Gå till innehåll

Livet i ST


Chush

Rekommenderade inlägg

Här är scenariot:

Ni föds år 2350 i jorden och ni föds i star trek universumet.... man växer upp med alla legender som sina förebilder; Picard, Riker, Tuvok, Seven, Data, Geordi, Janeway, Sisko, Voyager, Enterprise-D och E, DS9, dominion wars ..... osv osv osv

vad hade ni gjort?

vart hade ni bott?

vart hade ni blivit?

vad hade ni studerat?

vad hade ni gjort som vuxen?

vad hade ni haft för ideal?

vilka människor hade ni umgåtts med?

hade ni gått med i starfleet?

helt enkelt vad ni hade haft som mål och drömmar i det samhället :)

jag hade nog själv försökt komma in starfleet academy och däriffrån försöka arbeta upp sig i organisationen tills man får eget command :rolleyes:

och så försvara the federation mot allt från klingons och romulans till borg

ps en extrafråga.... hur hängiven hade man varit för att försvara the federation och allt som den medför?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyttat till Andoria och startat en "Andoria ut ur federationen"-kampanj. Komplett med gerillarörelse. :)

Nej, men allvarligt hade jag nog gjort vad jag gör idag, fast i rymden och ständigt i rörelse, nomadism hör ihop med rymden. En sak är säker, jag hade aldrig stått ut med Starfleet, that's for sure.

Command is not given, it's taken! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade nog jobbat i star fleet. Dom är ju främst utforskare men det finns ju ett inslag av "konfliktlösning" också. Sedan är frågan om man skulle vilja viga hela sitt liv åt starfleet eftersom att det inte verkar vara så lätt att få det där med förhållande och familj att fungera om man vill satsa på en lång och framgångsrik karriär i star fleet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade nog bosatt mig i en lugn del av galaxen och blivit holonovellförfattare. :)

Det hade varit även mitt val.

Jag skulle nog också gjort så, men jag skulle också skriva en serie med böcker. Den första skulle heta "101 skämt om Andorianer". :D Den andra skulle heta "101 skämt om Vulcans" o.s.v.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade nog bosatt mig i en lugn del av galaxen och blivit holonovellförfattare. :)

Det hade varit även mitt val.

Jag skulle nog också gjort så, men jag skulle också skriva en serie med böcker. Den första skulle heta "101 skämt om Andorianer". :D Den andra skulle heta "101 skämt om Vulcans" o.s.v.

Om du gjorde det skulle du snart bli lynchad av hela galaxen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Jag hade nog bosatt mig i en lugn del av galaxen och blivit holonovellförfattare. :)

Det hade varit även mitt val.

Jag skulle nog också gjort så, men jag skulle också skriva en serie med böcker. Den första skulle heta "101 skämt om Andorianer". :D Den andra skulle heta "101 skämt om Vulcans" o.s.v.

Om du gjorde det skulle du snart bli lynchad av hela galaxen.

Jag skulle ha ett kamuflerat skepp så klart. När jag skrivit klart en bok skulle jag sätta ett dussin av dom i en skyttel och skicka ner dom mot jorden. :lol:

Conan O'Brien äger!!!!!

Redigerad av P'kea
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

intressant fråga. med tanke på att jag är känslig för all form av transport skulle nog starfleet vara uteslutet. om inte läkaren hade haft ett gigantiskt förråd med injektioner mot rymdsjuka eller ännu bättre, en replikator helt ämnad för det syftet...;)...men, rymdsjuka till trots hade en karriär som xenoantropolog lockat. leva med klingons i några år...;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

Jag hade deffinitvit gått med i starfleet men jag hade nog inte varit på några deep space uppdrag. Jag hade nog velat jobba på Jupiterstationen men utvecklingen av EMH (tycker att EMH är bristfällig). Jag hade nog velat vara kvar på jorden men tagit semester på tex Risa. Jag hade ägnat mitt liv åt starfleet och hoppats på att mina barn hade gjort detsamma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle nog velat vara forskare på den lugna planeten jorden. Så långt från Klingoner, Cardassier och Romulaner som möjligt.

Kanske skulle jag försöka hitta ett serum eller liknande som gör att man inte åldras (efter t.ex. åldern 25 när man står på toppen, både fysiskt och mentalt).

Sen kunna leva hur länge som helst, tills man eventuellt dör i någon olycka eller konstig sjukdom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart finns det sheriffer på någon planet.. :D Iallafall någon form av ordningsmakt.. i Star Trek universum. Eller har jag fel.. B)

Jojo du har säkert rätt. Dom har säkert skattmas nån´stans också! :)

Klart de har skattmas, Ferengierna har ju Brunt! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du vill efterlikna Data så mycket som möjligt, eller hur? han åldras ju inte och det är bara en olycka, nån sjukdom eller ett hjältedåd som kan ta död på honom.

Data skulle jag verkligen inte vilja vara, han har ju inget känsloliv! En robot, nä fy!

data får visserligen ett känslochip i generations men jag tycker att han har haft känslor genom hela TNG ändå. det är inte vanliga känslor som vi är vana vid, det är speciella känslor som är speciella för just han. som till exempel sa han faktiskt runt typ tredje säsongen att han kan sakna människor, för folk lämnar ett slags intryck som gör att de fattas när de inte är närvarande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 månader senare...

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...