Jump to content

Voyager: Det bästa avsnittet

Herman
 Share

Recommended Posts

Visst va "The Killing Game" bra, fast detdär med nazisterna e lite gammalt...jag kommer inte ihåg va anvsnittet heter just nu, men det va iallafall Kirk o Co som kom till en planet som hade tagit efter vad Hitler gjorde totalt...skrämmande, fast ganska bra avsnitt...

• 3 months later...
  • Replies 119
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Uhh....jag verkligen hatar Q, innerst inne. Jag hoppas varje gång när jag ser avsnitten med Q i TNG att Picard ska slå till honom hårt! Och jag blir lika missnöhd varje gång.

Jag tycker om Q-avsnitten, kanske för att jag blir lika arg/irriterad på honom varje gång.

Citat: från mumle den 12:52 am den okt. 5, 2001

Uhh....jag verkligen hatar Q, innerst inne. Jag hoppas varje gång när jag ser avsnitten med Q i TNG att Picard ska slå till honom hårt! Och jag blir lika missnöhd varje gång.

Jag tycker om Q-avsnitten, kanske för att jag blir lika arg/irriterad på honom varje gång.

Jag kan hålla med att Q är lite jobbig.. Kom och tänkte på när han sökte asyl på voyager.. Det var ganska intressant..

Mitt favoritavsnitt är nog The Day of Honor eftersom mina två favoritpersoner blir ihop i detta avsnitt!! :)

Dessutom var det lite spännande med warp kärnan om de skulle få tillbaka den och Seven var ju till nytta för besättning för en av de första gångerna.

Jag tycker ett bra avsnitt ska ha lite av "Vardsagen" med inte bara att de åker runt och spränger till höger och vänster eller att någon försvinner som de ska ta tillbaka och så ska det vara humor med, jag tycker de finns för få av dessa avsnitt.

Jag har flera favoritavsnitt, men 2 (4) st är Futures End och Unimatrix Zero. Båda är väldigt spännande och enligt min mening har väldigt bra handling.

Ett bra avsnitt skall ha bra handling, helst lite spänning, men behöver inte ha så mycket action.

TNG är ju faktiskt oxå väldigt bra, tycker faktiskt att det är lite bättre än Voyager (konstigt i och med att jag driver en Voy sida ;))

Jag måste säga att jag håller med Jocke, Unimatrix Zero är ett toppavsnitt som måste ses! The sooner the better.

På treffen igår såg jag Equinox I & II och Unimartix Zero I & II. Två toppavsnitt på raken! Jag är förtrollad! Att Voyager kunde vara bra, det kunde jag nästan inte ana!!!

ja, helt klart är dubbelavsnitten bättre så att de hinner riktigt bygga upp stämningen och "the plot". Tycker att det var helt lysande avsnitt då Paris lämnade voy för att sluta serien... trodde man, men det var ju bara för att bygga upp den rätta spänningen. Helt strålande =)

Tuvix var ett dåligt avsnitt. Tycker faktiskt bättre om Tuvix än de två andra, så för mig hade Tuvix gärna fått vara kvar, men det är lite som att välja mellan pest & kooolera...

• 6 months later...