Gå till innehåll

VOY: Voyager på SVT, del 9


Pjotr'k

Rekommenderade inlägg

Good Shepherd

Jag tror man fick höra den "övriga besättningen" prata mer än man fått göra under hela serien! Bara en sån sak måste ju lyfta ett avsnitt.  ;)

Historien var annars något tunn och avsnittet ännu ett exempel på hur otroligt positivt det skulle vara om man istället för 44-45 minuter hade i alla fall 50-60 minuter per avsnitt. Trådarna reds inte upp på ett tillräckligt sätt, tycker jag. Karaktärena var dock intressanta och trovärdiga. Talls känsla om att inte vara en del av Voyager utan bara bo där illustrerade väl den grund de alla står på, där sammanhållning, moral och inställning inte alltid är den bästa...

Betyg: 7 av 10

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 150
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Live Fast and Prosper

Förväntade mig mer efter att ha läst andras recensioner på forat. Men, som man säger, lita inte på någon annan än dig själv... :sigh:

Ett medelbra avsnitt utan några större överraskningar, även om Janeways knep var oväntat och genomtänkt. Dock tycker jag inte om slutet, pga. att man helt totalt utelämnade bedragarnas öden. Vi får förmoda att rättvisa skippades, men att helt utelämna den detaljen finner jag minst sagt störande.

Betyg: 5,5 av 10

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Muse...

suck... nu missade jag ett avsnitt igen, kom in efter halva programet... var i stallet... men det som jag såg var ganska bra... kan någon berätta vad som hände i början? jag missade ju det. av det jag såg får det 5/10

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är otroligt att Deep Space Nine som är på samma plats har mer handling än Voyager som reser runt i en helt ny Kvadrant. Det borde vara tvärtom.

Jo man tycker ju det, men DSN har mer och framförallt bättre handling.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De 2 senaste avsnitten

Live fast and...

Ganska bra fast något tråkig story, hade de ingen tanke på att jämnföra de olika bilderna på fake janeway och riktiga janeway? ok, de är utomjordlingar och vi kanske det kanske är "they all look alike" fast eftersom fake personerna inte är människor eller vuncans så borde livstecknerna (lifesigns) se olika ut.

2/5

Muse

Ett ovanligt avsnitt, ett BEllana avsnitt, det var länge sedan, och det eftersom det är ett ganska ovanligt avsnitt får det också högre betyg, fast det har några fel, som hur kunde teater personen tro att det var en båt hon kom i? D

en var av metall och varmitt upp bland bergen!!

Inte kunde han tro att BEllana strandade där uppe?

3/5

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fast det har några fel, som hur kunde teater personen tro att det var en båt hon kom i? Den var av metall och var mitt upp bland bergen!

Inte kunde han tro att B'ellana strandade där uppe?

Det var ju en primitiv civilisation, så hur annars skulle han  kunna förklara det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

håller med er om att det var ett bra avsnitt. Viidains kändes häftigare nu än vad de gjorde innan.

Slutet var lite segt dock, men annars riktgit bra.

Men en sak kom jag att tänka på. Har Jennifer Lien alltid varit såhär kass skådespelare eller var det bara den här gången?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

håller med er om att det var ett bra avsnitt. Viidains kändes häftigare nu än vad de gjorde innan.

Slutet var lite segt dock, men annars riktgit bra.

Men en sak kom jag att tänka på. Har Jennifer Lien alltid varit såhär kass skådespelare eller var det bara den här gången?

vad menar du med kass??

hon har väll varit så där alla säsongerna hon har varit med i... karnse inte att hon riktigt förstörde voyager hella tiden men men....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fury

Det sämsta var att Jennifer Lien inte  riktigt såg ut som hon gjorde innan, hon verkade bredare över bröstet och inte rikigt lik i ansiktet, men det är väll mindre viktigt.

Annars var det ett lite udda avnitt, ett Kes avsnitt fasten hon har slutat, och bara minimalt med Seven, det var udda det också.

3/5

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fury gick att se på. 2½ stjärna av 4.

Tyvärr störde jag mig på en så löjlig detalj som att Jennifer Lien inte riktigt såg ut som hon gjorde för några år sedan. Dum sak att hänga upp sig på, men jag kan inte låta bli.

Tycker för övrigt det är intressant att det enda som behövs göras för att flytta Voyager några år bak i tiden är att ändra på Janeways berömda frisyr. Det visar om n??got hur dåligt Voyager är på att utvecklas och förändras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lt. Barclay + Picardo i två roller = Mycket lyckat koncept.

4 sjärnor av 4 får "Life Line" av mig.

Jag tyckte av någon anledning att den holografiska flugan Roy var så j-vl-r rolig.

Jag tyckte dock att det var extremt ologiskt av Janeway att skicka iväg doktorn med tanke på hur ofta Voyager hamnar i trubbel. Men dem har ju alltid Sevens nanoprober att spruta i folk. Dem där små borg-roboterna tycks ju funka mot allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...