Gå till innehåll

Grymmaste skeppet


Morn

  

115 medlemmar har röstat

  1. 1. Grymmaste skeppet

    • Enterprise NX-01
      7
    • Enterprise
      4
    • Enterprise D
      19
    • Defiant
      26
    • Voyager
      56


Rekommenderade inlägg

  • Svar 245
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Defiant kanske är litet men hon är snabb och stark. Starfleet borde satsa på att bygga mest skepp i Defiant-class. Alla som hade planerat att mucka gräl med Federationen skulle tänka sig för ett par gånger innan de gick till anfall.

Federationen grundas ju på ideer om utforskning och diplomati. Därmed bör väl också deras skepp var designade just efter dessa principer, och inte som krigskepp?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Federationen grundas ju på ideer om utforskning och diplomati. Därmed bör väl också deras skepp var designade just efter dessa principer, och inte som krigskepp?

Jo kanske det, men de är ju bra med krigskepp eftersom det finns ju en hel del hot mot federationen. Med fler rena krigskepp så skulle de flesta tänka sig för innan de anföll. Det betyder inte att de ska sluta bygga vanliga forskningsskepp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är en serie inte verklighet... om de bara skulle bygga krigs skepp så skulle det inte vara så stor menening med diplomati och "first priority" poch hur många vill se en serie där det ända men ser är en massa explotioner? utan handling? och hur skulle de komma på ny teknologi? hela serien går ju ut på att de tar sig ut ur olika problem och hur det ser ut när de gör fel. men åter till ämnet.... bästa skepp i design är Defiant. bästa slag skepp imm är Enterprise.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Federationen grundas ju på ideer om utforskning och diplomati. Därmed bör väl också deras skepp var designade just efter dessa principer, och inte som krigskepp?

Jo kanske det, men de är ju bra med krigskepp eftersom det finns ju en hel del hot mot federationen. Med fler rena krigskepp så skulle de flesta tänka sig f??r innan de anföll. Det betyder inte att de ska sluta bygga vanliga forskningsskepp.

Star Trek handlar ju om människor och andra raser som kommer tillsammans i fred för att utforska och bredda deras kunskap och förståelse. Känns då som ett brott mot Roddenberrys ursprungliga visison om "hjältarna" bygger skepp som dom senare tänker förinta folk med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Star Trek handlar ju om människor och andra raser som kommer tillsammans i fred för att utforska och bredda deras kunskap och förståelse. Känns då som ett brott mot Roddenberrys ursprungliga visison om "hjältarna" bygger skepp som dom senare tänker förinta folk med.

Krigskeppen ska bara användas om federationen blir anfallet. Och det sker ju oftast bara om diplomati misslyckats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Star Trek handlar ju om människor och andra raser som kommer tillsammans i fred för att utforska och bredda deras kunskap och förståelse. Känns då som ett brott mot Roddenberrys ursprungliga visison om "hjältarna" bygger skepp som dom senare tänker förinta folk med.

Detta inlägg har inget med folken/folket i trek att göra det är para grymmast skepp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Star Trek handlar ju om människor och andra raser som kommer tillsammans i fred för att utforska och bredda deras kunskap och förståelse. Känns då som ett brott mot Roddenberrys ursprungliga visison om "hjältarna" bygger skepp som dom senare tänker förinta folk med.

Krigskeppen ska bara användas om federationen blir anfallet. Och det sker ju oftast bara om diplomati misslyckats.

Min poäng...hjältar rustar inte för krig. punkt  :)

Nä men ärligt. Jag tycker man ger dubbla budskap när man håller upp fred över allt annat och sen rustar upp sig till krig vid sidan av det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Star Trek handlar ju om människor och andra raser som kommer tillsammans i fred för att utforska och bredda deras kunskap och förståelse. Känns då som ett brott mot Roddenberrys ursprungliga visison om "hjältarna" bygger skepp som dom senare tänker förinta folk med.

Detta inlägg har inget med folken/folket i trek att göra det är para grymmast skepp

Mitt inlägg handlar inte om folk i trek, det handlar om skepp. Men jag tycker att att skeppens design bör följa seriens principer, som i det här fallet handlar väldigt mycket om "peace, love and understanding"

Jag kan förstå om du tycker det är grymt roligt att se the Derfiant skjuta sönder tre Jem'Hadar skepp bara sådär(jag tycker också det är ganska skoj) men ST handlar ju faktiskt inte om det, så varför ska man betona det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med NX-01, att Roddenberrys syfte med Star Trek var nog inte att folk skulle få se en massa grymma rymdskepp bara skjuta ner varandra för att det va skoj.

Mottot är ju att först och främst försvara sig om de nu trots försök att bli vänner skulle bli beskjutna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt inlägg handlar inte om folk i trek, det handlar om skepp. Men jag tycker att att skeppens design bör följa seriens principer, som i det här fallet handlar väldigt mycket om "peace, love and understanding"

Jag kan förstå om du tycker det är grymt roligt att se the Derfiant skjuta sönder tre Jem'Hadar skepp bara sådär(jag tycker också det är ganska skoj) men ST handlar ju faktiskt inte om det, så varför ska man betona det?

i DS9 är prinsiperna inte "peace, love and understanding"

varför vi poängterar definats kraft i strid är som argument varför den är grymmast.

och det är ju det vi pratar om här

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och det är ju det vi pratar om här

Är det?

Jag trodde vi snackade om folkets allmänna uppfattning om favoritskepp..

IRL så finns det ju faktiskt vare sig Voyager, Defiant eller Delta Flyer. Sånär som på trämodeller. Och isåfall är väl Enterprise (tOS) det som är mest reellt.

