Jump to content
Sign in to follow this  
Warbird

Snyggast skepp

77 members have voted

1. 1.

• B-Type warbird
      6
    • Galaxy
      18
    • Intrepid
      24
    • Constitution
      3
    • Negh´Var
      1
    • Jem´Hadar fighter
      2
    • Maquis Raider
      1
    • Excelsior
      1
    • Bird of Prey (Alla versioner)
      18

Recommended Posts

Älskar förtillfället Bird of Prey...så skönt skepp! Särskilt då man hör det avfyra sina dissruptors (lite konstigt eftersom det inte kan hörs i rymden...)

Blir någon förvånad om jag drämmer till med en Galor-class ? Smidighet och design oöverträffad! :wub:

Tyvärr fanns ju det alternativet inte att rösta på, så jag slängde min röst på Galaxy istället.

Dock har jag ingen förståelse för att folk tycker om Intrepid-class. Dess tjocka saucer section gör att skeppet ser ut som en flygande kanelbulle.

Sen vill jag påpeka att Type-B Warbird heter D'Deridex-class

Edited by Gul Nador

Inget av alternativen passade mig riktigt bra. MEn ett skepp som jag tyvker är väldigt vackert är de antika Bajoranska ljusskepp som förekommer i DS9-avsnitten Explorers och Emissary. Utåt sett så tycker jag de är vackrast.

Är det nån som vet bredden och höjden på Defiant class?

Jag vet längden (122M) men jag kan inte hitta resten nånstans...  <_<

Utdrag ur Daystrom Institute:

Dimensions:

Length : 170 m

Beam : 100 m

Height : 20 m

Decks : 5 including nacelle sub decks

när det gäller Defiants mått så är de inte så exakta

kolla denna sida för att se vilka proplem som finns. sidan

Som slutsats så är Defiant mer troligt att vara 120 lång är 170.

There are both VFX scenes which show the Defiant at either a larger or a smaller size, so it is a compromise for these incompatible facts too, if the ship is actually 120m long. So why is the 170m still widely accepted, also in the web? I think many people are reluctant to disregard it, even if they are aware that it's flawed. After all it's just so comfortable to refer to a printed figure.

Personligen är Achillius Class min favorit. Kanske för att den är stark, härlig och har en Achillius häl. För dom som inte spelat Dominion War till PC kanske inte vet vilket skepp det är men av alla är Achillius bäst

Vänligen förbise tidigare inlägg....

Edited by Bromma_Herman

Galaxy class skeppen tycker jag är väldigt snygga, varför så många gillar defiant förstår jag inte, den ser ju mest ut som en................klump. sovereign och intrepid class skeppen ser också lite klumpiga ut med en så stor engeinering section.

Min favorit är USS Pasteur (Olympic class). Jag skulle kunna tänka mig att jobba på detta "sjukhusskepp". Jag tror att USS NOBEL är samma model. :rolleyes:

Edited by EoNeel

Min röst hamnade, efter jag funderat i flera dagar, och slagit mycket i Star Trek Encyclopedia för Bird-of-Pray. Mest för att det för ett klassikt skepp i serien av de mindre skeppen. Jag skulle mycket väl tänka mig ha den som modell på matsalsbordet som EoNeel har.

Den är klassiskt skön skulle man kunna säga.

Nu har jag suttit en stund och tittat på bilder på nätet.

Många snygga skepp är det, så valet blev.....LÄTT :blink:

Bird of Prey är snyggast därför att det ser så primitivt burdust ut, samtidigt som det har en elegant grace. Denna kombination gör det oemotståndligt. Jag skulle gärna ha en model, inte på matsalsbordet, men väl på skrivbordet här vid min dator. :)

Edited by OnO

Mitt svar blev Warbird...den är så snygg för den känns så hotande och ondskefull. Designen är mystisk och det gröna bidrar till olustkänslan. Skeppet har karaktär, det gillar jag... :)

Bird Of prey!!! :D  :D  :D Bird of prey!!!! :D  :D  :D  Det är ju helt klart så. Men warbirds är ju också snygga.

Förklara gärna varför... <_<

<{POST_SNAPBACK}>

Det blev lite sent men ändå:

Birds of preys är oöverträffade i det mesta, utom inredning(klingons är nog inte designers :klingon: ). Sköna system och ett riktigt snyggt utseende, åtminstonde dom modeller med lite snea vingar. TOS:arna med raka vingar var inte lika coola. Dessutom är det ett litet skepp som kan röra sig OCH slåss, det är ovanligt.

Vad det gäller warbirds så är den designen med luft(vakum) mellan delarna riktigt cool, dessutom ser man likheten med en stor rovfågel som vill sätta klorna i sitt byte med utspärrade disruptors. Och vem kan klaga på romulansk inredning? Snygg och lite lagom hemlighetsfull med mörka hörn. Det är bra grejer det

Bird Of Prey har alltid varit mitt favoritskepp i Star Trek, alla kategorier. Denna kärlek för rovfågeln bara fördjupades när jag byggde den som modell. Vackraste formen och vilken färg sen! Visst, visst, grön är väl ingen särskilt orginell färg i Star Trek, men just den nyans som finns på Bird Of Prey är speciell. Det tog mig två veckors mixande med modellfärg innan jag hittade en nyans som jag blev nöjd med... ;)

Jag tycker att Norway classen som byggdes i samma veva som Saber Steamruner & Defiant. Norway ser så snygg ut med sin delande akter också vill jag också hylla den för att den har deltagit i ett antal stora slag t.ex. First Contact

Edited by LT Commander