Gå till innehåll

Några saker jag vill göra innan jag blir 30


P'kea

Rekommenderade inlägg

Heeeejsan!! Här är en lista på saker jag vill göra innan jag blir 30:

1. Besöka Skottland

2. Lära mig köra bil

3. Besöka Las Vegas

4. Slänga en tårta på någon(om jag vågar alltså)

5. Vinna någon sorts pokal.

6. Säga till en kille som en gång gick i min klass vad jag tycker om honom(om jag vågar)

Sådär ja. Inte mycket till lista. Om du vill så kan ni skriva en lista på vad du vill göra innan du blir 30. Om du redan fyllt 30 så skriv en lista på vad du vill göra innan du blir 40 osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För min del får det nog bli 50 eftersom jag inte har så många år kvar till 40.

Jag vill:

Ge ut en bok eller flera.

Skjuta med kulspruta eller pistol (mot måltavlor eller annat mål ej mot levande mål naturligtvis!)

Resa på en kryssning företrädesvis med Voyager off the seas eller något annat stort fartyg. (kommer det ett fartyg som heter Enterprise så vill jag hellre resa med det ;) )

Hitta på ett eller flera programformat som sänds i tv.

Skriva ett eller flera film/tv manus som blivit film/tv.

Uppfinna någonting som mänskligheten har nytta av.

Vara med och göra en Star Trek serie eller film (kanske som manusförfattare?)

Ha tillräckliga inkomster för att kunna leva ett gott liv utan att behöva vända på slantarna.

Ha rest mycket, minst en jorden runt resa och gärna en jorden runt kryssning.

Ätit på en resturang med två eller tre guide michelin skärnor.

Ha flygit i första klass.

Ha ett eget företag.

Ha haft minst en anställd som butler/kock eller liknande.

Det var det mesta tror jag. J.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För min del får det nog bli 50 eftersom jag inte har så många år kvar till 40.

Skjuta med kulspruta eller pistol (mot måltavlor eller annat mål ej mot levande mål naturligtvis!)

Det vill jag också göra. Men det behöver inte vara mot döda mål. :huh: ;) <_<

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill:

Flyga/åka med Gripen eller annat stridsflyg.

Vara med i ett Stargate SG-1 avsnitt (lite sent nu...)

Skjuta mer kulspruta, helst av modell 58.

Bli "ekonomiskt oberoende" som det så fint heter

Flytta in i en/ett fin lägenhet/hus med en flickvän

Ha ett jobb man ser fram imot att gå till.

Skjuta med kulspruta eller pistol (mot måltavlor eller annat mål ej mot levande mål naturligtvis!)

Att skjuta kulsspruta är riktigt skoj, vare sig det är mot måltavlor eller levande mål (givetvis med lösplugg mot levande mål [även om man vill ha någon sorts "feedback" när man skjuter mot andra människor, annars känns det bara som man för en massa oväsen]).

Pistol skulle jag också vilja skjuta, fast det kan jag vänta tills jag efter jag fyllt 30 :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill:

Flyga/åka med Gripen eller annat stridsflyg.

På Linköpings flygvapen museum kan man flyga en Gripen simulator. Inte det äkta men så nära man kan komma utan att gå med i flygvapnet(såvidare man inte stjäl ett plan då :D ). Det är en riktigt kul simulator. Jag kan göra lopping i den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill:

Skjuta mer kulspruta, helst av modell 58.

Skjuta med kulspruta eller pistol (mot måltavlor eller annat mål ej mot levande mål naturligtvis!)

Att skjuta kulsspruta är riktigt skoj, vare sig det är mot måltavlor eller levande mål (givetvis med lösplugg mot levande mål [även om man vill ha någon sorts "feedback" när man skjuter mot andra människor, annars känns det bara som man för en massa oväsen]).

Pistol skulle jag också vilja skjuta, fast det kan jag vänta tills jag efter jag fyllt 30 :P

Fick nyligen prova på Pistol 88 på en övning. Pistolen har ju en särskild plats inom populärkulturen, men jag måste säga att det inte är så mycket att hurra för när det gäller ren skjutglädje.

Saker jag vill göra:

När vi ändå är inne på att skjuta... Granatgevär fullpumpad. Har skjutit rökgranat som visserligen smäller mer men skulle vilja se hur stor smäll det blir när en spränggranat träffar.

Köra en stridsvagn.

Lära mig flyga någon sorts flygmaskin.

