Jump to content
Sign in to follow this  
Morn

Grymmaste skeppet

115 members have voted

1. 1. Grymmaste skeppet

• Enterprise NX-01
      7
    • Enterprise
      4
    • Enterprise D
      19
    • Defiant
      26
    • Voyager
      56

Recommended Posts

jag är inte så himla inne på de gammla avsnitten, men det är väll enterprise som är det första i den allra första säsongen? med kirk å spock å dom?  ???

Helt klart är USS Voyager finast och grymmast. De andra till exempel Enterprise ser lite töntiga ut (ta inte det personligt ni som tycker om de andra skeppen).

töntig? förklara tack

9 av 10 som säjer att voyager är det grymmaste skeppet har stortsätt inte sett några andra skepp än voyager. DOm kan ha sätt lite från DS9 när det gick på trean men då bara säsong 1 som saknar den ass grymma defiant.

OM man bara har sätt en serie så kan man inte yttra sig med tillräckligt stor säkerher för att göra den sånan bedömning.

9 av 10 som säjer att voyager är det grymmaste skeppet har stortsätt inte sett några andra skepp än voyager.

Din logik brister, du ska inte underskatta ditt byte. ;)

Nä, men det finns många olika sorters folk här, och de allra flesta tror jag har sett de flesta serierna och skeppen. Jag hör nog till de bäst pålästa, och jag röstade på Voyager, utan tvekan. Bara för att man inte gillar Defiant betyder det inte att man är dum i huvet.

Internet är fullt av bilder, om nån nu har missat det. Bara för man inte har sett en serie på tv så kan man ha sett skeppet på bild... Och om det gäller skeppet i rörelse så finns det gott om filmklipp också.

Har man sett ett skepp en gång så har man sett det.

Din logik brister, du ska inte underskatta ditt byte. ;)

Nä, men det finns många olika sorters folk här, och de allra flesta tror jag har sett de flesta serierna och skeppen. Jag hör nog till de bäst pålästa, och jag röstade på Voyager, utan tvekan. Bara för att man inte gillar Defiant betyder det inte att man är dum i huvet.

Ok 9 av 10 kanske är en överdrift. 7 av 10 är nog mer rättvist. Och jag har alldrig sagt att dom som inte gillar defiant är dumma utan bara att de flästa som röstat på voyager har inte sätt defiant mm. detta är för att defiandt inte visats på svens tv. Sen så är grymmast inte bara snyggst utan det är också hur den beter sig i strid hur den undviker eld, till och med hur den ser ut i en flotta ingår och på dessa kategorier så är det en helhets bild som man måste se. och för att jämföra helheten så räcker det inte att man bara ser några bilder/video-klipp utan man måste nästa ha sätt hälften av alla slag där skeppen man jämför ingår

Sen så är grymmast inte bara snyggst utan det är också hur den beter sig i strid hur den undviker eld, till och med hur den ser ut i en flotta ingår och på dessa kategorier så är det en helhets bild som man måste se. och för att jämföra helheten så räcker det inte att man bara ser några bilder/video-klipp utan man måste nästa ha sätt hälften av alla slag där skeppen man jämför ingår

Nu förstår jag inte alls...

Dessa underrubriker du hittar på leder ju bara till att höja fram Defiant. hur många flottor har Voyager och Enterprise D ingått i? Hur unviker en 430 meters farkost eld?  kan vi inte bara reda ut det här en gång för alla är grymmast skepp detsamma som:

1)Skeppet som köttar mest

2) skeppet man personligen tycker ser bäst ut och helst skulle glida runt på?

Nu förstår jag inte alls...

Dessa underrubriker du hittar på leder ju bara till att höja fram Defiant. hur många flottor har Voyager och Enterprise D ingått i? Hur unviker en 430 meters farkost eld?  kan vi inte bara reda ut det här en gång för alla är grymmast skepp detsamma som:

1)Skeppet som köttar mest

2) skeppet man personligen tycker ser bäst ut och helst skulle glida runt på?

