Gå till innehåll

I Am Not Spock


The Holy Three

Rekommenderade inlägg

Är det någon på forumet som läst denna bok, I Am Not Spock, skriven utav Leonard Nimoy? Har precis köpt boken på adlibris.se och ska strax sätta igång att läsa den. Lär bli en intressant läsning för ett hängivet fan utav karaktären, skådespelaren och TOS-eran.

Såg i databasen att det inte fanns någon recension om boken ännu, kan väl ge mig på ett försök och skriva en recension på boken om det skulle uppskattas, så kanske den kan läggas till där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon på forumet som läst denna bok, I Am Not Spock, skriven utav Leonard Nimoy? Har precis köpt boken på adlibris.se och ska strax sätta igång att läsa den. Lär bli en intressant läsning för ett hängivet fan utav karaktären, skådespelaren och TOS-eran.

Såg i databasen att det inte fanns någon recension om boken ännu, kan väl ge mig på ett försök och skriva en recension på boken om det skulle uppskattas, så kanske den kan läggas till där.

Det skulle definitivt uppskattas (iallafall av mig) om du tog dig tid och recenserade boken. Det låter som en helt fantasktisk bok, måste jag säga, och då skulle det vara jättekul att ha en recension om den att läsa innan man kanske köper den. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Efter att du är klar med "I Am Not Spock", kan du ju fortsätta med boken "I Am Spock". Ska också vara bra säger ryktesvägen.

Har läst "I Am Spock" en gång i tiden. Vill minnas att den var intressant. Det tog dock ett tag innan jag förstod att Bill, som han pratade om hela tiden, var Willam Shatner. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att du är klar med "I Am Not Spock", kan du ju fortsätta med boken "I Am Spock". Ska också vara bra säger ryktesvägen.

Har läst "I Am Spock" en gång i tiden. Vill minnas att den var intressant. Det tog dock ett tag innan jag förstod att Bill, som han pratade om hela tiden, var Willam Shatner. :rolleyes:

Jag kan förstå att det var lite förvillande då Shatner alltid, vad jag kan minnas, kallas för William och inte Bill. Tydligen så kallar dock Leonard alltid William för Bill.

Amerikanare..... <_< Märkliga seder har de.

Redigerad av Unkas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl inte märkligare än att kalla nån som heter Karl för Kalle, det känns ju som en sed som de delar med större delen av världens befolkning.

Jag har i och för sig svårt för smeknamn överlag (den ende jag kallar vid sådant namn är min bror) men har förståelse för sådana som låter likt det riktiga namnet som i exemplet Karl - Kalle. Men hur William kan bli Bill får jag inte ihop. Hur som helst, jag förstod efter ett tag vad som menades i boken och då blev innehållet betydligt mer logiskt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl inte märkligare än att kalla nån som heter Karl för Kalle, det känns ju som en sed som de delar med större delen av världens befolkning.

Jag har i och för sig svårt för smeknamn överlag (den ende jag kallar vid sådant namn är min bror) men har förståelse för sådana som låter likt det riktiga namnet som i exemplet Karl - Kalle. Men hur William kan bli Bill får jag inte ihop. Hur som helst, jag förstod efter ett tag vad som menades i boken och då blev innehållet betydligt mer logiskt. :)

nej amerikanare är lite konstiga, varför ska man kalla William för Bill egentligen. Will är ju mycket bättre. det hela måste ha börjat med en felsägning eller nåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl inte märkligare än att kalla nån som heter Karl för Kalle, det känns ju som en sed som de delar med större delen av världens befolkning.

Jag har i och för sig svårt för smeknamn överlag (den ende jag kallar vid sådant namn är min bror) men har förståelse för sådana som låter likt det riktiga namnet som i exemplet Karl - Kalle. Men hur William kan bli Bill får jag inte ihop. Hur som helst, jag förstod efter ett tag vad som menades i boken och då blev innehållet betydligt mer logiskt. :)

nej amerikanare är lite konstiga, varför ska man kalla William för Bill egentligen. Will är ju mycket bättre. det hela måste ha börjat med en felsägning eller nåt.

