Jump to content
Sign in to follow this  
Nyhet

TV4 lanserar en egen hemsida för TV4 Science Fiction

Recommended Posts

Det bör ju tilläggas att alla som vill kan ju skaffa Telia, Viasat eller Canal Digital, även om ni har kabel-tv. Det handlar ju om två olika sorters tv, kabel-tv och digital-tv. Själv får jag tyvärr comhem kabel-tv installerat nu i veckan (hyresvärden har bestämt det) men tänker kommer likväl ha kvar min digitalbox (endast markbundna kanaler).

Det lite roliga i sammanhanget är ju att comhem var ju en del av Telia som de var tvungna att sälja av konkurrensskäl, vid fusionen av Telia-Sonera.

I övrigt är det sanslöst att vi inte idag kan få välja exakt vilka kanaler vi vill och inte vill ha. Tekniken finns, men bolagen vill inte, för de tjänar för lite pengar då.

Edited by Schran

Canal Digital har inte sf-kanalen, sade de på förfrågan iaf. Och att skruva upp en parabol i höghusområde är inget man får tillstånd till sådär över en natt... Boxer har inte kanalen, Bredbandsbolaget har den inte. Ok, återstår Telia.

Det finns nu en tablå på tvsajten.com. Bortse från dagarna till 29/2, men från den 1/3 verkar det vara rätt kanal.

Det är något av ett lidande att läsa denna tablå när man inte får in kanalen. Kan man t.ex. hoppa in i Babylon 5 om man missar hela första säsongen?

Det bör ju tilläggas att alla som vill kan ju skaffa Telia, Viasat eller Canal Digital, även om ni har kabel-tv. Det handlar ju om två olika sorters tv, kabel-tv och digital-tv. Själv får jag tyvärr comhem kabel-tv installerat nu i veckan (hyresvärden har bestämt det) men tänker kommer likväl ha kvar min digitalbox (endast markbundna kanaler).

Det lite roliga i sammanhanget är ju att comhem var ju en del av Telia som de var tvungna att sälja av konkurrensskäl, vid fusionen av Telia-Sonera.

I övrigt är det sanslöst att vi inte idag kan få välja exakt vilka kanaler vi vill och inte vill ha. Tekniken finns, men bolagen vill inte, för de tjänar för lite pengar då.

Jag minns runt år 1995 hur regeringen och dess utredare och alla möjliga konsulter presenterade hur digitalteve skulle bli. Kanalerna skulle tillhandahålla alla program i en "burk", och så skulle vi tittare kunna välja exakt vilken dag och tid vi skulle se programmet. Så har det ju inte blivit. Kanalerna är kvar och missar men ett avsnitt får man skylla sig själv.

http://www.namninsamling.com/comhem_och_tv4_science_fiction

http://www.namninsamling.com/tele2

Skriv på båda listorna - även om ni själva har nån annan distributör, snälla...

Comhemlistan, underskrift 298=johannalaforge :D *stolt*

416 namn på Comhemlistan nu i morse (5 mars) och drygt 50 för Tele2. Jag hoppas att det snart blir 1000, då måste väl ändå någon kvällstidning börja skriva om detta.

Fråga: Innebär ett byte till från Comhem till Telia att man kan se TV4 Science Fiction nu och även månaderna framöver?

Lite uppdatering:

Förhandlingar med ComHem och Tele 2 pågår.

Boxer:

Det finns för närvarande inget utrymme för TV4 Science Fiction i Boxers nät. Vi räknar inte med att det kommer förändras under 2008.

TV4 Sci-Fi

http://www.namninsamling.com/comhem_och_tv4_science_fiction

http://www.namninsamling.com/tele2

Skriv på båda listorna - även om ni själva har nån annan distributör, snälla...

Comhemlistan, underskrift 298=johannalaforge :D *stolt*

416 namn på Comhemlistan nu i morse (5 mars) och drygt 50 för Tele2. Jag hoppas att det snart blir 1000, då måste väl ändå någon kvällstidning börja skriva om detta.

Fråga: Innebär ett byte till från Comhem till Telia att man kan se TV4 Science Fiction nu och även månaderna framöver?

64 mot 597. Det ser inte bra ut för mig som har Tele2...

Namnlistor brukar inte heller påverka denna typ av företag speciellt mycket heller så det är ju inte direkt så att det står och faller med dessa listor.

