira Shanna. Man började också skicka ut taychon strålar mellan skeppsvarven.

- Sir, hördes det från örlogskapten Ti'vara i Ops, ett kamuflerat skepp i omlopsbana runt jorden!

- Alla skepp till postioner runt kordinater 0.120.! Hördes det från flagadmiral Mikos.

20 skepp la sig i positioner runt skeppet. Ombord på skeppet:

- Ni klarar er aldrig undan, sa O'Brien

- Tror ni att vi ger up? sa Wyum

- Hellre det än dö eller hur.

- Nej, men vi ska avkamuflera sänka sköldarna och detonera warpkärnan.

En sändning hördes: "Kamuflerat skepp, avkamuflera er och sänk sköldarna. Annars öppnar vi eld."

På earth spacedock fick man en sändning från fängelsebyrån i Stockholm.

- Det här är admiral Wallberg vid fängelsebyrån. Om skeppet sänker sköldarna så kan vi stråla ner dom till cellerna, vi har dom säkraste i hela federationen.

- Gör så, klart slut.

Skeppet avkamuflerade sig och visade sig vara ett dominion attack skepp. Deras sköldar sänktes.

- Gör redo att detonera warp kärnan, men innan Wyum han ge orden befann han sig i en cell med en massa vakter utanför. O'Brien och Leo blev utsläppta.

På Earth Spacedock fick man ett medelande från stridsgrupp 37:

- Det här är kommendör Kate Wendell ombord på ----. 20 skepp avkamuflerade sig på ----- sida. 7 av våra skepp ----- nere. Bashir ombord på ----- vet inte om ----- han hann till en flyktkapsel. Behövar förstärknigar broskande -----. Upprepar detta är kommmendör Wendell ombord på ------ behöver ------- broskande ------.

- Sir.. vi har tappat kontakten med stridsgrupp 37. sa löjtnant Nirri

*****Utanför berättelsen*****

Vad hände med stridsgrupp 37?

Kommer Enterprise besättnigen att man att lösa alla problem?

Vad händer med den fångade dominion besättnigen?

Kommer fänrik Lyson hinna dricka upp sitt te innnan han ska börja sitt skift? Och vem är fänrik Lyson?

Skriv vidare!!!

Edited by P'kea

När Milo hörde Leo ropa på hjälp handlade han mer med hjärtat än med förnuftet. Han strålade ned sig till fängelsebyrån i Stockholm där Leo befann sig. Eftersom fängelset skyddades av kraftiga sköldar hamnade han i centrala Stockholm i stället. Staden var tämligen öde eftersom det var mitt i natten enligt den lokala tiden. Milo vandrade genom en stadsdel med många gamla hus och han tänkte att här är nog vackert på dagen. Det var en ljus sommarnatt och många lampor var tända så mörkret besvärade honom inte. Ändå kände han sig obehaglig till mods. Han kände sig förföljd trots att han varken såg eller hörde någon. Han drog sin faspistol. När han gick runt ett hörd dök någon upp bakom honom och slog hans vapen ur handen. Samtidigt kom en annan person och hoppade på honom framifrån.

Leo befann sig i ett förhörsrum på fängelset tillsammans med fägelsechefen amiral Johansson och biträdande fängelsechefen T'Anok. O'Brian stod vi hans sida. Leo berättade sin del av historian. Plötsligt slutade han tvärt. Det blev alldeles tyst i rummet!

- Milo är i fara! Jag kan höra honom ropa på hjälp! Vi måste göra något! Fort!

- Vi har ingen möjlighet att hjälpa honom eftersom vi inte vet var han befinner sig! sa amiralen!

- Ge mig bara tillgång till en transporter så kan jag klara det.

Milo försökte försvara sig. Fast angriparna var många och starka! Han ångrade att han hade gett sig in i den här historian! Han hade bara gjort det för kärlekens skull. Fast han hade ett stort intresse för telepati också. Hans tankar vandrade till Leo när han höll på att förlora medvetandet. När han slog upp ögonen och såg sin älskade Leo trodde han att han drömde!

