Jump to content
Sign in to follow this  
Morn

Grymmaste skeppet

115 members have voted

1. 1. Grymmaste skeppet

• Enterprise NX-01
      7
    • Enterprise
      4
    • Enterprise D
      19
    • Defiant
      26
    • Voyager
      56

Recommended Posts

Jo. I FC står det Sfär, men i ett VGR avsnitt står det klot. Det är bara att väljs!  :borg1:

Det ska vara sfär, för på engelska heter det "Borg Sphere"  :borg1:

Norstedts lilla engelska ordbok

sphere: sfär, klot, glob, kula

Så det är bara att välja :) Själv föredrar jag klot, låter tuffast.

"Kapten!"

"Vad är det Tom?"

"Sensorerna uppfattar nåntoing stort, nästan som... nästan som käglor, bara ofantligt mycket större."

"Käglor?"

"En 1900-tals sak."

"Anropa"

"Kapten! Ett borgklot kommer ut från TransWarpen!"

"Röd beredskap, sköldar upp!"

"Kapten, klotet ignorewrar oss och sätter kurs mot, käglorna. Kapten det kommer att ramma dom!"

*Klotet rammar käglorna så hårt att dom flyger all världens väg*

*Tom* "Strike..."

Jag röstade för Voyager. Personligen så tycker jag ett det är den snyggaste, häftigaste och mest tålbara skepp av dem alla.

Voyager har stått emot ganska mycket under Voyagers låga resa. Skeppet har många gånger blivit upp till nästan förstörd. Dessutom så har skeppet blivit som en enda stor familj. Om jag skulle få chansen att träda in i Star Trek världen så skulle jag vilja bli medlem i Voyagers besättning. :)

Jag gillar oxå Voyagers design. Den är strömlinjeformad och mer som ett kompakt skepp än som flera separata delar. Men så är väl enterprise D också ett mycket grymmt skepp.

Edited by Captain Proton

Har sagt det förut, och säger det igen. I en sån här diskussion måste man ha med USS Excelsior. Lyssna inte på Scotty, för Excelsior är absolut det grymmaste, tuffaste, snyggaste och häftigaste ST-skeppet genom tiderna.

jag skulle lägga min röst på Relativity... =) det dyker visserligen bara upp ett par gånger... men det e ju klart coolast... =)

btw, varför e det så svårt att hitta nån information om "Federation Timeship Relativity"...? vill veta mer om det... måste väl finnas nånstans...? Hittade inte ett dugg på startrek.com's library, avdelning ships...

Jag vet inte om det kan finnas här, men det är värt ett försök. Ex Astris Scientia

Jag har alltid tyckta att Voyagers mäss var väldigt liten, men sedan fick ja reda

på att det bara var officersmässen.

I övrigt ett väldigt coolt skepp, speciellt med framtids-janeways pansar!!!!!

Nx-01 Nx-01 Nx-01 Nx-01 Nx-01 Nx-01 Nx-01 Nx-01 Nx-01 Nx-01 Nx-01 Nx-01

Varför tycker du att det skeppet är grymmast? (har jag inte precis påmint om detta att förklara sina åsikter? :arg: )

jag skulle lägga min röst på Relativity... =) det dyker visserligen bara upp ett par gånger... men det e ju klart coolast... =)

btw, varför e det så svårt att hitta nån information om "Federation Timeship Relativity"...? vill veta mer om det... måste väl finnas nånstans...? Hittade inte ett dugg på startrek.com's library, avdelning ships...

Tyvärr hittade jag inte USS Relativity i Star Trek: Encyclopedia. Jag antar att boken trycktes innan avsnittet gjordes (på en hårsmån ;) ). Sedan dess lades bokserien ner, så jag vet inte om det kommer någon ny utgåva med den informationen. :blink:

Pga att det är det första Enterprise som Kirk och grabbarna gled ut i rymden med.

Och det var det skeppet dom hade när jag vid 7-års ålder började kolla på star trek + man får flashbacks... iallafall jag..

Såg ett avsnitt av av TNG S6 där Scotty dyker upp i en roll, och vill uppleva bryggan på sitt Enterprise (på holodeck).

Och det skeppet är NCC 1701, inga A, B, C eller D...

Edited by Janne

Grabbar, varför verkar sådana här ämnen spåra ur lätt?

Voyager helt klart! De andra skeppen kan få förstärkningar och "fega lilla" Defiant kan ju faktiskt kalla in hela sjunde flottan samt Klingons och Romulans. Defiant skulle aldrig överleva Delta-Kvadranten!

Grabbar, varför verkar sådana här ämnen spåra ur lätt?

Voyager helt klart! De andra skeppen kan få förstärkningar och "fega lilla" Defiant kan ju faktiskt kalla in hela sjunde flottan samt Klingons och Romulans. Defiant skulle aldrig överleva Delta-Kvadranten!

Defiant skulle lätt klara de i Delta Q utan några problem.

Ja ja Borgaran säger ni men då måste jag medela att Definat är skapad just för att möta dom.

Voy har ju inte änns Qvantum torpeder. (ok mirakulöst så har dom dom i säsong 6-7 men inte i säsong 1 skumt) Det har Definat samt en Cloak.

Så defiant skulle klara sig.

Sen är fråga hur voyager skulle handera Gama-Q Det tvivlar jag på. Voyager klarar ju knapt att ta det mindre Nova-class skepp den stöter på.

Ja ja Borgaran säger ni men då måste jag medela att Definat är skapad just för att möta dom.

Voy har ju inte änns Qvantum torpeder. (ok mirakulöst så har dom dom i säsong 6-7 men inte i säsong 1 skumt) Det har Definat samt en Cloak.

Så defiant skulle klara sig.

Sen är fråga hur voyager skulle handera Gama-Q Det tvivlar jag på. Voyager klarar ju knapt att ta det mindre Nova-class skepp den stöter på.

Man ska inte underskatta Defiant. Det är ett litet skepp men är nästan helt byggt bara för en sak: strid. Den har ablative armour eller vad det heter och tom cloak så den skulle nog klara D-kvadranten. Det som skulle vara problemet är kanske att det är så litet att folk skulle gå varandras nerver :w00t: :o .

Däremot ska man heller inte underskatta Voyager eftersom de har klarat många fiender och förstört halva borgsamhället. :borg2:

Kan du ge exempel på nåt avsnitt när Voyager använder såna?

Kan själv inte komma ihåg nåt sånt.

Liten spolier om ett DS9 avsnitt från säsong fyra.

.

.

.

.

.

.

.

Såg förresten nyss DS9 avsnittet Paradise Lost.

Där har ett Excelsiorclass skepp uppgraderats med

bättre phasers och även quantumtorpeder.