Jump to content
Sign in to follow this  
Lis@

Vilken art är coolast???

129 members have voted

1. 1.

• Klingon
      29
    • Borg
      36
    • Malon
      0
    • Människa
      12
    • Talaxier
      1
    • Ocampa
      1
    • Art 8472
      16
    • Annan
      31

Recommended Posts

Röstade på annan.

Jag gillar:

1) Andorians, de är häftiga med sina antenner :P och har ett häftigt humör (dock inte lika psykade som klingons ;) )

2) Vulkans, just f??r att de är raka motsatsen till Andorians. Tar det lungt och hetsar inte upp sig :D

3) Sulibans, speciellt de genetiskt förändrade- tänk att kunna byta skepnad :w00t:

4) Ingen ras men jag gillar Data :rolleyes:

Röstade på annan.

Jag gillar:

1) Andorians, de är häftiga med sina antenner :P och har ett häftigt humör (dock inte lika psykade som klingons ;) )

2) Vulkans, just för att de är raka motsatsen till Andorians. Tar det lungt och hetsar inte upp sig :D

3) Sulibans, speciellt de genetiskt förändrade- tänk att kunna byta skepnad :w00t:

4) Ingen ras men jag gillar Data :rolleyes:

Var är ferengis :D ?

Har bara sett tom säs 2 av Voyager men oj vad mycket skoj jag har att se fram emot då :w00t:

BTW jag såg ett avsnitt av TOS säs 2 och fy sjutton vad löjliga Andorians såg ut där :lol: nä, de är myyyyyycket coolare i Enterprise :)

Har bara sett tom säs 2 av Voyager men oj vad mycket skoj jag har att se fram emot då :w00t:

BTW jag såg ett avsnitt av TOS säs 2 och fy sjutton vad löjliga Andorians såg ut där :lol: nä, de är myyyyyycket coolare i Enterprise :)

Håller med Andorians är mycket snyggare gjorda i Enterprise i TOS ser dem ut som ansiktsmålade människor med påsatta antenner och i Enterprise ser dem ut som humanoida varelser med blått skin och antenner.

Känner att jag måste försvara TOS: Det är klart Andorian (precis som mkt annat) är snyggare i ENT, det är som att jämföra en gammal kvast med en damsugare - när TOS gjordes hade de inte lika stor budget och inte heller lika bra smink eller plastmasker. Det är klart att de ser mer trovärdiga ut idag, precis som dataanimeringar av skeppen är snyggade idag med dataanimeringar än då med modeller hängande i trådar.

Jag röstade på annan, det är svårt att välja vilken ras som är "coolast" men jag skulle nog Q :) Är en motivering nödvändig? ;)

Edited by Commander Michels

Känner att jag måste försvara TOS: Det är klart Andorian (precis som mkt annat) är snyggare i ENT, det är som att jämföra en gammal kvast med en damsugare - när TOS gjordes hade de inte lika stor budget och inte heller lika bra smink eller plastmasker. Det är klart att de ser mer trovärdiga ut idag, precis som dataanimeringar av skeppen är snyggade idag med dataanimeringar än då med modeller hängande i trådar.

tänk om det kommer en ny ST serie , vilken grafik de hade kunnat använda :w00t:

Den coolaste arten måste vara 8472. En art som är en utmaning och som dessutom ger en cripy känsla. De skulle jag inte vilja möta i rymden om jag var på en federationsskepp. Även om federationen hittade ett sett att slå tillbaka dom, skulle dom i verkligheten bli en svår utmaning att klara av.

Edited by Lorien

Av alternativen som fanns så stod jag länge och valde mellan Klingon och art 8472,blev tillslut slantsingling,så min röst föll på klingon. Ville egentligen rösta på Romulanerna av nostalgiska skäl,men dom fanns ju inte med :(

Jag sätter min röst på "Människan". "To boldly go where no one has gone before"

Men visst Q är ju annars min favorit, då de som art är helt överlägsen alla andra. Som små barn med en RIKTIG trollerilåda..... :lol:

Skulle vara kul att se vad Q gjorde om de mötte Borg??? Fast Borgerna har ju ingen humor, så Q skulle nog avfärda dem med en bitsk kommentar... ;)

För övrigt tycker jag alla arterna har sin charm...... (Till och med Ferengi)

ja du...Människa framför allt. men...Vulcaner är en intressant ras också. Om jag skulle vara en ras i Star trek för en dag så väljer jag...Vulcan

Hmm, Andorians eller Cardassians helt klart, dock fanns de ju inte med;(

Varför antar jag för att båda har varit krigande/Conquer folk och dom har även en stark patriotisk känsla till sig. Men samtidigt kan dom se förnuft, vilket en klingon oftast inte gör.

Edited by Kruzton

Synd att mina favoriter romulanerna inte fanns som eget alternativ - de är ju utan konkurrens coolast i Star Trek-universumet. Annars har jag mer och mer börjat gilla andorianerna, då främst på grund av Pava i serietidningen Starfleet Academy. Tydligen ska hon finnas med som bikaraktär i romanserien om Titan också,, men min aversion mot Riker hindrar mig från att utforska saken vidare.

Såvida det inte finns romulaner i någon av böckerna, vill säga.

Synd att mina favoriter romulanerna inte fanns som eget alternativ - de är ju utan konkurrens coolast i Star Trek-universumet. Annars har jag mer och mer börjat gilla andorianerna, då främst på grund av Pava i serietidningen Starfleet Academy. Tydligen ska hon finnas med som bikaraktär i romanserien om Titan också,, men min aversion mot Riker hindrar mig från att utforska saken vidare.

Såvida det inte finns romulaner i någon av böckerna, vill säga.

Det finns det, den första boken handlar om romulanerna efter Shinzon.