I en liten flyktkapsel satt Bashir, han gamla vän Erib(Andorian, chefsläkare på USS San Diego) som låg på golvet med ett stort sår i pannan och fänrik Botoni. Fänrik Botoni sökte efter hela skepp med dom få scanners som fanns till hands.

- Får du in nåt? frågade Bashir, som försökte läka Eribs sår med en hud regenerator

- Inget, alla skepp verkar ha blivit förstörda, svarade Botoni. Nej vänta.... fyra skepp närmar sig.

- Vet du vilka?

- Ja.... USS Lancaster, USS Québec , IKS Negh'Var och USS Enterprise.

- Tack och lov, nu väntar vi bara på att räddas

Bashir kände känslan av att transporteras och befan sig ombord på Enterprise, sjukhytten närmare bestämt.

Ett par timmar senare möttes Picrad, O'Neill, Teal'c och Koghar ombord på Enterprise för en genomgång.

- Hur många överlevande? sa Picard

- 201, kommendör Wendell fanns inte bland dom. sa O'Neill

- Jag beklagar, sa Teal'c, hon var en vän till mig med.

- Okej, nu måste vi till jorden innan vi blir anfallna.

Larmet gick helt plöstligt igång.

- Lite försent tror jag, sa O'Neill

- Riker till Picard! 7 skepp avkamuflerade sig nyss 400 kilometer bort.

Edited by P'kea

"Avfyra fasrar!" röt kommendör Teal'c över larmet! USS Qubécs fasrar dundrade med två akira klass skepp dök ner mot henne. Ett av skeppet fick en svår skada på högra warp gondolen.

"Sköldar nere på 14 procent!" hördes det från löjtnat Khambatta vid taktik consolen

"Håll i skrovet på däck 2, kraftfälten svarar inte!" sa löjtnant Ka'chaca.

Kommendör Teal'c såg 3 personer i svarta uniformer stråla ombord. Teal'c slog ner den närmast honom innan han hann reagera. Den andre sköt löjtnant Ka'chaca i bröstet. Kommendörkapten Milar Rrirris, Catitian och förste officer ombord använde sin svans för att blixtsnabbt fälla den tredje och bedöva honom. Den sista låg bedövad inom fem sekunder.

"Vi verkar ha förlorat interna komunikations system, sköldar, vapen och huvudkraft" sa löjtnant Khambatta.

" Milar, du följer med mig till maskinrummet. Resten stannar här och vaktar bryggan." sa Teal'c

Teal'c och Milar skyndade sig ner för koridoren när en explosion hördes bakom dom. Dom kändes att dom drogs bakom med en våldsam kraft för att sedan slungas mot golvet. Teal'c såg up och såg ett stort hål i skrovet framför bryggan med ett kraftfält ivägen.

"Varning, warp kärnan är instabil, explosion om 10 sekunder" hördes det med datorn bekanta röst.

Teal'c sveptes in i ett skimmer som han kände igen som en transportörs stråle.

Edited by P'kea

Milo hade snabbt hämtat sig och var väldigt glad att träffa Leo. De var dock inte säkra på fängelset. Någon hade spårat transportsignalen och på sensorerna avläste att fiendeskepp var på väg. Lissie som var tekniker på fängelset fick en idé. Hon ställde in transportern på månbasen för att sedan direkt transportera dem tillbaka till Stockholm. O'Brin Milo, Leo, Lisse och fängesdirektör Wahlberg transporterades ned till Centrala Stockholm.

Staden var full av glada människor i regnbågsfärgade kläder! De blev väldigt förvånade och undrade vad detta var. Lizze förklarade.

- Det är den stora kärleksfesten. Vårt land har en historia där människor brukade bli förföljda för att de älskade en person av samma kön. Numera är sådana förföljelser ovanliga. Fast det händer fortfarande på andra ställen inom federationen. Det är inte bara sexuella läggningen som leder till förföljelse utan det kan vara andra saker. Från början var det en festival för homo- och bisexuella. Nu är det en festival där vi firar kärlek och tolerans.

- En kärleksfest känns väldigt angelägen just nu! Är du lesbisk? undrade Leo.

- Ja, för mig känns det lite konstigt att göra en sådan uppdelning eftersom jag är hälften nyrean. Den rasen har tre kön och jag är av det tredje könet! Jag älskar både kvinnor och män och just nu älskar jag en kvinna!

