Jump to content

185 members have voted

1. 1.

• Star Trek (TOS)
      15
    • The Next Generation
      51
    • Deep Space Nine
      36
    • Voyager
      63
    • Enterprise
      15

Recommended Posts

Tja, jag bor i Sveriges minsta ort med videobutik där det inte finns några Star Trek avsnitt alls! Slå det om du kan :P

Och ja, Voyager är bäst... Sen TNG eller ENT, delad andraplats blir det...

Dom har gulliga pyjamasar (uniformer) i TOS 8)

För min del får Voy och Tng dela första platsen. Sedan kommer Enterprise och hela bunten.

Som tur var bor man nära en hyfsad videobutik, dom har bara voy att hyra ut, men de flesta avsnitten, lyckades också komma över Insurrection för 49 kr.

Tycker oxå att deras ( folket i TOS) uniformer ser ut som pyamasar.

• Replies 222
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Voy bäst....hmm...Men jag skulle gärna vilja se TOS....*ryser*

Är den serien bra???. Och jag bor i Sveriges minsta ort med en videobutik som har bara 2 VOy avsnitt....som har gått eller ska gå....*snyftar*

Proton

TOS är väldigt charmigt. Om du någonsin får chansen ska du helt klart se den.

• 3 weeks later...

9 av 10 som säjer att voy är den bästa ST serien har stort sätt bara sätt voy. DOm kan ha sätt lite DS9 när det gick på trean men då bara säsong 1 som är sämst i alla serier.

OM bam bara har sätt en serie så kan man inte yttra sig med tillräckligt stor säkerher för att göra den sånan bedömning.

9 av 10 som säjer att voy är den bästa ST serien har stort sätt bara sätt voy.

Du har skrivit exakt samma sak i två diskussioner nu Morn, vi fattar även om du bara skriver det på ett ställe.

Din logik brister, du ska inte underskatta ditt byte. ;)

Nä, men det finns många olika sorters folk här, och de allra flesta tror jag har sett de flesta serierna och skeppen. Jag hör nog till de bäst pålästa, och jag röstade på Voyager. Bara för att man inte gillar DS9 betyder det inte att man är dum i huvet.

9 av 10 som säjer att voy är den bästa ST serien har stort sätt bara sätt voy.

Du har skrivit exakt samma sak i två diskussioner nu Morn, vi fattar även om du bara skriver det på ett ställe.

Din logik brister, du ska inte underskatta ditt byte. ;)

Nä, men det finns många olika sorters folk här, och de allra flesta tror jag har sett de flesta serierna och skeppen. Jag hör nog till de bäst pålästa, och jag röstade på Voyager. Bara för att man inte gillar DS9 betyder det inte att man är dum i huvet.

Det är samma synpugt sast på två olika saker men logiken är ganska rätt har med fans det är nog 7 av 10 här med.

Det är samma synpugt sast på två olika saker men logiken är ganska rätt har med fans det är nog 7 av 10 här med.

Jag har inte en aning var du fått den siffran ifrån, har du hittat på den själv eller sett den någonstans?

Dessutom tror jag omöjligt att den kan vara rätt. Det finns gott om Voyager fanns, av vart flertalet(skulle jag tro iaf) är bosatta i USA. I USA är det som många av oss vet mer eller mindre en omöjlighet att leva utan att sett ST, del av kulturen där borta  :)  . Alltså måste den amerikanska Voyager fanatikern mer eller mindre bryta mot din "ram". Samma sak gäller nästan för Tyskland, Storbrittannien, Kanada för att nämna några storheter.

Jag vill också påpeka att jag finner ditt föregående inlägg högst störande och generaliserand. Du nervärdera dem som inte tycker som du och hänvisar till dig och dina likars överlägsna kunskap, Fy på dig.

Jag har inte en aning var du fått den siffran ifrån, har du hittat på den själv eller sett den någonstans?

Dessutom tror jag omöjligt att den kan vara rätt. Det finns gott om Voyager fanns, av vart flertalet(skulle jag tro iaf) är bosatta i USA. I USA är det som många av oss vet mer eller mindre en omöjlighet att leva utan att sett ST, del av kulturen där borta  :)  . Alltså måste den amerikanska Voyager fanatikern mer eller mindre bryta mot din "ram". Samma sak gäller nästan för Tyskland, Storbrittannien, Kanada för att nämna några storheter.

Jag vill också påpeka att jag finner ditt föregående inlägg högst störande och generaliserand. Du nervärdera dem som inte tycker som du och hänvisar till dig och dina likars överlägsna kunskap, Fy på dig.

Jag pratar bara om svenska fans och merparten va dessa har para sätt voy.

sen så försöker jag inte nedvärdera de som inte tycker som jag utan jag försöker bara säga att det är svårt att göra en rättvis bedömnign om något som man inte sätt.

Så om man bara ex. sett voy så är det självklart att man tycker den serien är bäst eftersom an saknar andra ST referenser att jämföra med.

ex du ska välja vilken av 2 glassar som är godast du har inna redan smakat den ena, sen säger du att den är bästa utan att äns smaka på glass nr 2

Jag pratar bara om svenska fans och merparten va dessa har para sätt voy.

sen så försöker jag inte nedvärdera de som inte tycker som jag utan jag försöker bara säga att det är svårt att göra en rättvis bedömnign om något som man inte sätt.

Så om man bara ex. sett voy så är det självklart att man tycker den serien är bäst eftersom an saknar andra ST referenser att jämföra med.

poängen: du har hittat på siffrorna, alltså ser jag inte hur du på fullaste allvar kan påstå det du påstår.

Kan du presentera en enda källa som stödjer ditt antagande?

Hur vet man att de flesta svenska Star Trek fansen bara sett Voyager?

Omröstningen om vilken serie man har sett mest av här på forat visar att det är tvärtom, de flesta har sett allt. (okej, omröstningen är inget stort underlag för detta men ändå.)

Det jag försöker säga är att är man ett  f.a.n (skrivet m. punkter för att undvika ###:na) så har man ofta sett mycket olika Star Trek, helt enkelt för att man gillar serien. Att man gillar det man ser är ett kriterie för att överhuvudtaget kunna kalla sig f.a.n.

Om man däremot bara råkat knäppa på tv:n kl 22.35 på söndagkvällar och tittar för att man inte har något bättre för sig, då har man sett mest Voyager.

För att klargöra en sak till så att ingen blir arg: Självklart kan man vara ett f.a.n även fast man bara har sett Voyager, men jag tror inte att merparten svenska fans bara har sett Voyager.

För att klargöra en sak till så att ingen blir arg: Självklart kan man vara ett f.a.n även fast man bara har sett Voyager, men jag tror inte att merparten svenska fans bara har sett Voyager.

Klart att man kan kalla sig ett f a n även om man bra sett voyager. Att däremot rösta på voyager som den bästa serien bara för man inte sett nått annat ger inte en rättvisande bild av resultatet.

Visst tycker jag Voyager är klart bäst.

Det är dock inte så oväntat att Voyager vinner på www.stvoyager.nu

Det hade varit mer rättvist med en omröstning på ett "neutralt" Star Trek forum.

Jag tror oxå att Voyager vinner pga att det är den serien som sänds på TV. Voyager skulle nog ha legat bra till även på ett "neutralt" forum. Jag tror det är många här som inte har sett varken TOS eller Ent. Det ju sån enorm skillnad mellan TOS och tex TNG, så många kanske inte gillar TOS.