Jump to content
Sign in to follow this  
Pjotr'k

VOY: Voyager på SVT, del 9

Recommended Posts

Good Shepherd 6.20

ett halvbra avsnitt, men jag undrar vad dom kom ifrån ("maskarna")

Oklokt av Janeway att välja dom som inte var så jätte bra.

6/10

Lite fråga om Janeway 'är så bra och kan så mycket hur kan hon då missa att bajorans har sitt "sir name" först och sitt förnamn sist.

Tall Celest (saving) kallades Celest av Janeway

Men om janeway kunde något om sin bessätning så borde on veta att Celest bör tilltalas som Tall då det inte janeway inte blir kallad Katryn av crewn?

Lite fråga om Janeway 'är så bra och kan så mycket hur kan hon då missa att bajorans har sitt "sir name" först och sitt förnamn sist.

Men om janeway kunde något om sin bessätning så borde on veta att Celest bör tilltalas som Tall då det inte janeway inte blir kallad Katryn av crewn?

Vet inte så nogga med hypokondrikerna men Harren snubben kallade hon ju för Mortimer tills dess att han (mer eller mindre) bad henne att sluta. tror hon kallade alla vi förnamn, hon brukar väl göra det med senior staff iaf.

Good Shepherd

Ett ganska dåligt avsnitt, men är inte förvånad längre över att det flesta VOY avsnitten är dåliga.

Betyg: 3/10 Hade jag vetat att avsnittet var så dåligt hade jag gått och lagt mig.

Vet inte så nogga med hypokondrikerna men Harren snubben kallade hon ju för Mortimer tills dess att han (mer eller mindre) bad henne att sluta. tror hon kallade alla vi förnamn, hon brukar väl göra det med senior staff iaf.

Ok hon sa mortimer för att försöka prata med enstöringen. den andar höll hon avstånd från

Good Shepherd

Jag tyckte det var ett bra avsnitt men jag har aldrig vetat om det där på deck 15??

jaja det var roligt att de litte varition bland avsnitten..

Får 7.5/10

Håller med att det var första gången som man fick se deck15..

Något som också var roligt att se, var när seven beådrade att hon skulle ha mera ström. Först sprang hon ner till maskinrummet och sen bytte det ägare och han sprang ner till deck 15, sen några knapptryckningar så var det klart..

Trodde det var maskinrummet som bestämde strömen till olika deck. Voyager är full av överaskningar och detta avsnitt var inte olik sig.

Ett ganska medelmåttigt avsnitt..

Ok hon sa mortimer för att försöka prata med enstöringen. den andar höll hon avstånd från

Känns högst spekulativt.

Tyckte själv det var ett hyfsat avsnitt. Själva storyn var ingen höjdare men det var trevligt aatt se lite "vanligt" folk på Voyager. Fast jag vet i tusan hur mycket de följer upp det här så på sätt och vis känns avsnittet ganska meningslöst.

Känns högst spekulativt.

Tyckte själv det var ett hyfsat avsnitt. Själva storyn var ingen höjdare men det var trevligt aatt se lite "vanligt" folk på Voyager. Fast jag vet i tusan hur mycket de följer upp det här så på sätt och vis känns avsnittet ganska meningslöst.

Ja det är spekulation

Men jag tycker ändå att hon borde kallat Tall Tall någon gång då hon in kallade mortimer mortimer hela tiden.

Men det är ett bra avsnitt. lite ripp från lower decks i tng

Child's Play: Inte ett av mina favoritavsnitt.

Good Shepherd: Det här var däremot riktigt bra! Kul med lite omväxling och nya människor, även om jag i allmänhet ogillar avsnitt som inte har med Voyager knappt alls. Bäst var när Janeway kom ner till däck 15. Hon har tydligen inte så stor koll som hon påstår sig ha över sitt skepp. :)

Hon har tydligen inte så stor koll som hon påstår sig ha över sitt skepp. :)

Tack

att i alla fall någon ser att janewhatt inte är allsmäcktig och att hon knapt kan holla koll på var hon är.

Hon har tydligen inte så stor koll som hon påstår sig ha över sitt skepp. :)

Tack

att i alla fall någon ser att janewhatt inte är allsmäcktig och att hon knapt kan holla koll på var hon är.

Here we go again...

Janeway är inte perfekt, det kan jag hålla med om, men jag tycker fortfarande att hon är bäst. Och hon kom faktiskt ihåg namnet på han som visade vägen. Punkt slut.

Jag säger inte att hon inte kan namnet utan jag säger att hon inte vet deras kultur och hur de bör bli tilltalade.

