Jump to content
Sign in to follow this  
Morn

Grymmaste skeppet

115 members have voted

1. 1. Grymmaste skeppet

• Enterprise NX-01
      7
    • Enterprise
      4
    • Enterprise D
      19
    • Defiant
      26
    • Voyager
      56

Recommended Posts

Enterprise refit A - constitution class =).

Min personliga favorit =/\=

Ja det är sannerligen en skönhet. Gillar hur man får se det i filmen ocks. Det är som skön konst.

Älskar den motion picture eran =) fina röda uniformer osv.

håller med de röda uniformerna är lätt de snyggaste uniformerna, det är också de som är mest riktiga uniformer i andra serier är det mest bara en färgglad overall. dock så tycker jag bäst om ENT och TNG erorna i helhet.

Ja det är sannerligen en skönhet. Gillar hur man får se det i filmen ocks. Det är som skön konst.

håller med de röda uniformerna är lätt de snyggaste uniformerna, det är också de som är mest riktiga uniformer i andra serier är det mest bara en färgglad overall. dock så tycker jag bäst om ENT och TNG erorna i helhet.

Det är ingen ovall det är en coverall :-) J.

de svart/grå uniformerna är inte så tokiga , men de röda uniformerna i "Wrath of Khan" och senare filmer är snyggast(de användes tydligen långt in på 2300-talet eftersom kapten Garret och hennes besättning bär den på Enterprise-c .)

ett par uniformer jag la märke till i "The motion picture" var Kirks amiraluniform och även säkerhetsstyrkans uniformer .

Edited by K´hogh son of Klintoch

Visst, jag gillar de röda uniformerna, men jag tycker att de är alldeles för tråkigt opersonliga (typ som vanliga tråkiga uniformer). Själv älskar jag TNG's uniformer. Där syns det verkligen om man är bridge/engineering/science/medical, plus att färgerna är riktigt riktigt vackra :wub: Sen tycker jag att de runda pipsen är snyggast också.

Ang. grymmaste skeppet: Romulanernas D'deridex är otroligt coola, annars gamla hederliga Enterprise D :D

Lägger min lilla röst på defiant. Ett litet och snabbt skepp som låter coolt när de avfyrar vapnen(oj vilken tjejig beskrivning,men jag är ju tjej så jag skriver så här i alla fall..he he..)Worf tycker dock inte att det är så litet,och han borde ju ha rätt.

När vi kommer till kläder är ju TOS. klart bäst lite fredagsmysiga sådär,för att inte nämna deras träningskläder.

Visst, jag gillar de röda uniformerna, men jag tycker att de är alldeles för tråkigt opersonliga (typ som vanliga tråkiga uniformer). Själv älskar jag TNG's uniformer. Där syns det verkligen om man är bridge/engineering/science/medical, plus att färgerna är riktigt riktigt vackra :wub: Sen tycker jag att de runda pipsen är snyggast också.

Ang. grymmaste skeppet: Romulanernas D'deridex är otroligt coola, annars gamla hederliga Enterprise D :D

Det syns oxå på dem röda uniformerna =) grön vit..grå..gul om ja inte minns fel =) tycker dock att tng uniformerna ser lite fjantiga ut faktiskt =)

Det syns oxå på dem röda uniformerna =) grön vit..grå..gul om ja inte minns fel =) tycker dock att tng uniformerna ser lite fjantiga ut faktiskt =)

Jag håller med om att TNG-uniformerna är lite fjantiga. Jag tycker bäst om dom som förekommer i filmerna II-VI. och jag tycker om gradbetäckningarna i TOS

Själv älskar jag TNG's uniformer. Där syns det verkligen om man är bridge/engineering/science/medical, plus att färgerna är riktigt riktigt vackra .

men de borde ändra lite på färgerna eftersom säkerhetsfolk och ingenjörer har samma färg(föreslår gul för säkerhetsfolk och orange för ingenjörer) . ??ven sjukpersonal och vetenskapspersonal har samma färger(där föreslår jag blå för sjukpersonal och grön för vetenskapspersonal) .

[

Ur rent personlig synvinkel tycker jag ganska illa om Defiants, deras syfte strider mot Federationens grundtanke (i mina ögon, och flummigt formulerat såhär om kvällningen). Det känns lite som en fredsbevarande FN-patrull som understöds av kärnvapen, typ.

Visuellt har jag inte mycket till övers för Defiant heller. Hon är ett för stort avsteg från den klassiska konstruktionen för att falla mig i smaken.

jag undrar det . om man nu måste kalla ENT för canon så verkar Federationen ha börjat som försvarsallians mellan Jorden,Vulcan och Andoria

Själv älskar jag TNG's uniformer. Där syns det verkligen om man är bridge/engineering/science/medical, plus att färgerna är riktigt riktigt vackra .

men de borde ändra lite på färgerna eftersom säkerhetsfolk och ingenjörer har samma färg(föreslår gul för säkerhetsfolk och orange för ingenjörer) . även sjukpersonal och vetenskapspersonal har samma färger(där föreslår jag blå för sjukpersonal och grön för vetenskapspersonal) .

Heheheh^^ tänk er förvirringen för en kommendör när det är massa folk av samma färg =D

En liten idé när det gäller avdelnings färger.

Ingenjör och Ops: Gul

Säkerhet och Taktisk: Röd (Röd har ju symboliserat krig och soldater och är en start färg. Säkehetspersonalen är det närmsta man kommer till soldater på ett Federations skepp)

Pilot: Vit (Tom och Belanna hade vita jumpsuits under deras race. Passade bra)

Vetenskap: Blå

Medicin: Grön

Befäl: Lila (Lila har länge förknippats med makt och adel/kungligt, nu är inte kaptener adliga men dom har makt, däremot så kan man tycka att amiralerna beter sig väldigt adligt ibland.

Underättelse: Svart

Diplomat: Grå eller vit om man byter med pilot.

Det har väl funnits sjärnflottepersonal som jobbat som diplomater. Kommer inte på nån på rak arm men är ganska säker på det. I vilket fall som helst kan det vara bra att ha en diplomat vid sin sida när man möter nya raser.

men de borde ändra lite på färgerna eftersom säkerhetsfolk och ingenjörer har samma färg(föreslår gul för säkerhetsfolk och orange för ingenjörer) . även sjukpersonal och vetenskapspersonal har samma färger(där föreslår jag blå för sjukpersonal och grön för vetenskapspersonal) .

Heheheh^^ tänk er förvirringen för en kommendör när det är massa folk av samma färg =D

ja , här kommer han in i sjukstugan och säger åt en i gul uniform :

" reparera motorerna så fort som möjligt"

sen vänder sig kaptenen om till en i blå uniform och säger åt denne

" fixa min arm så att jag kan återvända till bryggan"

bara för få svaret

"jag är inte ingenjör , jag är säkerhetsvakt "

och från den i blå uniform :

"jag är vetenskapsman , inte doktor"

Så här kommer det låta dag ut och dag in på alla avdelningarna.

I'm a doctor, not an interior decorator.

I'm a weapons dealer, not a soldier

I'm a scientist, not a military man

I'm a doctor, not a battery

I'm an engineer, not a philosopher

I'm a doctor, not a dragon-slayer

I'm a magazine editor, not a crusader

I'm an engineer, not a costume designer

jag tycker det här var en väldigt konstig röstning det borde finnas fler skepp och sedan när något är grymt är ett väldigt relativt perspektivt. vilket försvårar mycket tycker jag.