De tog sig fram i parken där många människor vimlade. Sedan kom paraden. Det var fantastiskt Milo glömde nästan att han var förföljd. Representanter från många länder i federationen gick i paraden i kärlekens, fredens och toleransens tecken. O'Brian hade sett paraden tillsammans med Keiko när de var nygifta. Han hade nästan glömt hur stort detta var! han saknade verkligen sin fru!

O'Brian tittade över axeln! Han märkte att de var förföljda.

En vulcan och två människor i ganska mörka kläder tog sig fram genom folkmassan. O'Brian såg ett par poliser i uniformer som liknade stjärnflottans.

-"Konstapeln!" sa O'Brien. "Dom männen är beväpnade!"

Dom två poliserna skyndade sig genom folkmassan. O'Brien och dom andra sprang igenom en gränd mot en buss station. Dom skynade sig upp på bussen som nyss hade stannat d??r.

-"Vart går den här bussen?" frågade Lizzie busschaufören

-"In till slottet, därefter till Drottning Viktoria stadium sedan till fängelse byrån"

Dom slog sig ner längst bak i bussen. Bussen motorer och antigravitations generatorerna startade och bussen svävade ljudlöst fram 1 meter över marken. Buss färden gick ganska snabbt men när dom närmade sig fängelse byrån märkte dom att gatan var avspärad av polis svävare. En massa poliser och stjärnflotte personal var överalt runt byggnaden.

-"Vad pågår?" frågade admiral Wahlberg polischef Karlsson, som var polischef för stockholms distriktet.

-"Ett fängelse uplopp, ingen får komma in"

-"Jag är chef för fängelse byrån så släpp in mig och mina vänner."

Polischefen tittade misstänksamt mot O'Brien, Leo, Milo och Lizzie innan han röt:"Okej, släpp in dom!"

Dom skyndade sig in när ett dominion faser skott träffade Wahlberg i bröstet.

O'Brian såg hur den som sköt Walberg siktade på honom. Han hann inte kasta sig undan. Han såg hur jem'hadar soldaten siktade på honom som i slow motion. Han visste att han skulle bli träffad och troligen inte överleva. Han vaknade ur paralyseringen av att han hörde sig själv skrika. Sedan kände han den välbekanta känslan av att transporteras. Han materialiserades i ett mycket bekant transportrum på Enterprise. Han såg kapten Picard innan han kände smärtan där han hade blivit träffad. Beverly Crusher var vid han sida innan han föll.

- Två att stråla till sjukavdelningen röt Beverly och bröt därmed tystnaden.

- Vi har en del att tala om, sa kapten Picard till Milo.

- Visst, jag vill bara fräscha upp mig lite först, sa Milo matt.

När han såg Walberg dödad framför ögonen hade han insett allvaret. Sedan hade O'brian träffats. Han försökte intala sig själv att de överlever nog. Fast djupt inom sig visste han att man inte överlever en sådan träff. Plötsligt snurrade det i huvudet. Leo sprang fram och stödde honom innan han svimmade.

Picard väntade i sitt kontor på Milo och Leo. Han suckade. Det hade varit en jobbig tid. Han hade klarat tuffa situationer förut med nu kände han sig trött och hade ont i huvudet. Deanna och löjtnant Seeva hade kommit tillbaka från sitt besök på Eulan V. Det var inte mycket de hade fått fram. Alla eulaner har telepatisk förmåga mer eller mindre. Fast om de väljer att inte använda förmågan kan den försvinna eller bli nästan obefintlig. Anns farfar hade använt medicin för att hålla sina telepatiska förmågor tillbaka. Det var dock egentligen inte nödvändigt eftersom det räckte att med viljan välja att inte använda telepati. Anns telepatiska förmåga kom sannolikt från hennes mors släkt som endast bestod av människor. Hennes telepati var så annorlunda från eulanernas att detta måste vara enda förklaringen. Picard tog sig för pannan. Han hade verkligen ont i huvudet! Ännu värre var upptäckten angående sektion 31. Sektion 31 hade ett djupt samarbete med Eulan. De hade också upptäckt besvärande kopplingar till Dominion. Det var då Deanna och Seeva hade varit tvungna att fly i panik. De hade klarat sig och återhämtade sig nu i sjukhytten. Sektion 31 hade utvecklat telepatisk energi och någon läcka hade delat kunskaperna med Dominion.

