Jump to content

Star Trek kontra Star Wars

Sanmare
 Share

Recommended Posts

Se, vi kan inte ens komma överens om vad som är intressant att diskutera, inte så underligt då att folk diskuterar saker.

Jag tycker inte det är svårare än att folk får diskutera vad de vill, hur de vill, när de vill, oavsett mitt personliga intresse eller förståelse.

Jag kan tycka att extremt många diskussioner även inom Star Trek-fansens forum, som detta är tokointressanta och då är det bara att låta bli att involvera sig.

Jag tror dock fortfarande att det är naturligt med motsättningar och diskussioner av det här slaget när folk med lite passion för ämnet involveras.

Om det nån gång gjordes en officiell crossover mellan de två universumen, gissa vad författaren/arna skulle få vara försiktiga eller riskera många fanboys vrede.

Det har ju gjorts en bunt franchisecrossovers, men det brukar vara seriemediet som är "bäst" på det. X-men vs Star Trek, Superman vs Aliens, Punisher vs Archie med mera.

Jag kan tänka mig att de två främsta hindren är lagarbetet med rättighetsfrågor och att om man gör riktig film eller ett tv-avsnitt så kostar det otroligt mycket.

Jag har ingen aning om vad Gatekeeper ??r, jag brukar inte ha koll på annat än det officiella bolagen släpper ifrån sig.

Edited by DanielSchenström