Jump to content
Sign in to follow this  
Bromma_Herman

Vem är den fulaste/löjligaste personen i Star Trek?

Recommended Posts

Nelix är helt enkelt totalt omöjlig som person i serien *suck* :P har sett nästan hela säsong2 av voyager nu och nää, det går bara inte.

:blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Utan att spoila för mycket kan jag säga att hans karaktär lugnar sig en del ju längre serien lider, även om Neelix fortsätter att vara Neelix. :)

Jag tycker karaktären är helt ok. Någon måste vara "klassens clown"...

<{POST_SNAPBACK}>

Kan hålla med om att Neelix är en klassens clown och kan kännas lite påfrestande, men jag tycker att Data är lite TNG's clown.

Förvisso låter det ytterst obehagligt, vidrigt och allmänt äckligt med en "Grand Nagus Zek". (Jag har inte kommit så långt i mitt DS9 tittande ännu, har bara sett ett par episoder).

Men jag kan inte tänka mig att det är värre än Wesley Crusher... :osäker:

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har nu sett DS9 avsnittet "The Nagus" Och Grand Nagus Zek var ingen skönhet. Men jag vidhåller, löjligare än unge herr Crusher var han inte, möjligen fulare... <_<

Förvisso låter det ytterst obehagligt, vidrigt och allmänt äckligt med en "Grand Nagus Zek". (Jag har inte kommit så långt i mitt DS9 tittande ännu, har bara sett ett par episoder).

Men jag kan inte tänka mig att det är värre än Wesley Crusher... :osäker:

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har nu sett DS9 avsnittet "The Nagus" Och Grand Nagus Zek var ingen skönhet. Men jag vidhåller, löjligare än unge herr Crusher var han inte, möjligen fulare... <_<

<{POST_SNAPBACK}>

Det vidrigaste är The Nagus vill ha sitt öronhår smekt! ÖRONHÅR!!

hmm, jag har inte funderat på det så mycket. Det blir nog antingen Neelix när han är på sitt "värsta" humör, eller vaadwaarerna (förlåt om jag stavar lite fel) fast som sagt, lite svårt att avgöra. Man kan inte säga att en art är ful tycker jag, men lite löjlig :)

Men andledningen till att jag nämner de där hotfulla, över 900 hundra år gamla varelserna är att de är lite väl "krigiska" av sig. Visserligen är väl klingonerna det med, men men.

Men andledningen till att jag nämner de där hotfulla, över 900 hundra år gamla varelserna är att de är lite väl "krigiska" av sig. Visserligen är väl klingonerna det med, men men.

<{POST_SNAPBACK}>

*Liten SPOILER*

Större delen av dem vaudwaars som överlevde var nog soldater, inte konstigt att de var ganska krigiska av sig.

Vi såg ju på den vaudwaariske vetenskapsmannen (har jag för mig) att han var öppen för en ny inriktning på hans ras sätt att leva, inte att enbart kriga.

Så i det fallet tror jag det är som att dra alla över en kam.

*SPOILER Slut*

Antar det är min tur att utnämna de mest löjeväckande figurerna i ST.

De tidiga Ferengi som man ser i avsnittet "The Last Outpost" är några av de mest sorgliga figurerna n??gonsin.

På senare tid så har de vuxit till att bli en av de raser jag gillar mest. :D

jag visste inte att neelix hade en dålig sida hoss sig  :D

<{POST_SNAPBACK}>

haha, han är bara lite irriterande ibland, det är allt :P men riktigt rolig ibland, som när han är svartsjuk. Men egentligen, de som ser mest hmm, "lustiga" ut är nog Ferengis :blink: och de är ju lite halvlömska av sig.

Edited by Vildrosen

Neelix har väl alltid varit en "favorit" till den titeln. Lägegr man dessutom till mest störande så blir han dock ifrånsprungen av Grand Nagus. Jag har så fruktansvärt svårt att ens ta mig igenom de scener han medverkar i. Känns som om jag vill både kräkas och svimma. Varför var de tvungna att göra honom sååååå irriterande?

Neelix har väl alltid varit en "favorit" till den titeln. Lägegr man dessutom till mest störande så blir han dock ifrånsprungen av Grand Nagus. Jag har så fruktansvärt svårt att ens ta mig igenom de scener han medverkar i. Känns som om jag vill både kräkas och svimma. Varför var de tvungna att göra honom sååååå irriterande?

Det är en "grej"... :lol:

På vilket sätt är Grand Nagus irriterande?