Visst är det värt ett försök. Dock tror jag mer på personlig kontakt med levernatörerna än att skriva på en namnlista och skicka den. Sedan känns det tyvärr ytterst tveksam om Com Hem verkligen kommer ta in kanalen. Allt pekar ju på deras totala ointresse för att ge oss kunder det vi vill ha.

Star Trek DS9 kommer att starta 26 maj. Det känns som man kommer missa den premiären också. Fortfarande inget nytt från Tele2. :(

Jag blir nog tvungen att köpa alla säsongerna istället.länk

Edited by Homy

Dagens Media - Ännu mer Star Trek i TV4 Science Fiction

2008-05-06 16:13

TV4 Science Fiction har köpt in serierna Star Trek: Deep Space Nine, Twilight Zone och Dead Zone.

Programchefen Bo Thörnwall har höga förväntningar på de nya inköpen.

- Det här är andra vågen för TV4 Science Fiction. Vi har nu fyra av fem Star Trek-serier och Twilight Zone är en bred serie, som lockar fler än de mest hängivna science fiction-anhängarna.

TV4 Science Fiction hade premiär den 29 februari.

- Vi har haft en stark start bland unga män. Där överpresterar vi våldsamt, med tanke på att distributionen är blygsam än så länge. Ibland har vi haft en andel på 10 procent i den gruppen.

Bäst går serierna Babylon 5 och Månbas Alpha. Star Trek: Deep Space Nine har premiär den 26 maj.

Att DS9 är klar för kanalen är ju dock ingen nyhet så där måste det ha blivit någon "glitch" i artikeln. Dock är det ju intressant att dom har "fyra av fem Star Trek-serier". Frågan är vilka det är utöver Voyager och DS9 som dom köpt in. TOS, TNG, TAS, ENT eller kanske TOS: Remastered?

Att gissa vilka som är de fyra är väl inte svårt. TNG har ju sexan lagt beslag på. Alltså återstår TOS, DS9, VOY och ENT. Om man räknar TAS till serierna så blir det SEX star trek serier. Remastrade och liknande räknas inte som egna tv serier. J.

DS9 och VOY har dom redan TV6 har TNG men det finns ju inget som säger att det inte finns fler kanaler som kan köpa in rättigheterna till en serie. Jag tror inte att det är möjligt men jag är inte säker. Sedan är ju inte TAS canon så den ska man inte räkna med. Frågan är ju dock om programchefen Bo Thörnwall vet om det. Troligtvis är det väl TOS och ENT som är inköpt. Återstår bara att se om det är klassiska TOS eller den remastrade versionen.

Kan inte se kanalen och även om jag kunde det så vet jag ärligt talat inte om jag skulle det. Har många av serierna dom visar på DVD och jag tycker att dom borde satsa på lite nyare serier och filmer för att undvika att det bara är "hardcore"-fansen som sitter och tittar.

Edited by Tuvok

Tror du kan har rätt Tuvok, i att det fins en riska i att köpa in flera äldre serier. Visserligen har de visat sig sälja bra en gång. Med tanke på att allt fins att köpa på dvd-box i dag så fins det chans att många har de äldre serierna de är intreserade av att se.

Nu har jag äntligen fått SF-kanalen - genom Telia-digitalTV. Vilket visar hur lojala och envisa vi sf-fans är...

:D

Vad kostar kanalen hoss felia...ööh telia, och vad för andra kanaler ingår i paketet?

Nu har jag äntligen fått SF-kanalen - genom Telia-digitalTV. Vilket visar hur lojala och envisa vi sf-fans är...

:D

Vad kostar kanalen hoss felia...ööh telia, och vad för andra kanaler ingår i paketet?

Tv4-paketet kostar 99:-/mån. Det som verkligen kostar är att man måste betala för bredbandsabbonemang. Tills vidare kör jag dubbla abb., men om jag övergår till Telia-bredband blir extrakostnaden för tv bara "försumbara" 99:-. Hur som helst är jag beredd att prioritera SF!

Nu ska man kunna tydligen beställa TV4-paketet hos Tele2 där TV4 Sci Fi ingår (att döma av kanalloggorna), men det blir inte billigt, 69 kr/mån. Det konstiga är att TV4-paketet finns inte när man ska beställa via deras hemsida (3 Play). Jag vet inte om de inte hunnit att uppdatera hemsidan. Tycker det blir dyrt för bara TV4 Sci Fi. Jag har redan TV4, TV4 + och nu har de lagt till TV400 i det fria utbudet. Synd att man inte kan beställa bara TV4 Sci Fi. Dessutom tröttnade jag efter flera månaders väntan på besked så jag har börjat köpa DS9-boxar. Det känns lite för sent nu.

