Jump to content
Sign in to follow this  
Daniels

Fel i avsnitten

Recommended Posts

Jag har upptäckt två fel...

I avsnittet där Doktorn börja krångla och Janeway raderar hans minne m.m. (Latent Image tror jag det heter). Där hände ju allt detta innan Seven kom ombord. Men då var ju Kes doktorn medhjälpare, fast här var Paris doktorns medhjälpare.

Ett annat fel tror jag är i avsnittet Tenor Tinkor Doktor Spy eller vad det nu hette. Paris sitter ju i skytteln och säger att dom blivit träffade. Sedan kommer en borg-kub. Fast ligger inte Paris på bryggan över navigationsenheten? Han var väl nyss i skytteln? Jag tyckte jag såg honom ligga där i ett par sekunder.

Ett annat fel tror jag är i avsnittet Tenor Tinkor Doktor Spy eller vad det nu hette. Paris sitter ju i skytteln och säger att dom blivit träffade. Sedan kommer en borg-kub. Fast ligger inte Paris på bryggan över navigationsenheten? Han var väl nyss i skytteln? Jag tyckte jag såg honom ligga där i ett par sekunder.

i tinker tenor doctor spy så drömmer ju doktorn.........

så det måste ju inte vara rätt då..

Har ni tänk på en sak, alla skep har transportöer och två transportöer från två olicka civilasaskoner kan komunusera med varandra likom radio teknik, på jorden kan vi inte ens få två likadana aparater att fungera ibland hur klarar då Voytsker alltid det på första försöket.

Mr Banana Skickad den 30 Mars 2002,09:49

I avsnittet där Doktorn börja krångla och Janeway raderar hans minne m.m. (Latent Image tror jag det heter). Där hände ju allt detta innan Seven kom ombord. Men då var ju Kes doktorn medhjälpare, fast här var Paris doktorns medhjälpare.

Jag har kollat avsnitt Latent Image från säsong 5  idag och upptäcker att du, Mr Banana kanske har rätt om Kes, som var sjuksköterska. Det finns två alternativer tilll denna avsnitten

1) Manusförfattarna kunde kanske gjort fel

2) Det finns ett litet problem ; skådespelare , som spelade "Kes" , lämnade serie i början av säsong 4. De kunde kanske lösa  "problemet" genom att dölja "Kes" genom att vara frånvarande t ex att vara på ett annat plats i skeppet.  Det kan vara en förklaring till varför Paris "övertog" jobbet.

Jag kom på att dokorn talade att han inte minns  "händelsen", som skedde för ca 1 1/2år sedan. Jag har räknat ut  ungerfärlig när "händelsen" skedde, omkring slutet av säsong 3 eller i  början av säsong 4. Det kan kanske ske efter  när Kes precis lämnade  skeppet.

Jag vet inte om det är ett fel eller inte ???

Jag tycker att det är en svår fråga som jag  ställde till mig själv! :(

Det finns ett fel i Star Trek: The Next Generation:

I avsnittet "The Best Of Both Worlds" lyckades besättningen ta ut alla borgimplantat från Locutus (Picard), men varför kan inte Voyagers besättning återställa 7of9? :borg1:

varför kan inte Voyagers besättning återställa 7of9? :borg1:

Jag tror att doc. valde att inte ta bort vissa inplantat, eftersom de gjorde hennes sinnen så mycket bättre med dem kvar.

Sedan har ju Seven haft dem sedan hon var barn, så de kanske var svårare att ta bort än på Picard som bara hade dem ett par dygn.

Jag kom på en sak . Det är samma sak med tre besättningar från Seven of Nines borgförflutna, som har haft problem med borgimplantat i denna avsnitten Survival Instinct.  Det är mycket svårt att ta bort  hela borgimplantat om man har haft dem  länge  än Picard, trots att de  tre människorna  blev "assamilerad" i vuxen ålder än  att Seven of Nine  var i barnålder. Doktorn  kunde inte  ta bort dem helt (tror jag).  

Har jag tagit fel eller hur? ???