Det är förstås en smaksak. Men jag klarar bara inte av den överspelade pipiga rösten. Och masken är mer än lovligt grotesk. Men det är framförallt rösten...

Ok. Jag vet inte riktigt vad tråden går ut på men den handlar tydligen

om vem som är fulast och töntigast.

För att anmmärka i första hand är att det inte är så förnuftigt att töntförklara

olika varelser eftersom de uppför sig och låter på sina sätt.

Att folk fastnar på något hur en karaktär agerar eller låter på rösten ser jag inte

heller någon mening att det ger så mycket.

Nu är ju den här tråden redan gjord. Men skulle jag startat den så skulle

den ha mera substans där man för lite mera statistik över folks olika

agerandet över vem som var töntig eller sämst i liknande

situationer där andra agerat bättre.

Vad är egentligen vitsen med att man t.ex yttrar sig att Kirk har töntig

gångstil för att stegen är för korta. Det är ju bara en personlig åsikt

som saknar förmågan att vidarutveckla och det bara är diffusa

känslor där det inte går att klämma ut fler motiveringar.

Därför anser jag det överflödigt.

Vore ju mera att ta på om folk kunna lägga upp det hela som en

debatt där man lämnar öppet till andra att resonera där det sagda inte

ska vara så isolerat ej genomförbara diskussioner

Som att t.ex plocka ut vissa liknande avsnitt ur olika serier och

jämföra vem som inte klarade situationen så bra.

Eller t.ex att plocka ut enskild person ur avsnitt där man argumenterar

att denne gör om samma misstag igen

Det finns många olika varianter att töntförklara folk eller vem som

är sämst med större täckande innehåll i motivering.

För att anmmärka i första hand är att det inte är så förnuftigt att töntförklara

Att folk fastnar på något hur en karaktär agerar eller låter på rösten ser jag inte

Det är väl det som är så bra med mångfalden på detta forum. De flesta kan hitta minst en tråd de tycker är tillräckligt intressant för att posta i. Dig ger inte detta något, men andra har uppenbarligen fått utbyte av det.

Nu är ju den här tråden redan gjord. Men skulle jag startat den så skulle

den ha mera substans där man för lite mera statistik över folks olika

agerandet över vem som var töntig eller sämst i liknande

situationer där andra agerat bättre.

Mmm, nu är du inne på en annan variant av denna tråd där inriktningen är lite annorlunda. Varför inte starta en sån tråd?

gångstil för att stegen är för korta. Det är ju bara en personlig åsikt

som saknar förmågan att vidarutveckla och det bara är diffusa

känslor där det inte går att klämma ut fler motiveringar.

Allt som skrivs här är, för det mesta, grundat i personliga åsikter av olika slag. Så även med detta. Jag kan hålla med om att denna tråds möjligheter till fylliga inlägg är mindre än många andra, men det är väl upp till var och en att utveckla det i så fall, alternativt att starta en ny tråd.

Som att t.ex plocka ut vissa liknande avsnitt ur olika serier och

jämföra vem som inte klarade situationen så bra.

Men då är du genast inne på något helt annat än vad detta ämne avser, och således passar det bäst i en egen tråd. Man jag kan inte se någon anledning till att inte båda skulle kunna ha existensberättigande här.

Eller t.ex att plocka ut enskild person ur avsnitt där man argumenterar

att denne gör om samma misstag igen

Som sagt, de förslag du beskriver känns som helt andra ämnen och du har alla möjligheter att starta trådar om dessa.

varför skrev du inte ett sådant inlägg här då, istället för detta långa klagobrev?

Vad det här handlar om är att ha respekt för andra människors åsikter och preferenser. Jag håller med om att en tråd som denna inte ger några revolutionerande och djuplodande diskutioner, men ibland vill människor bara få uttryck för sina känslor. Och känslor är vad allt vi säger, gör och tänker baseras på. Om man så vill kan man kalla många andra trådar för djupa och seriösa medan denna nog bör ses som förströelse och ett sätt att få lite variation.

Jag gillar mångfalden här på forat, och de ämnen som inte faller mig i smaken hoppar jag helt enkelt över. För inte vill vi väl ha någon slags kvalitetscensur?

Jaså Tom_Hell

Och med det menar du att min yttrandefrihet inte gäller eftersom

du väljer att förvanska det till att jag klagar?

Och så överdriver du som tycks vara en vanlig tendens vilket tyder

på att du inte klarar ta kritiken oberoende utan att sticka ut med något.