Milo och Leo befann sig i en gästhytt på Enterprise. Milo kände sig Matt och slut när han vilade i Leos famn. Att det skulle behöva gå så här! Milo hade fått kunskapen om telepatisk energi av en slump. Han hade utnyttjat den eftersom han var så nyfiken. Han hade delat sina kunskaper med fel personer. Sannerligen med fel personer. Nu hotades federationen på grund av hans misstag! Han grät stilla i Leos famn. Leo blundade och höll om den han älskade. Milo reste sig.

- Vi måste prata med kapten Picard nu!

Samtidigt fick Picard meddelande från sjukhytten att Walberg hade dött. O'Brian hade klarat sig fast det skulle ta lite tid för honom att återhämta sig.

Ann O'Hara sov i sin hytt men vaknade tvärt när hon i tanken hörde kapten Picard ropa på hjälp!

-"O'Hara till bryggan!" skrek Ann i komunikatorn."Picard är i fara!"

Löjtnant Nytraxx, som var vid taktik consolen och Riker störtade mot Picards kontor. När dom kom in såg dom tre män som brottade ner Picard. Löjtnant Nytraxx(som är av rasen Ny'krex, som påminde om en korsning mellan männsikor och ormar) hoppade genom rummet och slog ner en av männen med sina klo beklädda fötter. Riker fällde en av dom men han var snabbt uppe på fötter igen. Den tredje mannen tog tag i Nytraxx bakifrån men bet honom men Nytraxx bet honom med sina gift tänder. Mannen föll förlamad till marken. Picard och Riker hade under tiden brottat ner den andre.

Kommendör Jim McDonald ombord på USS Prometheus var stressad. Flera gånger dom senaste dagarna hade raporteras att fiende skepp närmade sig Jorden. Men varje gång var det falsk alarm. Han kände sig lite lungnare nu när Enterprise var vid jorden. Han kände på sig att något var på gång, hans mormor var betazoid, så han hade svaga tellepatiska förmågor. Han hörde ett ljud men han inte identifiera det. För han fick en hyposprej i nacken och svimmade.

-"Har tre andra kommendörer försvunnit?" sa Picard förvånat till Riker

- "Ja, McDonald ombord på USS Prometheus, Asikaga ombord på USS Keyland och Dubat ombord på USS Matador."

- "Vet ni hur?"

-"Nej, men vi letar över hela solsystemet."

Edited by P'kea

Utanför berättelsen: Det var Ann O'Hara som ropade på hjälp inte Milo.

Picard kände sig jätte trött. Han hade inte blivit skadad i överfallet. Men han kände sig ändå skakad. Det hade visat sig att de som hade blivit bortrövade alla var telepater. Inte några särskilt starka telepater utan snarare sådana som hade en svag telepatisk förmåga. De hade inte kunnat avgöra vart de hade transporterats fast transportern hade lämnat efter sig en federationssignatur. Sektion 31 tänkte Picard trött.

- Milo till Picrad - Vi behöver prata! Kan jag och Leo komma till ditt kontor.

Picard föreslog att de kunde träffas på holodecket i stället. De träffades utanför holodecket.

- Marsielle, Frankrike, silverstranden.

Holodeckets rutnät försvann och fram trädde stranden i soluppgången om våren.

- Hit brukade jag komma när jag bodde i Frankrike! Dett är en underbar plats. Detta är bara holodeck men det är ändå avkoppling.

Milo hade arbetat som psykolog på Betazed. Han hade arbetat mycket med mördaren Tevren. Eftersom han var betyazed men inte var telepat var han något av en främling i sitt eget samhälle. Han hade studerat psykologi för att lära sig förstå sig på människor utan hjälp av telepati. han hade fått jobb på ett sjukhus på jorden när han kallades hem till Betazed. Han hjälpte till att gripa Tevren. Milo hade en motståndskraft som gjorde att Tevren inte kunde skada honom med sin telepatiska energi.

