Gå till innehåll

Bästa serien


Janson

  

185 medlemmar har röstat

  1. 1.

    • Star Trek (TOS)
      15
    • The Next Generation
      51
    • Deep Space Nine
      36
    • Voyager
      63
    • Enterprise
      15


Rekommenderade inlägg

Jag har inte sett mer än tre-fyra avsnitt av DS9 men anser att varken Sisko eller Janeway kan mäta sig med Picard. Jag vet inte om det beror på rollen eller skådespelarinsatserna. Så känner jag det i alla fall.

Om janeway håller jag med om men Sisko mätersig med alla

och eftersom du bara sätt några DS9 avsnitt så har du nog inte bra med info om vad Sisko är/gör för att säga något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...
  • Svar 222
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Det finns nog inte så många som skulle kunna slå Picard... han e helt enkelt grymmast =)

förresten, var det Enterprise som gick under arbetsnamnet "Birth of the Federation" eller har vi ytterligare en pre-TOS serie att se fram emot?

God Jul på er alla förresten... och snart ett gott nytt år... med allt vad det innebär... nån som har lust att inviga min nya lägenhet med massa ST-avsnitt d?? eller? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

förresten, var det Enterprise som gick under arbetsnamnet "Birth of the Federation" eller har vi ytterligare en pre-TOS serie att se fram emot?
Nja, det gick aldrig under det arbetsnamnet, utan det var bara rykten om att Enterprise skulle handla mer om hur Federationen skapades och föddes, men nu så blev det ju något liknande :)

Är inte "Birth of the Federation" ett spel? Jag tycker jag har hört något om det.

Jo det finns även ett spel som heter så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Egentligen kan jag inte svara på det här eftesrom jag bara sett 4 TNG avsnitt och tre filmer, ett halvt TOS och en film, inget DS9 och inget ENT - däremot en massa Voyager.

Det blir inte en rättvis bedömning...

Fast rent idé-mässigt är Voyager min favorit, alldeles ensamma långt hemifrån, och med en kvinnlig "hjältinna" :)

Feminist? Javisst! liksom  :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man ska nog inte höja DS9 för mycket åt skyarna. kom ihåg att dom tre första säsongerna var riktigt dåliga. Sen i och med Dominion Wars lyckades man skapa nåt mer eller mindre nytt i Trek sammanhang(nya saker=intressant), men man hade ändå väldigt svårt att göra intressanta avsnitt som inte skulle kretsa runt kriget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste nog säga att DS9 är den bästa serien. De flesta av karaktärerna är interessanta och handlingen är bra. Kriget mot Dominions gör ju inte serien sämre precis.

På en delad andra plats kommer TNG och TOS.

Efter 13 avsnitt av Enterprise har jag fått uppfattningen att serien har potential.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att karäktererna är spånnande på Voyager men alla får ju ha sin åsikt men det är vad jag tycker...  :)

Problemet med Voyager är att karaktärerna inte utvecklas särskilt mycket. De enda som utveklas är Seven och Doktorn. Det gör att resterande karaktärer blir tråkiga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet med Voyager är att karaktärerna inte utvecklas särskilt mycket. De enda som utveklas är Seven och Doktorn. Det gör att resterande karaktärer blir tråkiga.

Jag tycker att de flesta karaktärer på voyager utvecklas, kanske inte Janeway och Chakotay, men resten tycker jag allt utvecklas.

Ta till exempel Harry, han utvecklas ju mest hela tiden.

Tom också, tycker jag.

Och självklart Seven och doc som du skrev.

Neelix utvecklas heller inte särskilt mycket.... ???

Jag tycker och B´Elanna utvecklas.

Tuvok utvecklas ej, men det hör väl till hans logiska personlighet...?

Då blir det alltså att 5 utvecklas och 4 inte utvecklas....

nja, då har du väl delvis rätt... ;)

Men absolut ingen är tråkig!  :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Och för att återgå till ämnet:

Voyager är fortfarande min favoritserie men jag blev glatt överraskad av Enterprise! Det var mycket bättre än jag hade väntat mig (har ju iofs bara sett 4 avsnitt än så länge).

kan inte SVT lika gärna köpa in serien nu och sänd parallelt med Voyager...?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Voy bäst....hmm...Men jag skulle gärna vilja se TOS....*ryser*

Är den serien bra???. Och jag bor i Sveriges minsta ort med en videobutik som har bara 2 VOy avsnitt....som har gått eller ska gå....*snyftar*

Proton

Tja, jag bor i Sveriges minsta ort med videobutik där det inte finns några Star Trek avsnitt alls! Slå det om du kan :P

Och ja, Voyager är bäst... Sen TNG eller ENT, delad andraplats blir det...

Dom har gulliga pyjamasar (uniformer) i TOS 8)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...