P.S. Jag gjorde en ny kanalsökning och TV4 Sci Fi finns bland kanalerna (fast den är kodad förstås).D.S.

Edited by Homy

man kan även köpa bara tv4 sci-fi för 29kr/mån hos Tele2. men det funkar inget vidare.

Jag e i storbråk me Tele2. för ja beställde kanalen den 1/7 å har fortfarande inte fått den.

ha ringt in å gnällt å vatt bitchig varje dag sen dess. å varje dag skyller de på nått.

min digitalbox säger: "inget kort för att avkoda kanalen"

å det gör ju mig riktigt arg för puckorna på tele2 ha lagt in den på mitt kort, säger dom. de har även gjorde det manuelt. men inte ha ja kanalen för det.

å nu det senaste va att de har tekninska problem å kan inte ännu sända ut bara den kanalen, men de jobbar på det. å det ha de jobbat me i en vecka snart.

så va ja undrar e: varför kunde de då inte bara erkänna detta meddetsamma?

istället ha de ljugit varje dag å sagt, kanalen kommer dyka upp på din box under dagen..

de e helt dumma i huvet.

Edited by Jocke

man kan även köpa bara tv4 sci-fi för 29kr/mån hos Tele2. men det funkar inget vidare.

Jag e i storbråk me Tele2. för ja beställde kanalen den 1/7 å har fortfarande inte fått den.

ha ringt in å gnällt å vatt bitchig varje dag sen dess. å varje dag skyller de på nått.

å det gör ju mig riktigt j*vla arg för puckorna på tele2 ha lagt in den på mitt kort, säger dom. de har även gjorde det manuelt. men inte *** ha ja kanalen för det.

å nu det senaste va att de har tekninska problem å kan inte ännu sända ut bara den kanalen, men de jobbar på det. å det ha de jobbat me i en vecka snart.

istället ha de ljugit varje j*vla dag å sagt, kanalen kommer dyka upp på din box under dagen..

de e helt dumma i huvet.

Sa de i telefon att man kunde beställa bara den kanalen? För på deras hemsida finns TV4 Sci Fi bara i TV4-paketet. Nedan är det svar jag fick från dem via e-post:

Hej!

Kan man på något sätt beställa bara TV4 Science Fiction? Jag har redan TV4, TV4 Plus och TV400.

Hej!

Tack för ditt mail.

Det går inte att beställa bara TV4 Science Fiction.

Sa de i telefon att man kunde beställa bara den kanalen? För på deras hemsida finns TV4 Sci Fi bara i TV4-paketet. Nedan är det svar jag fick från dem via e-post:

Hej!

Kan man på något sätt beställa bara TV4 Science Fiction? Jag har redan TV4, TV4 Plus och TV400.

Hej!

Tack för ditt mail.

Det går inte att beställa bara TV4 Science Fiction.

Nu har jag pratat med Tele 2:s TV-kundtjänst och tjejen sa att det går också att hyra bara TV4 Science Fiction men det är så nytt att infon inte har gått ut än (t.ex. på hemsidan). 29 kr/mån kostar det som T'Pol sa. Det låter mycket bättre. Ska nog sluta köpa DS9-boxar och abonnera på kanalen istället. Äntligen efter 5 månader! Synd att man missat nu Babylon 5.

Edited by Homy

Det är skammligt att en kanal startar utan att den fins tillgänglig för kunden. Man tycker att det borde vara något man fixar, och skickar information om innan kanalen premiär-sänds, men icke. Helt ologiskt.

å det gör ju mig riktigt j*vla arg för puckorna på tele2 ha lagt in den på mitt kort, säger dom. de har även gjorde det manuelt. men inte *** ha ja kanalen för det.

istället ha de ljugit varje j*vla dag å sagt, kanalen kommer dyka upp på din box under dagen..

de e helt dumma i huvet.

Jag ringde och beställde TV4 Sci Fi idag vid 15:30. Ca en timme senare när jag kollade hade jag fått den. Du måste haft sån otur. Min box är en Humax CF-FOX C II.

Sign in to follow this  

• Create New...