- Jag lärde mig att använda telepatisk energi. Det var egentligen av en slump jag kom på varför jag saknade telepatisk förmåga. Min mor dog strax efter att jag föddes och det var chocken som gjorde att jag förlorade min telpati.

Picard lade handen på Milos axel.

- Så fruktansvärt.

Plötsligt kände sig Picard yr på nytt och vinglade till. Leo stödde honom.

- Jag mår bra! sa Picard.

- Tevren lärde mig! Fast jag fick bara glimtar av telepati. Det var först när jag träffade Leo som jag lärde mig att skapa telepatisk energi på konstgjord väg!

- Jag delade kunskapen med sektion 31! Jag blev rekryterad dit! När jag förstod vad de höll på med ville jag inte ha med dem att göra! Fast man lämnar dem inte så lätt! utropade Leo.

Alla tre gick tysta på stranden.

- Jag tror jag har en plan för hur vi ska kunna avslöja de skyldiga. Men, jag behöver din hjälp Leo, och det kan bli farligt.

Picard vinglade till och tappade balansen!

- Jag mår inte så bra!

Leo böjde sig ned för att hjälpa honom men han fångades av en transportstråle innan han hunnit hjälpa Picard!

- Milo till säkerhetsavdelingen!

Milo hörde Leo ropa på hjälp via deras telepatiska länk. Sedan var det alldeles tyst.

Edited by B'Elanna

Utanför berättelsen: Det var Ann O'Hara som ropade på hjälp inte Milo.

spelar det någon roll? det var länge sen det blev en megaröra av berättelsen . :klingon:

--------------------

''tlhIngan jIH!Heghlu'meH QaQ jajvam!''

K´hogh son of Klintoch av huset Koragh

Edited by K´hogh son of Klintoch

En grupp säkerhetsvakter kom in i holodäcket och såg sig omkring.

-"Leo har blivit kidnappad!" skrek Milo

-"Löjtnant Lyson till bryggan, Leo är borta och Picard är medvetslös, vi bär honom till sickbay.

En halvtimme senare möttes Riker, Crusher, Serok och Data i sickbay.

-"Vad lider han av doktorn?" sa Riker

-"Han har fått i sig nektar från Sjah'Nak blomman. Den finns bara på Dontaxius VI. Det var tur att vi kunde behandla honom så snart, annars kunde han ha dött."

-"Hur mår han nu?"

-"Han är i koma, vi vet inte när han vaknar."

-"Sir, Dontaxius VI ligger djupt i romulanskt territorium, det är otroligt svårt att få tag i det." sa Data

-"Såvida man inte är romulan" sa Riker

-" Precis"

Riker pausade.

-"Data, försök ta reda på om den här blomman finns nån ananstans, Serok ta reda på ett ställe där Leo kan finnas.

Data och Serok nickade innnan dom gick ut.

-"Och doktorn.... ta hand om Picard"

Cirka 2 timmar senare fick Riker ett medelande från Data.

-"Sir, Daystrom Institutet hade ett exenplar av Sjah'Nak, men det stals för 2 veckor senn.

-"Okej, Serok har du haft någon tur än?

- Ja, jag tror jag vet vart Leo är. Den enda plats där i sol systemet där dom kan gömma sig är Ticonderoga City på Luna(månen), staden har varit övergiven sen kraftkärnan exploderade. Det är det perfekta stället för att gömma sig." svarade Serok

-"Fänrik McGinty, lägg os i omloppsbana runt Luna." sa Riker "Serok jag vill att du samlar ihop dina fem bästa män och kollar upp Ticonderoga City.

-"Ja sir"

Cirka 10 minuter senare samlades Löjtnanterna Nytraxx, Jorgensen och Lyson. Samt fänrikarna Ni'Jar och Baker. Samt Serok.

En karta över Ticonderoga City fanns på väggen.

