Jump to content
Sign in to follow this  
MrsMorn

Introt

Faith of the Heart - Vad tycker ni om introt?  

45 members have voted

1. 1.

• Bra
      29
    • Dålig
      16

Recommended Posts

Tror att du har helt rätt i det du säger Tofumannen. Paramount ville käna mer pengar för det räckte inte med det som de redan känade, och ST-fansen var inte nog. Det är den eviga girigheten som styr tyvärr. Givetvis skulle dom kunna käna mer pengar om fler tittade på ST, men i girigheten efter dessa tittare (dessa penger) så fick de många ST-fans emot sig, och, enligt mig, förvanskade varumärket Star Trek. Dom har bara sig själva att skylla.

Som många också påpekat på forumet, var det ett misstag att gå bakåt i tiden. ST har alltid gått framåt och det borde de fortsatt med.

Jag kommer ihåg när jag gick på träffar och ENT-avsnitt var med. Vad jag led när musiken spelades.

OK, jag håller med om att man säkert försöker fånga nya tittare genom att göra en stor förändring av serien. Jag håller också med om att låten snabbt blir omodern. Vi brukar också hoppa över introt när vi tittar på Enterprise på DVD. Stämmer det att serien har gått dåligt? Sämre än de andra Star Trek-serierna? :huh:

OK, jag håller med om att man säkert försöker fånga nya tittare genom att göra en stor förändring av serien. Jag håller också med om att låten snabbt blir omodern. Vi brukar också hoppa över introt när vi tittar på Enterprise på DVD. Stämmer det att serien har gått dåligt? Sämre än de andra Star Trek-serierna? :huh:

från och med voyager har star trek tappat tittare och när man gjorde enterprise försökte man få fler tittare men det slutade med att man förlorade ännu fler. jag tycker att Ent är den bästa serien, emn det gör tydlligen inte alla andra eftersom den floppade.

Indeed :vulcan:

Tänk att det är för svårt för dem att förstå vad som går hem. Det kan ju jag tala om för dem :)

Om jag lite godtyckligt påstår att TOS och TNG är de mest firade serierna, DS9 och VOYAGER ligger ett snäpp efter och ENT ganska långt efter i popularitet så är saken glasklar.

Serierna har med precis samma rangordning haft färgstarka karaktärer/skådisar. TOS och TNG hade de färgstarkaste och ENT är väldigt blekt i jämförelse.

Personligen tror jag det har mycket mer med detta att göra än NÄR serien utspelar sig osv

Tänk att det är för svårt för dem att förstå vad som går hem. Det kan ju jag tala om för dem :)

Om jag lite godtyckligt påstår att TOS och TNG är de mest firade serierna, DS9 och VOYAGER ligger ett snäpp efter och ENT ganska långt efter i popularitet så är saken glasklar.

Serierna har med precis samma rangordning haft färgstarka karaktärer/skådisar. TOS och TNG hade de färgstarkaste och ENT är väldigt blekt i jämförelse.

Personligen tror jag det har mycket mer med detta att göra än NÄR serien utspelar sig osv

De ligger något i det du säger att, när serien utspelar sig är inte det stora problemet, utan bristen på starka karaktärer. Sedan så reagerade jag starkt negativt mot att vulkans i ENT. Dom såg sura och arga ut och verkade närmast villja bråka med människorna på jorden, och vad jag vill minnas så bröt man emot canon också. Därför säger jag blää!

Vi får börja en insammling så att du kan åka till Paramount och förklara fakta för de som styr. Så vi kan få en bra ST-serie igen.

De ligger något i det du säger att, när serien utspelar sig är inte det stora problemet, utan bristen på starka karaktärer. Sedan så reagerade jag starkt negativt mot att vulkans i ENT. Dom såg sura och arga ut och verkade närmast villja bråka med människorna på jorden, och vad jag vill minnas så bröt man emot canon också. Därför säger jag blää!

Vi får börja en insammling så att du kan åka till Paramount och förklara fakta för de som styr. Så vi kan få en bra ST-serie igen.

Faktiskt är jag böjd att hålla med er. Archer kommer man väl ihåg. Tpol i den där tighta strumpan lär man väl inte glömma i första taget. Hushi likaså. Men sen då? Trip, maywether och de andra tenderar att flyta ihop i en enda röra! Så man kanske kan önska sig fler starka karraktärer i nästa st serie. Fler worf, fler odo, fler wes, fler chrushler, fler spock....

Vad det gäller vulcanernas känslighet fick det sin förklaring i s4 och i och med det så anser jag att dom inte bröt mot kanon även om de var annorlunda i serien jämfört med i de andra. Men varför ska en ras inte få ändra på sig? J.

Jag tycker också Archer är ok MEN jämfört med Kirk eller Picard är han totalt färglös, jag gillar även Sisko och Janeway bättre än Archer.