Ja Ja

Jag nämnde bara de för att beskriva att det är helhets bilden inte bara utseendet som jag skulle kunna tro att de flästa går efter (inte alla men en del)

Sen så ser jag inget fel i att försöka lyfta fram det saker/skepp/serier/personer som man gillar

Självklart är det inget fel i att lyfta fram det man gillar. Många av min ainlägg innehåller J/C-propaganda :thumbs-up:

Sen så tänkte vi tydligen på olika saker när det gällde röstningen. Jag gick efter designen på skeppen, inte efter hur bra dom är i strid.

(Voyager har fina mjuka linjer och skulle göra sig bra som gosedjur, i grå plysch med blå siden detaljer)

Självklart är det inget fel i att lyfta fram det man gillar. Många av min ainlägg innehåller J/C-propaganda :thumbs-up:

Sen så tänkte vi tydligen på olika saker när det gällde röstningen. Jag gick efter designen på skeppen, inte efter hur bra dom är i strid.

(Voyager har fina mjuka linjer och skulle göra sig bra som gosedjur, i grå plysch med blå siden detaljer)

Jo jag skulle aldrig kunna tänka mig Defiant som ett "mjukisskepp" Voyager kanse skulle passa. :)

Det är just det som gör att jag inte tycker att voyager är särskilt coolt eller tufft skepp. Tycker att voyager är lite för feminitivt.

Åh, vilken bra idé!!

Fast Defiant hade iofs varit lättare. Voyager är så strömlinjeformat, så det blir svårt, men jag ska lyckas!

Såg ni bilderna som en kille på svenska_trekkers-listan hade lagt ut på sitt Pepparkaks-voyager?

Defiant e det enda av Federationens skepp som är bara stridskepp. Angående Enterprise så är första Picards Enterprise en "Ambassador" som har fler faskanoner(Alltså är inte det en Galaxy). Med andra ord. Första Enterprise spöar BoP, Andra Enterprise (Soverign) spöar BoP. Galaxy spöas av BoP

Angående Enterprise så är första Picards Enterprise en "Ambassador" som har fler faskanoner(Alltså är inte det en Galaxy).

Sen när är Enterprise D (Picards) en ambassador class? Sant att ambassador class skeppen är direkta föregångar till galaxy skeppen, och de liknar vartandra mycket i designen men Galaxyn är avsevärt större och antagligen ocks?? utrustad med det senaste (om vi snackar tidigt TNG) inom rymdskepps teknologi.

Med andra ord. Första Enterprise spöar BoP, Andra Enterprise (Soverign) spöar BoP. Galaxy spöas av BoP
jag fattar inte. Vaddå första Enterprise? Kirks, NX01 eller menar du Picards första?

Galaxy spöas av BoP

Yesterdays Enterprise : Enterprise D(galaxy class) tar sig an tre K'Vort BoP(den största av BoP:arna) och lyckas förstöra en. Efter ditt resonemang borde väl ändå tre BoP lätt tatt en Galaxy.

Star Trek: Generations : Skurken Soran vill attt systrarna Duras i sin BoP(något gammal men ändå) ska anfalla Ent-D varpå den ena svara nått i still med..."that's a Galaxy class starship, we'll be no match for them" (reservation för att vissa ord i citatet är fel men meningen är den samma)

Defiant e det enda av Federationens skepp som är bara stridskepp. Angående Enterprise så är första Picards Enterprise en "Ambassador" som har fler faskanoner(Alltså är inte det en Galaxy). Med andra ord. Första Enterprise spöar BoP, Andra Enterprise (Soverign) spöar BoP. Galaxy spöas av BoP

Den ända anledningen att enterprise 1701-D vara för att klingonerna hadde deras sköld frkvens och kunde därför skuta genom sköldarna