Ber djupt om ursäkt att jag gav mina synpunkter vilket tydligen

är ett stort brott här på forumet.

Jaså Tom_Hell

Och med det menar du att min yttrandefrihet inte gäller eftersom

du väljer att förvanska det till att jag klagar?

Och så överdriver du som tycks vara en vanlig tendens vilket tyder

på att du inte klarar ta kritiken oberoende utan att sticka ut med något.

Ber djupt om ursäkt att jag gav mina synpunkter vilket tydligen

är ett stort brott här på forumet.

Varför läser du in betydelser i det jag skriver som inte finns?

Då försöker vi ta det sakligt:

* Jag säger inte något om att din yttrandefrihet inte gäller!

* Jag har inte förvanskat något. Ditt inlägg är ju ett direkt klagomål/synpunkt på trådens ämne! Hur kan du hävda att det inte är det??? :blink:

* Var skulle jag ha överdrivit? Jag har gått igenom sakligt och besvarat ditt inlägg bit för bit, samt gett mina förslag och synpunkter på det.

* Det skulle bli mycket mer givande och framförallt sakliga diskussioner om du kunde lägga av med att spela martyr och "trampad på tårna" så fort man svarar på dina inlägg!

Du skrev ett inlägg som kritiserade valet av ämne för tråden. Det är du i din fulla rätt att göra, men på samma sätt som du har rätt att göra det måste du förvänta dig att andra har en rätt att komma med motkritik!!!

Fattar du trögt Tom_Hell

JAG KLAGAR INTE ALLS. Är du så pass rubbad så du inte kan förstå?

Jag kom bara men synpunkter vilket inte har något med att

jag klagar.

Lägg av med att bracka på med dina förvanskningar

Säg mig då i få fall hur man lägger fram en synpunkt utan att det

ska framstå som ett klagpmål. Klarar du inte att svara på det

så har du visat vad du går för.

Fattar du trögt Tom_Hell

JAG KLAGAR INTE ALLS. Är du så pass rubbad så du inte kan förstå?

Nu behöver vi inte ta till personangrepp. Det är uppenbarligen du som saknar viss ordkunskap! Kan du inte förstå att dina "synpunkter" även kan kategoriseras som "klagomål" eller som jag uttryckte det "kritik". Sedan finns det olika grader av kritik och det är absolut inte de värsta graderna jag menar. Din "kritik" skulle jag vilja klassa som konstruktiv, vilket är något positivt. Men helt klart är att komma med synpunkter på vad någon gjort eller sagt ÄR en form av kritik.

Säg mig då i få fall hur man lägger fram en synpunkt utan att det

ska framstå som ett klagpmål. Klarar du inte att svara på det

så har du visat vad du går för.

Jag vet åtminstone vad jag "går för" och det räcker gott för mig. Men jag gör ett försök så får vi se om du kan greppa vad jag menar. Klarar du inte att ta till dig det har du visat vad du går för! :P

Så här är det: Klagomål, Kritik och synpunkter är väldigt nära sammankopplade i Svenska språket och har i det närmaste synonym-status! Mycket beror förstås på vad man lägger för värdering i ordet. Jag vill nog påstå att i detta fall är det omöjligt att lägga fram synpunkt på ett ämne utan att det även kan betraktas som kritik/klagomål. Dock är kanske ordet klagomål inte lika rätt beskrivande som ordet kritik i det här fallet.

Men en undran är varför du skrev inlägget? Vad ville du ha sagt i så fall? Jag uppfattade det som att du inte tyckte att det var en vettig tråd och att du gav exempel på vad tråd-skaparen kunde ha skapat istället för att det skulle bli intressantare. Om inte det är kritik så vet jag inte vad som är det!

Följande rader har du skrivit och dessa kan jag inte tolka som annat än kritik:

...är att det inte är så förnuftigt att töntförklara

gångstil för att stegen är för korta.

Det finns alltså gott om kritik i ditt inlägg, men, det betyder inte nödvändigtvis att det skulle vara fel av dig att kritisera ett ämnesval.

En liknelse man skulle kunna göra är att jag framför synpunkten/åsikten att:

"jag tycker inte om Melodifestivalen för att man inte kan tävla i musik. Det vore bättre om åtminstone alla sjöng samma låt så att man då kan tävla om framförande istället."

Med ovanstående synpunkt har jag alltså uttalat mig kritiskt både mot tävlingen och indirekt mot de som startat den.