Annars är nog Plox den enda som sticker ut lite, Trip är ok - lite typ Riker imo, men Riker är ju en av de som INTE sticker ut i TNG så det räcker inte så långt.

Men jag tänkte på det här när jag plöjde igenom hela ENT: manus är precis lika bra som de andra serierna och tom vissa riktiga godbitar. Det är karaktärerna och skådisarna som är för menlösa.

Jag tycker också Archer är ok MEN jämfört med Kirk eller Picard är han totalt färglös, jag gillar även Sisko och Janeway bättre än Archer.

Annars är nog Plox den enda som sticker ut lite, Trip är ok - lite typ Riker imo, men Riker är ju en av de som INTE sticker ut i TNG så det räcker inte så långt.

Men jag tänkte på det här när jag plöjde igenom hela ENT: manus är precis lika bra som de andra serierna och tom vissa riktiga godbitar. Det är karaktärerna och skådisarna som är för menlösa.

Håller med. Glömde bort phlox i hastigheten. Det stämmer att manus är bra. trean deppar lite grann i och med att de försökt trycka ut maximalt med storisar ur en plot som helt enkelt inte håller så länge men annars är det bra till mycket bra manus rakt över. Men vad hjälper det när många av karaktärerna inte riktigt förmår att bära upp sina roller? Eller man kanske ska säga det så här: karraktärerna gör så att inte skådespelarna förmår bära sina roller. Tänker man efter är de avsnitt som lyfter riktigt sådana där karaktärerna antingen inte är sig själva eller hamnar i situationer där de helt enkelt inte kan eller får vara sig själva. Då blommar de ut en stund. Ta Similitude (?) eller mirror avsnittet som exempel på vad jag menar... J.

Håller absolut med. Sedan är det ju bara löjligt att T'Pol ska bli den "mänsliga" vulkanen och käka crack etc. Om inte Tuvoc blivit mindre logisk och vulkansk av att umgås så mkt med människor borde ingen annan heller. Hon blir i stället superkvinnan i kroppsstrumpa som är mjukis vid sidan av. Nä, karaktärerna är inte djupa nog, det behövs en Quark, en Neelix eller en Data, det finns ingen kul figur på enterprise, det är inte särskilt ofta serien är humoristisk, några patetiska försök görs med Malcom och Trip men de kommer inte ens i närheten, jag har aldrig skrattat högt till serien. Dock finns det helt klar avsnitt som är värda att titta på även om man blev lite besviken.

Guest susdan74

Enterprise intro är det bästa av alla dom som finns, speciellt den från dom första säsongerna där det är sång och inte den instrumentala. Tycker att texten är grymt bra och återspeglar budskapet med Star Trek på ett mycket bra sätt vilket introt till övriga serier inte gör på samma sätt.

Enterprise intro är det bästa av alla dom som finns, speciellt den från dom första säsongerna där det är sång och inte den instrumentala. Tycker att texten är grymt bra och återspeglar budskapet med Star Trek på ett mycket bra sätt vilket introt till övriga serier inte gör på samma sätt.

ja håller med om att introt är det bästa, och då också i dom två första säsongerna. men i dom senare säsongerna är det också sång i introt, men låten är mer instrumental då i alla fall. det är det som gjorde det första introt så bra, att man hade fokus på sången, och har man den texten så ska det vara fokus på texten. fast jag tycker att introt till "In A Mirror, Darkly"-avsnitten är rktigt bra också, det visar verkligen vad Terran Empire står för, nämligen krig.

Det har visst skett en viss smygande drift bort från ämnet och jag är inte sen hjälpa till med det.

Jag tycker låten blir värre och värre ju längre man kommer. Jag vänjer mig inte! Däremot blir storyn bättre i tredje säsongen. Jag tror att den röda tråden med det farliga vapnet är det som räddar serien.

...Sedan är det ju bara löjligt att T'Pol ska bli den "mänsliga" vulkanen och käka crack etc. Om inte Tuvoc blivit mindre logisk och vulkansk av att umgås så mkt med människor borde ingen annan heller. Hon blir i stället superkvinnan i kroppsstrumpa som är mjukis vid sidan av. ...
Jag tycker att sidohistorien med T'Pols missbruk är lite otrolig eftersom den inte stämmer med den bild jag tidigare har av vulkanier. En ursäkt är att hon ju var den första vulkanier som levde så länge tätt inpå människor och dessutom kan ju hennes personlighet ha gjort att hon var mer benägen att experimentera med sina känslor. Hon hade ju redan experimenterat med farliga "mind melds" och därvid smittats av någon sjukdom. Alltså håller jag inte riktigt med Commander Michels, jag tycker att den storyn var väl upplagd med en gradvis förändring av T'Pols beteende under flera avsnitt tills man slutligen får veta vad som är fel. Jag är spänd på en eventuell fortsättning... det har ju hintats om henne och Trip... Edited by Cecilia

Det har visst skett en viss smygande drift bort från ämnet och jag är inte sen hjälpa till med det.

