Jump to content
Sign in to follow this  
Fleetadmiral

Hej, (ditt namn) kan du fixa det här?

Recommended Posts

Det är ju ett fritt samhälle så varje medborgare har ju, i princip, full frihet att rapportera händelser till nyhetsmedia. Men att det skulle finnas en journalist på varje skepp tror jag inte på. Däremot kanske news servicen sänder ut journalister/enrollerar anställda som journalister när det händer något intressant som tex att ds9 blev ockuperat. J.

Jag tror definetivt inte att det fins en journalist på varje skepp. Det är inte logiskt. I ST så skickas info från skepp till Jorden. Därför är det inte nödvändigt att ha journalister på skeppen. Informationen som kommer är säkerligen (med vissa undantag) alltid ofentlig.

Jag skulle nog vilja vara chefs-läkaren. Man får veta det mesta om besättningen då...

...och man får ett eget kontor i sjukhytten...

...och man har makten att avsätta kaptenen...

Edited by Dr G. Eastwich

Jag vill nog helst hålla mig inom min utbildning och vara religionshistoriker. Tänk vad mycket spännande jag kan forska i med alla dessa andliga inriktningar i universum! Samla fakta, analysera, arkivera, diskutera...

Det skulle ju också kunna göra mig till en typ av rådgivare ibland, som får tala om för kaptenen och co hur de ska bete sig för att inte vara hädiska när de träffar på någon de inte vet så mycket om.

Så det borde göra mig till någon slags science-tomte.

Tekniker. Jag skulel jobba med att utveckla transportören, Phasern och tricordern så att de skulle kunna utnyttjas bättre och till mer ändamål (integrering med varandra?) Och så vill jag utforska i hur man skulle kunna omvandla holodeck till att vara hela interiören på skeppen. Så att alla skulle kunna få det att se ut som de själva vill i sina rum osv. Jagh ar massor mer ideér om vad som skulel kunna.. "förbättras".

Själv skulle jag nog vilja vara vetenskapsofficer. Tänk att få ändra designen på lite av varje för att få saker och ting att fungera bättre.

T.ex.

"Nu kör vi ett race mot dom där stöddiga typerna i skeppet USS Zeus, så får vi se vilka som vinner!" (efter att jag fixat warpdriven så att den gör typ warp 9,9999999999!)

Vem skulle du vilja vara?

Antropolog, även om det inte finns fasta antropologer på skeppen i de serier som visats. Jag skulle vilja ha samma talang för och utbildning på detta område som Hoshi har när det gäller utomjordiska språk. Tänk bara att vara expert på samhällen och ha ett oändligt antal att utforska.

Antropologer verkar ganska meningslöst att ha på ett stjärnskepp, eftersom antropologi per definition enbart studerar människan. Så det måste det ha uppkommit en ny disciplin för att studera utomjordingar och deras samhällen. Dock är nog inte behovet jättestort på ett stjärnskepp för detta heller. Sannolikt befinner de sig på utomjordingarnas planeter och gör fältstudier.

Därmed inte sagt att antropologi är utdött. Det kanske finns antropologer på de mänskliga kolonierna och det har säkert gjorts antropologiska studier om människor på stjärnskepp.

Jag tror definetivt inte att det fins en journalist på varje skepp. Det är inte logiskt. I ST så skickas info från skepp till Jorden. Därför är det inte nödvändigt att ha journalister på skeppen. Informationen som kommer är säkerligen (med vissa undantag) alltid ofentlig.

Nej, jag tror inte det heller. Det finns inte oberoende journalister på ISS eller fartyg inom flottan i dag och att det skulle ha ändrats i Star Trek finns det inget som tyder på.

Det finns i dagsläget pressofficerare i betydligt lägre nivåer i de flesta beväpnade styrkor/försvarsmakter. Även om en presstab på jorden kan skriva officiella notiser så är jag skeptisk till att de kan skriva längre reportage utan att vara med på skeppen.

Tänk på att även Star Fleet borde ha ett intresse att rekrytera och att framställa sig positivt, vad är då bättre än en pressofficer/journalist som skriver intressanta reportage direkt från skeppen/plattformarna?