Medverka i en sci-fi serie i någon kapacitet (även om det bara är som statist)

Gå på nån riktigt stor sci-fi mässa

Träffa en riktig utomjordling

Designa ett MMORPG med obegränsade resurser (tja, idé-biten iaf, inte den tekniska biten, det skulle jag ha underhuggare till)

Delta i en storskalig rekonstruktion av ett forntida slag

Med hjälp av de bästa forskarna (och åter med obegränsade resurser) genetisk designa en bättre människa, fast vid det laget den teknlogin finns är jag nog närmare 90 än 30

Eller för att citera Charlemagne Bolivar i Andromeda när han får frågan vad han vill: ""The usual; hundreds of grandchildren, utter domination of known space, and the pleasure of hearing that all my enemies have died in terrible, highly improbable accidents that cannot be connected to me." :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...
Heeeejsan!! Här är en lista på saker jag vill göra innan jag blir 30:

1. Besöka Skottland

2. Lära mig köra bil

3. Besöka Las Vegas

4. Slänga en tårta på någon(om jag vågar alltså)

5. Vinna någon sorts pokal.

6. Säga till en kille som en gång gick i min klass vad jag tycker om honom(om jag vågar)

Sådär ja. Inte mycket till lista. Om du vill så kan ni skriva en lista på vad du vill göra innan du blir 30. Om du redan fyllt 30 så skriv en lista på vad du vill göra innan du blir 40 osv.

Får jag föreslå att du kastar tårtan på nån passande person i såna fall, typ drottning silvia, hon behöver komma ner på jorden lite tror jag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Heeeejsan!! Här är en lista på saker jag vill göra innan jag blir 30:

1. Besöka Skottland

2. Lära mig köra bil

3. Besöka Las Vegas

4. Slänga en tårta på någon(om jag vågar alltså)

5. Vinna någon sorts pokal.

6. Säga till en kille som en gång gick i min klass vad jag tycker om honom(om jag vågar)

Sådär ja. Inte mycket till lista. Om du vill så kan ni skriva en lista på vad du vill göra innan du blir 30. Om du redan fyllt 30 så skriv en lista på vad du vill göra innan du blir 40 osv.

Får jag föreslå att du kastar tårtan på nån passande person i såna fall, typ drottning silvia, hon behöver komma ner på jorden lite tror jag

eller varför inte kasta tårtan på Alf, han behöver också komma ner på jorden lite :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill inte göra någonting. Eller så lite som möjligt i all fall.

MÄSTARE, jag är din ödmjuke lärling.

låter som du har startat en ny religion, ingentingdomen. jag tillber dig gud, vad vill du ha för offergåvor? :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill inte göra någonting. Eller så lite som möjligt i all fall.

MÄSTARE, jag är din ödmjuke lärling.

låter som du har startat en ny religion, ingentingdomen. jag tillber dig gud, vad vill du ha för offergåvor? :lol:

Han vill nog bara ha saker som innebär att han inte behöver göra någonting ;) T.ex robomop!

Redigerad av michael ricochet
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill inte göra någonting. Eller så lite som möjligt i all fall.

MÄSTARE, jag är din ödmjuke lärling.

låter som du har startat en ny religion, ingentingdomen. jag tillber dig gud, vad vill du ha för offergåvor? :lol:

Den är inte ny. Den startades av kronblom och tillbeds av latmaskar världen över.... <_< :blink: J.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 månader senare...

Ja, då kommer la jag här med min lista på vad jag vill göra innan 30. (eller åtminstånde innan jag kolar)

Ingen ordning efter viktighet.

1:Lära mig teckenspråk

2:Kunna snacka klingonska

3:Träffa LeVar Burton

4:Göra en egen film, minst 60 minuter

5:Hoppa fallskärm

6:Hoppa bungyjump

7:Besöka de 6 stora världsdelarna

8:Se alla avsnitt av alla Star Trek serier

9:Spela kontrabas, helst bra

10:Skriva 1000 roliga citat från tv/film

11:Skriva en egen låt

12:Skaffa en andra identitet, ett alias

13:Gifta mig Trekkie-style

14:Bli känd (?)

15:Köra ett practical joke på någon

16:Lära mig italienska, franska och ryska

17:Ha ett djur-namn "Lt Cmdr Geordi Laforge"

18:Göra ett kollage över mitt liv hittils

19:Se och röra LeVar Burtons stjärna i Hollywood

20:Skaffa LeVar Burtons autograf

21:Åka alla bergbanor på six flags magic moutain

22:Åka på en riktigt häftig utlandsresa

23:Skaffa minst 10 bonuskort i butiker

24:Skriva ett riktigt bra poem

25:Gå på opera

26:Lägga någonting coolt på minnet

27:Bli en pokerhaj

28:Lära mig poker *hahaha*

29:Skaffa en blogg med många läsare

30:Se sagan om ringen filmerna.

Jag vet säker mer, men det får la komma till senare om någon känner att detta var otroligt intressant. (sarkasm) Jaja, nu vet ni ju iallafall. :lol:

By the way, läste inläggen före mitt: Ingentingdomen får ett STORT ja tack från mig. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill inte göra någonting. Eller så lite som möjligt i all fall.