Jag kom på en sak . Det är samma sak med tre besättningar från Seven of Nines borgförflutna, som har haft problem med borgimplantat i denna avsnitten Survival Instinct.  Det är mycket svårt att ta bort  hela borgimplantat om man har haft dem  länge  än Picard, trots att de  tre människorna  blev "assamilerad" i vuxen ålder än  att Seven of Nine  var i barnålder. Doktorn  kunde inte  ta bort dem helt (tror jag).  

Har jag tagit fel eller hur? ???

Doktorn kan inte ta bort alla implantaten från Seven, för då skulle inte hon kunna överleva.

Hennes kropp är väldigt beroende av dom implantaten som är kvar

(eller??)

Naturligtivs, det går inte  att ta bort all implantaten på Seven of Nine, annars hon "överlever" inte  i star trek voyager ( ett dåligt skämt från min sida)

Jag syftar på de andra människor  i avsnitt Survival Instinct. Om man jämför  dem med Picard, är  att Picard har mycket tur än  andra ( antar jag )

Jag har en  konstig fråga : Hur kan de fyra(?) ynka plattform (ser ut som ben) "håller upp" detta  supertunga skeppet  vid landningen  ( avsnitt Dragon´s Teeth) ? ???

Det ser orealistisk och lite komisk tycker jag.

Naturligtivs, det går inte  att ta bort all implantaten på Seven of Nine, annars hon "överlever" inte  i star trek voyager ( ett dåligt skämt från min sida)

Jag syftar på de andra människor  i avsnitt Survival Instinct. Om man jämför  dem med Picard, är  att Picard har mycket tur än  andra ( antar jag )

Jag har en  konstig fråga : Hur kan de fyra(?) ynka plattform (ser ut som ben) "håller upp" detta  supertunga skeppet  vid landningen  ( avsnitt Dragon´s Teeth) ? ???

Det ser orealistisk och lite komisk tycker jag.

håller med.....och landningsställen böjs inte när dom landar vilket dom förmodligen skulle göra "IRL"

Jag har upptäckt två fel...

De som har sätt serien vet att även när kas var där så var paris en "syster" åt doktorn.

Anledningen att han är det är att voyager bara hadde ca 2-4 pers som jobbade i sjukhytten och att dom alla var där och dog i piloten. är det troligt? nä. det borde finnas någon medisins personal som inte jobbade när dom försvann.

sen så har ju paris tagit en förstahjälpen kurs och det gör honom mycket kvalificerad att leka doktor.

De har väl en bra metall till landningsställen...

:borg1:

men dom borde ändå böjas....

tanpetare måste böjas

Om man tittar när dom landar så ser man att landningsställen beter sig som stötdempare eller liknande.

tänk sän också att starfleelt skepp tål en hel del så man kan anta att dom använder samma eller eventuelt starkare matera till ställen.

tänk sän också att starfleelt skepp tål en hel del så man kan anta att dom använder samma eller eventuelt starkare matera till ställen.

iochförsig.........

det har jag inte tänkt på

Fast sköldarna tar en del så klart, och skrovet brukar ofta spricka när sköldarna är av?

Skrovet spricker inte när sköldarna är av, för sköldarna är ett kraftfält som skyddar mot fasereld och transportstrålar.

Det spricker när det utsätts för kraftig beskjutning.

[2002,15:12]?[

Skrovet spricker inte när sköldarna är av, för sköldarna är ett kraftfält som skyddar mot fasereld och transportstrålar.

Det spricker när det utsätts för kraftig beskjutning.

En eller två fotontorpeder räcker för att det ska bli akut med skrovet (sköldarna är rätt starka)

jag vet inte om man kan kalla detta feli Voyager, eftersom det är textningen.

i avsnittet "Extreme Risk" översätter dom "Red Alert" till "Röd beredskap"...

liiiiiiite fel eller

Det finns ett fel i avsnittet Gravity:

När doktorn startas så säger han inte "Please state the nature of your medical emergrency".

Han kanske vet att dom åker på resa och säger inte det då.

Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

• Create New...