Jag säger inte att hon inte kan namnet utan jag säger att hon inte vet deras kultur och hur de bör bli tilltalade.

Nu pratade vi om olika saker... Jag hade inte läst allt som var skrivet innan, men nu fattar jag vad du menar.

Det jag syftade på om att Janeway inte har så stor koll som det verkar var mer allmänt, inte just om bajoreanernas (vacker böjning blev det nu...)sätt att säga sina namn.

Och det jag menade vara att janeway inte har nån koll. Man borde vetta vilka som är i crewn och hur man säger deras nämn och om man inte kan det så ska man lära sig innan man kör uppdrag med dem

Och det jag menade vara att janeway inte har nån koll. Man borde vetta vilka som är i crewn och hur man säger deras nämn och om man inte kan det så ska man lära sig innan man kör uppdrag med dem

Fast det är ju inte Janeway som inte har nån koll, det är Braga & co.

Men om Braga & co skriver att janeway gör en sak då gör hon det. om Braga & co inte kan bajorans när dom skriver då kan inte janeway det i serien häller

Child's Play

Jag är så trööööött på borgbarnen. Det är inte kul med de små "liven". Jag brukar faktiskt överväga att stänga av tv:n och lägga mig. Det enda roliga var utställningen som höjer mitt slutgiltiga betyg.

1/10

Good Sheperd

Ett bra avsnitt. Det är bra när man får in variation i serien och får se fler däck än bryggan och maskin. Det är kul att se att Janeway vet vilka hon jobbar med. Som med den där "Crewman Mitchell".

8/10

Men om Braga & co skriver att janeway gör en sak då gör hon det. om Braga & co inte kan bajorans när dom skriver då kan inte janeway det i serien häller

Du är medveten om att hon bara är en påhittad karaktär i en tv-serie, va? ;)

*drops subject*

Självklart vet jag att Voy är tv. Det är DS9 som har/kommer att hända på riktigt

Därför vet jag att janeway kan inte gör något som inte Braga & co har skrivt.

För det går ju inte att föra en diskution där alla fel som en karaktär gör skylls på författarna och då säga att karaktären är ofelaktig.

Hmmm, Hmmm...  Jag tycker det är hemskt dålig uppföljning av vissa avsnitt. Det finns inget sammanhang i serien. Det är som om karaktärena inte har något humm om dåtid och framtid. Det finns ingen röd tråd. De ska hem, men visst...

Äsch, vad är det jag försöker säga!? I Detta avsnittet gör vi dethär, och i detta gör vi dethär... Är den någon som fattar vad jag menar. Det finns ju inget "flyt"

Don´t get me wrong, i love ST and i love VOY. But this is the mayor problem you know... oj, vad internationel jag är!!! :)

Vafasen!? finns det inga trekkers kvar på forumet eller!? HAR NI SOMMARLOV!?

Live Fast and Prosper

Ett lite annorlunda avsnitt med många humoristiska poänger. Kul när bedragarna överdriver sina roller.

Slutet var inte helt väntat, det gillar jag.

8/10

Varför får de inga sändningar från jorden? Barclay fixade ju det där för jättelängesen.

Avsnitt:

Live Fast and Prosper

Tycker jag lite konstigt.

1. När tom kryper upp efter han varit gjömd i delta flyer och aktiverar docktorn. Sen är doktorn en av bedragarna m.m. Det vart bra rörigt mot slutet.. Nä lite mera borger i stället. Var är borgbarna? Tycker dom kunde visa dom lite mera istället för detta avsnitt som vart det skrämande i st:s historia. Detta måste nog vara ett av dom sämsta avsnitt

-10/10. Håller tummarna att dom kommer tillbaka till Muse 6.22.

Live Fast and Prosper

Tycker de var ett riktigt bra avsnitt....faktiskt lite små roligt...gillade skarpt att bedragarna överdrev sina roller som VOY besättning...

7/10

:klingon:

Live fast and prosper

ett något sånär avsnitt... faktiskt ett riktigt hyfsat avsnitt, gillade slutet skarpt... kanske bara för att jag såg slutet... jag var i stallet, hästen har varit halt och så har jag varit utomlands så all min tid har gått åt till stallet de veckor som jag har varit hemma... har inte haft tid att sitta framför datorn och tv... lite ledsen att jag missat voyager... men jag hyrde avsnitten igår och de jag missat var ju helt ok! (tur att jag hyrde dem) live fast and prosper får 7/10

Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

• Create New...