-"Okej, så här ska vi göra. Vi tar en skyttel och flyger in över Copernicus City, runt den mörka sidan av Luna och går ner till 10 meter när vi kommer fram i ljuset igen. Sedan landar vi i staden genom skyttel hangar 2. Sedan delar vi upp oss i två grupper. Jag, Jorgensen,Ni'Jar i den ena och Nytraxx, Lyson och Baker i den andra. Sedan söker vi igenom staden. Hittar ni gömstället, ta er inte in ensamma utan vänta på den andra gruppen. Vi måste ha rymddräkter för att dom livsupphållande systemen funkar inte. Okej då går vi" sa Serok och vände sig och gick mot skytteln.

Edited by P'kea

Leo vakande och försökte röra på sig. Det gick dock inte eftersom han var i bojor. Han tittade sig skräm omkring. En man kom emot honom. Leo skrek förskräckt till.

- Ta det lugnt......jag heter Jim McDonald och har blivit bortrövad från mitt skepp.

Jim böjde sig ned och torkade av Leo i pannan med en våt trasa. Det var jätte skönt.

- Jag kan inte höra honom! utropade Leo och försökte röra på sig utan resultat.

Sedan översköljdes han av ett stor illamående.

- De har gett dig något......spruta!.....kan inte göra något åt kedjorna.....hörde han Jim avlägset innan han svimmade.....

Jim hade varit fängslad i två dagar. Leo hade kommit för en dag sedan. Leo var i eländigt skick.

Jim hade endast sett sin fångvaktare ett fåtal gånger. Det var en kvinna och en man kunde han höra på rösterna. Han hade inte sett deras ansikte då de hade förblindat honom innan det kom in någon i rummet. Han trodde att kvinnan var telepat fast han visste inte då hans egen telepatiska förmåga var svag. Rummet lystes plötsligt upp kraftigt och han kände en kraftig smärta i ögonen och såg inget. Det var värst första gången nu visste han åtminstone att synen skulle komma tillbaka. Denna gång kom en man in i rummet. Han kände igen rösten.

- Johnsson, Per Johnson är det du! utropade han.

I början av karriären hade de varit på uttagning till sektion 31 tillsammans. Jim hade inte blivit uttagen fast per hade blivit uttagen.

Jim kände en hypospray mot halsen och allt blev svart. Samtidigt började Leo kvickna till. Han sökte efter Milo och nu hörde han något!

På Enterprise anropade Milo Riker.

- Jag tror jag vet var de är och det är inte på Luna!

Milo fortsatte.

- De är i solsystemet. På en station som är i omlopp runt en stor planet.......

- Är det allt du kan ge mig sade Riker något irriterat.

- Jag känner inte till ert system så bra....

- Stationen är liten och övergiven fast där finns atmosfär åtminstone i vissa delar.....

Data avbröt dem...... Jag tror att jag vet......

- Venus stationen......en gammal övergiven station som är i omlopp runt Venus. Den är övergiven eftersom strålningen runt planeten påverkar människor på ett mycket speciellt sätt. Hjärnan påverkas..... Möjligen kan den telepatiska förmågan påverkas...... anhåller om tillstånd att undersöka detta ytterligare.....

- Beviljas.....

Riker beordrade alla som fortfarande var kvar på Luna tillbaka till skeppet.

- En sak till...... vi kan inte stråla ned till Venus stationen på grund av strålningen......vi måste ta en skyttel.

- Beverly till Riker......jag har ordnat med en vaccination mot strålningen......den är effektiv för en tid......jag vet tyvärr inte hur länge.....Jag har ett glädjande besked. Picard har vaknat och är på bättringsvägen. Miles O'Brian är frisk och ivrig att återvända till tjänst.

Data, Geori Jorgensen och Troi tar skytteln till Jupiter stationen..... Bevrly anropar Riker.....

- Ursäkta jag har följt konversationen. Jag vill inte att några telepater ska följa med ned. Strålningen kan ge dem permanentar hjärnskador. I större doser kan den dessutom vara livsfarlig. Jag följer med i stället för Deana då jag har en känsla av att jag behövs!

- Ann O'Hara till bryggan.......Jag vill följa med!

- Har du tjuvlyssnat sa Riker något irriterat, han undrade hur hon skulle kunna gjort det....

- Inte alls...... jag har bara en stark telepatisk förmåga. Venus station känns välbekant och jag är säker på att jag varit där förut. Det är inte skadligt för mig! Min telepati är annorlunda....