Jag tycker låten blir värre och värre ju längre man kommer. Jag vänjer mig inte! Däremot blir storyn bättre i tredje säsongen. Jag tror att den röda tråden med det farliga vapnet är det som räddar serien.

...Sedan är det ju bara löjligt att T'Pol ska bli den "mänsliga" vulkanen och käka crack etc. Om inte Tuvoc blivit mindre logisk och vulkansk av att umgås så mkt med människor borde ingen annan heller. Hon blir i stället superkvinnan i kroppsstrumpa som är mjukis vid sidan av. ...
Jag tycker att sidohistorien med T'Pols missbruk är lite otrolig eftersom den inte stämmer med den bild jag tidigare har av vulkanier. En ursäkt är att hon ju var den första vulkanier som levde så länge tätt inpå människor och dessutom kan ju hennes personlighet ha gjort att hon var mer benägen att experimentera med sina känslor. Hon hade ju redan experimenterat med farliga "mind melds" och därvid smittats av någon sjukdom. Alltså håller jag inte riktigt med Commander Michels, jag tycker att den storyn var väl upplagd med en gradvis förändring av T'Pols beteende under flera avsnitt tills man slutligen får veta vad som är fel. Jag är spänd på en eventuell fortsättning... det har ju hintats om henne och Trip...

jag tycker att det är jättebra att T'Pol blir mer mänsklig och känslosam hela tiden dels för det som händer i tredje säsongen, men hon har även haft sina känslor väldigt nära ytan ändå. det säger till och med T'Pols morsa i ett avsnitt i fjärde säsongen. och relationen mellan Trip och T'pol fungerar jättebra från första säsongen till sista, den liksom byggs på mer och mer hela tiden.

tyvärr tycker jag att deras förhållande i sista avsnittet är fel, det som händer Trip ser jag inget fel med även fast det är min favoritkaraktär (jag ser det som en uppoffring för federationen) men jag hade gärna sett Trip och T'Pol som gifta (eller åtmistone tillsammans) och med barn då (det utspelas ju några år in i framtiden).

jag tycker ju att introt är jättebra i första och andra säsongen, jag och en kompis såg på 13 avsnitt ur första säsongen nu i helgen och varje gång introt visas säger hon att hon gillar det mer och mer :lol: hon är riktig trekkie nu också, hehe hon förstod ett citat jag tog ur tredje säsongen och hon har inte ens sett hela första än :lol:

Jag vet inte om doctors orders men till avsnittet in a mirror, darkly är det en annan introlåt och ett annat bildspel. J.

Japp det stämmer, och det är mycket bättre än den vanliga introt tycker jag.

För er som vill se på den, kolla på ENT säsong 4 Episode 19 eller Episode 20. :)

Edited by UFP

Jag håller med ovanstående; introt passar bra till Enterprise!

Jag gillar också att de visar bilder från tidigare skepp under sången. Det gör att man blir påmind om att den här serien presenterar människans första tid i rymden och att enterprise bara är ännu ett steg framåt. ;)

Jag tycker att det låter som något ur en Disney-film.

Och som halvsmörig Disney-låt är den habil, jag hade nog t.o.m. tyckt att den var rätt bra i en lite sorglig scen, men för Star Trek passar den inte in. Det ska tamigtusan inte sjungas. Nej, jag vill ha mer pompa!

Edited by Marvin

Hm jag gillar Enterpriselåten och tycker att texten spelar an lite på serien- star trek eran börjar. Dock så är det nog bäst, i dom flesta fallen, med "pompamusik". Om man kollar på Galaxy Quest så är ju musiken där i perfekt star trek-anda och lyfter filmen ännu mer. Man hajar ju varför man har lånat Galaxy Quest låten till fan-serier!

Jag gillar intot, det känns upplyftande.

men det var också roligt när de bytte det i "darkly mirror" :D

Håller med dig, även fast jag inte sett avsnittet (bara introt). Det är alltid upplyftande när de har någonting nytt att komma med :lol: Sådanna små saker är alltid mycket uppskattade, tycker jag.

Sen kan jag bara inte hålla mig ifrån att tyst påpeka att avsnitten heter "In a mirror, darkly" (inget illa men't)

Edited by johannalaforge

Sen kan jag bara inte hålla mig ifrån att tyst påpeka att avsnitten heter "In a mirror, darkly" (inget illa men't)

Hehe - tar inte illa upp :)

Det var ett tag sen jag såg avsnittet, svårt att komma ihåg titeln ordagrannt (men är rätt impad av att du kom ihåg det :D )