De enda som faktiskt kan bestämma vilket skepp som är "grymmast" och kan bomba andra skepp är de manusförfattare och grafiker som jobbar för Paramount.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och det är ju det vi pratar om här

Är det?

Jag trodde vi snackade om folkets allmänna uppfattning om favoritskepp..

IRL så finns det ju faktiskt vare sig Voyager, Defiant eller Delta Flyer. Sånär som på trämodeller. Och isåfall är väl Enterprise (tOS) det som är mest reellt.

De enda som faktiskt kan bestämma vilket skepp som är "grymmast" och kan bomba andra skepp är de manusförfattare och grafiker som jobbar för Paramount.

Dom på paramunt bästämmer hur skeppen ser ut men om det är grymma eller inte det är något som varje tittar får tycka till själv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom på paramunt bästämmer hur skeppen ser ut men om det är grymma eller inte det är något som varje tittar får tycka till själv

Jaja, jag fattar hur du menar. Jag är bara lite nitisk.

Det ska ju inte vara därför man kollar på Star Trek, för att kolla på när ett skepp skjuter ner ett annat. Min mamma frågar alltid varför jag kollar på en så "våldsam" serie, men hon har ju inte fattat innebörden av den. Att de skjuter bara om de känner sig hotade eller har blivit beskjutna först. För det är ju det som är Star Trek, peaceful exploration och allt detdär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom på paramunt bästämmer hur skeppen ser ut men om det är grymma eller inte det är något som varje tittar får tycka till själv

Jaja, jag fattar hur du menar. Jag är bara lite nitisk.

Det ska ju inte vara därför man kollar på Star Trek, för att kolla på när ett skepp skjuter ner ett annat. Min mamma frågar alltid varför jag kollar på en så "våldsam" serie, men hon har ju inte fattat innebörden av den. Att de skjuter bara om de känner sig hotade eller har blivit beskjutna först. För det är ju det som är Star Trek, peaceful exploration och allt detdär.

Tack...nån som tycker likadant. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Hur Många visste att en Intrepid är lite mindre än en Vanlig Defiant(USS Avenger är ju lite större). Nåt som Borgerna bör ha problem med är ju en BoP(Bird of Prey) eftersom Borgerna lyckas inte förstöra USS Enterprise(Galaxy Klass)

och om man tittar på Star Trek.com så finns det inga Galaxy

i slaget om Worf   eller såg jag fel? hur som Helst.

Låt säga att en BoP byter Kanon-frekvens efter varje skott och har inga torpeder. En normal Borg Kub har minimal beväpning(En Phaser och en Torpedkanon). De kan avfyras

från sex Hardpoints(Varsin sida av Kuben). En BoP kan besegra en Galaxy så fattar ni vart jag vill komma?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur Många visste att en Intrepid är lite mindre än en Vanlig Defiant(USS Avenger är ju lite större). Nåt som Borgerna bör ha problem med är ju en BoP(Bird of Prey) eftersom Borgerna lyckas inte förstöra USS Enterprise(Galaxy Klass)

och om man tittar på Star Trek.com så finns det inga Galaxy

i slaget om Worf   eller såg jag fel? hur som Helst.

Låt s??ga att en BoP byter Kanon-frekvens efter varje skott och har inga torpeder. En normal Borg Kub har minimal beväpning(En Phaser och en Torpedkanon). De kan avfyras

från sex Hardpoints(Varsin sida av Kuben). En BoP kan besegra en Galaxy så fattar ni vart jag vill komma?

1) En Intrepid är definitivt större än en Defiant-class. Utan att kolla tror jag det är typ 400m vs 100m i Intrepid skeppens favör. Dessutom finns det inget skepp som heter USS Avenger.

2) En kub ??r definitivt mer beväpnad en med bara "en phaser och en torpedkanon". Du glömmer saker som borgerna "shield draining beam" och "cutter beam" plus att vi i "Scorpion part 2" såg en Kub avlossa grymt många torpeder(överdrift? ok, men det var ett par iaf)

3) Som hardcore Galaxy fan så vägrar jag att erkänna att en BoP skulle ta en Galaxy. En vanlig BoP (B'Rel-class) skulle nog aldrig ta en Galaxy på grund av de faktum att en galaxy är större och betydligt bättre beväpnad. (B'Rel:en är ganska liten) Än BoP K'Vort-class skulle väl ha större chans men om vi ser till avsnittet "Yesterdays Enterprise" så attackerades väl Enterprise av tre stycken K'Vort och hade ändå sönder än innan man själv fick lite problem. Slutsats: Galaxyn tar det mesta, Kuben tar Galaxyn, BoP blir tagen av kuben.

Sen ska man väl självklart komma ihåg att lite av det charmiga i Star Trek är att även om ett skepp är mycket mindre så kan vadsomhelst hända. Se bara "Geneations". Så den här diskutionen blir väldigt mycket "allmän" på nåt sätt, om folk hänger med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Suck, Enterprise kan u inte förstöras! I Scorpion, är afyraes alla Tropeer från en "arpoint!" Men et är många torpeer.ag tar inte Beäpning i beräkningen, för Galaxy är öerlägsen är.

Men en Galaxy kan inte styra lika bra som BoP. Så ar ag beräknat allt! Kanske ags att köpa nytt Tangetbor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Suck, Enterprise kan u inte förstöras!
Sett Generations?  :)

I Scorpion, är afyraes alla Tropeer från en "arpoint

Jag kommer ihåg två portar men det kanske bara är mitt minne som sviktar.

Men en Galaxy kan inte styra lika bra som BoP.

Spelar nog ingen roll eftersom att en BoP bara har sin beväpning "framåt" medans en Galaxy i princip kan avfyra sin vapen på ett skepp oavsett var det finns belägget runt det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...