MÄSTARE, jag är din ödmjuke lärling.

låter som du har startat en ny religion, ingentingdomen. jag tillber dig gud, vad vill du ha för offergåvor? :lol:

Den är inte ny. Den startades av kronblom och tillbeds av latmaskar världen över.... <_< :blink: J.

inklusive mej :klingon:

--------------------

''tlhIngan jIH!Heghlu'meH QaQ jajvam!''

K´hogh son of Klintoch av huset Koragh

Redigerad av K´hogh son of Klintoch
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, då kommer la jag här med min lista på vad jag vill göra innan 30. (eller åtminstånde innan jag kolar)

Ingen ordning efter viktighet.

1:Lära mig teckenspråk

2:Kunna snacka klingonska

3:Träffa LeVar Burton

4:Göra en egen film, minst 60 minuter

5:Hoppa fallskärm

6:Hoppa bungyjump

7:Besöka de 6 stora världsdelarna

8:Se alla avsnitt av alla Star Trek serier

9:Spela kontrabas, helst bra

10:Skriva 1000 roliga citat från tv/film

11:Skriva en egen låt

12:Skaffa en andra identitet, ett alias

13:Gifta mig Trekkie-style

14:Bli känd (?)

15:Köra ett practical joke på någon

16:Lära mig italienska, franska och ryska

17:Ha ett djur-namn "Lt Cmdr Geordi Laforge"

18:Göra ett kollage över mitt liv hittils

19:Se och röra LeVar Burtons stjärna i Hollywood

20:Skaffa LeVar Burtons autograf

21:Åka alla bergbanor på six flags magic moutain

22:Åka på en riktigt häftig utlandsresa

23:Skaffa minst 10 bonuskort i butiker

24:Skriva ett riktigt bra poem

25:Gå på opera

26:Lägga någonting coolt på minnet

27:Bli en pokerhaj

28:Lära mig poker *hahaha*

29:Skaffa en blogg med många läsare

30:Se sagan om ringen filmerna.

Jag vet säker mer, men det får la komma till senare om någon känner att detta var otroligt intressant. (sarkasm) Jaja, nu vet ni ju iallafall. :lol:

By the way, läste inläggen före mitt: Ingentingdomen får ett STORT ja tack från mig. :lol:

Du kan göra en egen film med 1000 citat från filmer och dessutom ha en egen låt som inledning eller avslutning och med le var burton som stjärnan... J.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill inte göra någonting. Eller så lite som möjligt i all fall.

MÄSTARE, jag är din ödmjuke lärling.

låter som du har startat en ny religion, ingentingdomen. jag tillber dig gud, vad vill du ha för offergåvor? :lol:

Den är inte ny. Den startades av kronblom och tillbeds av latmaskar världen över.... <_< :blink: J.

inklusive mej :klingon:

--------------------

''tlhIngan jIH!Heghlu'meH QaQ jajvam!''

K´hogh son of Klintoch av huset Koragh

Ja varför göra idag vad man kan skjuta upp till imorgon!

Redigerad av michael ricochet
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill inte göra någonting. Eller så lite som möjligt i all fall.
MÄSTARE, jag är din ödmjuke lärling.
låter som du har startat en ny religion, ingentingdomen. jag tillber dig gud, vad vill du ha för offergåvor? :lol:
Den är inte ny. Den startades av kronblom och tillbeds av latmaskar världen över.... <_< :blink: J.
inklusive mej :klingon:--------------------''tlhIngan jIH!Heghlu'meH QaQ jajvam!'' K´hogh son of Klintoch av huset Koragh
Ja varför göra idag vad man kan skjuta upp till imorgon!
ja det är lite skillnad mot min morfar, han anser att allt som ska göras idag skulle gjorts igår, så han har alltid nåt att göra. ibland går han upp klockan 6 för att åka till sommarstugan och ta in tidningen.
Ja, då kommer la jag här med min lista på vad jag vill göra innan 30. (eller åtminstånde innan jag kolar)Ingen ordning efter viktighet.1:Lära mig teckenspråk2:Kunna snacka klingonska3:Träffa LeVar Burton 4:Göra en egen film, minst 60 minuter5:Hoppa fallskärm6:Hoppa bungyjump7:Besöka de 6 stora världsdelarna8:Se alla avsnitt av alla Star Trek serier 9:Spela kontrabas, helst bra10:Skriva 1000 roliga citat från tv/film11:Skriva en egen låt12:Skaffa en andra identitet, ett alias 13:Gifta mig Trekkie-style14:Bli känd (?)15:Köra ett practical joke på någon16:Lära mig italienska, franska och ryska17:Ha ett djur-namn "Lt Cmdr Geordi Laforge"18:Göra ett kollage över mitt liv hittils19:Se och röra LeVar Burtons stjärna i Hollywood20:Skaffa LeVar Burtons autograf21:Åka alla bergbanor på six flags magic moutain22:Åka på en riktigt häftig utlandsresa23:Skaffa minst 10 bonuskort i butiker24:Skriva ett riktigt bra poem25:Gå på opera26:Lägga någonting coolt på minnet27:Bli en pokerhaj28:Lära mig poker *hahaha*29:Skaffa en blogg med många läsare30:Se sagan om ringen filmerna.Jag vet säker mer, men det får la komma till senare om någon känner att detta var otroligt intressant. (sarkasm) Jaja, nu vet ni ju iallafall. :lol: By the way, läste inläggen före mitt: Ingentingdomen får ett STORT ja tack från mig. :lol:

du verkar ha ett riktigt intressant liv! ska bli kul att lära känna dig.jag har svårt att skriva en hel lista på vad jag ska innan jag blir 30. men jag vet att jag ska äga alla Star Trek säsongsboxar och filmer (jag ska i alla fall försöka innan jag blir 30, men innan jag dör ska jag ha dom, om inte jag blir överkörd vid 29 års ålder, för då är det ju kört). kanske inte alla Fan collective DVDer och sånt, man har ju redan avsnitten. mend et vore ju kul att ha alla dom också.

Redigerad av NX-01
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För min del får det väl bli 40 då.

1.Ge ut en bok eller flera.

2.Skriva filmmanus .

3.Skriva manus till tvserie .

4.skaffa hus(eller större lägenhet).

5.vinna "Golden Deamon"!

6.bygga båt/husflotte och åka på Göta kanal med den

:klingon:

--------------------

''tlhIngan jIH!Heghlu'meH QaQ jajvam!''

K´hogh son of Klintoch av huset Koragh

Redigerad av K´hogh son of Klintoch
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För min del får det väl bli 40 då.

1.Ge ut en bok eller flera.

2.Skriva filmmanus .

3.Skriva manus till tvserie .

4.skaffa hus(eller större lägenhet).

5.vinna "Golden Deamon"!

Det låter som att vi har samma drömmar. Vi kanske kan skriva ihop någon gång? J.

vore kul och prova , det har gått ganska bra i början av "A TIME OF FIRE"(men enligt min åsikt har den ballat ur) så det skulle kunna bli bra . har flera påbörjade som grundide´ :klingon:

--------------------

''tlhIngan jIH!Heghlu'meH QaQ jajvam!''

K´hogh son of Klintoch av huset Koragh

Redigerad av K´hogh son of Klintoch
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Ja, då kommer la jag här med min lista på vad jag vill göra innan 30. (eller åtminstånde innan jag kolar)

Ingen ordning efter viktighet.

1:Lära mig teckenspråk

2:Kunna snacka klingonska

3:Träffa LeVar Burton

4:Göra en egen film, minst 60 minuter

5:Hoppa fallskärm

6:Hoppa bungyjump

7:Besöka de 6 stora världsdelarna

8:Se alla avsnitt av alla Star Trek serier

9:Spela kontrabas, helst bra

10:Skriva 1000 roliga citat från tv/film

11:Skriva en egen låt

12:Skaffa en andra identitet, ett alias

13:Gifta mig Trekkie-style

14:Bli känd (?)

15:Köra ett practical joke på någon

16:Lära mig italienska, franska och ryska

17:Ha ett djur-namn "Lt Cmdr Geordi Laforge"

18:Göra ett kollage över mitt liv hittils

19:Se och röra LeVar Burtons stjärna i Hollywood

20:Skaffa LeVar Burtons autograf

21:Åka alla bergbanor på six flags magic moutain

22:Åka på en riktigt häftig utlandsresa

23:Skaffa minst 10 bonuskort i butiker

24:Skriva ett riktigt bra poem

25:Gå på opera

26:Lägga någonting coolt på minnet

27:Bli en pokerhaj

28:Lära mig poker *hahaha*

29:Skaffa en blogg med många läsare

30:Se sagan om ringen filmerna.

Jag vet säker mer, men det får la komma till senare om någon känner att detta var otroligt intressant. (sarkasm) Jaja, nu vet ni ju iallafall. :lol:

By the way, läste inläggen före mitt: Ingentingdomen får ett STORT ja tack från mig. :lol:

Du kan göra en egen film med 1000 citat från filmer och dessutom ha en egen låt som inledning eller avslutning och med le var burton som stjärnan... J.

Boyeah! Mer än gärna!!! LeVar Burton!!! :w00t::wub:

En film med tusen citat från filmer? Låter som en film jag normalt sett skulle se, definitivt, så det låter coolt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...