Nu är det närmast som en oskriven lag att William blir Bill. Ett exempel är Förre presidenten Bill Clinton, som givetvis hetter William Clinton. Vad jag förstår så skriver han till och med under med Bill och inte William. Frågan är då om dokumentet är giltigt när det inte är skrivet med korekt namn?

Inte heller jag är så förtjust i smeknamn. Kanske kan det vara rimligt om man har ett långt knepigt namn, men ärligt talat så är vi snarare lata när vi ska tala tror jag.

En annan vinkel på smeknamn är ju när de ges till någon som bevis på ömhet, eller personligt uttryck mellan två personer. Men det är då snarare frågan om ett förehållande.

För att återgå till ämnet i fråga. Är det någon som vet var det är billigast att få tag på böckerna "I am Spock" och "I am not Spock"??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta att jag trampar ut i detta orelaterade ämne igen men det här med William och Bill fick mig att tänka på en bild jag såg för några år sedan där Bill Clinton (då han var president) och Bill Gates står och skakar hand. Under denna bild stod texten "Världens mäktigaste man är amerikan och heter Bill". :lol:

Nog om det. Jag instämmer i Unkas fråga. Skulle gärna ha tips om var man kan hitta båda Nimoys böcker till en hyffsat billig penning.

Redigerad av Expendable Ensign
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta att jag trampar ut i detta orelaterade ämnet igen men det här med William och Bill fick mig att tänka på en bild jag såg för några år sedan där Bill Clinton (då han var president) och Bill Gates står och skakar hand. Under denna bild stod texten "Världens mäktigaste man är amerikan och heter Bill". :lol:

Nog om det. Jag instämmer i Unkas fråga. Skulle gärna ha tips om var man kan hitta båda Nimoys böcker till en hyffsat billig penning.

Instämmer. Verkligen något att ha i hyllan. Men var får man ta i dem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta att jag trampar ut i detta orelaterade ämnet igen men det här med William och Bill fick mig att tänka på en bild jag såg för några år sedan där Bill Clinton (då han var president) och Bill Gates står och skakar hand. Under denna bild stod texten "Världens mäktigaste man är amerikan och heter Bill". :lol:

Nog om det. Jag instämmer i Unkas fråga. Skulle gärna ha tips om var man kan hitta båda Nimoys böcker till en hyffsat billig penning.

Instämmer. Verkligen något att ha i hyllan. Men var får man ta i dem?

Det bästa tipset är att googla eller söka i adlibris. en variant kan vara att kolla med sci fi bokhandeln. J.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Internetbokhandlen har "I am Not Spock" för 224:-

http://www.internetbokhandeln.se/i-am-not-.../9781568496917/

På Libris fins "I am Not Spock" för 228:-

http://www.adlibris.se/product.aspx?isbn=1568496915

Hittar inte "I am Spock" på något ställe.

Hittade även "Spock Vs. Q Gift Set" på Internetbokhandeln och Libris för 146:- Stor vill ha faktor.

http://www.internetbokhandeln.se/spock-vs-.../9780743509466/

http://www.adlibris.se/product.aspx?isbn=0743509463

Redigerad av Unkas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 månader senare...
Efter att du är klar med "I Am Not Spock", kan du ju fortsätta med boken "I Am Spock". Ska också vara bra säger ryktesvägen.

Har läst "I Am Spock" en gång i tiden. Vill minnas att den var intressant. Det tog dock ett tag innan jag förstod att Bill, som han pratade om hela tiden, var Willam Shatner. :rolleyes:

Jag kan förstå att det var lite förvillande då Shatner alltid, vad jag kan minnas, kallas för William och inte Bill. Tydligen så kallar dock Leonard alltid William för Bill.

Amerikanare..... <_< Märkliga seder har de.

Nja, det vet jag inte riktigt. De flesta jag sett som pratar om Shatner kallar honom för Bill. Men det kan dock vara pga att de är bekanta och att det endast är de som kallar honom för Bill?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Eftersom det är Leonard Nimoy's 77:e födelsedag idag tyckte jag att det var passande att läsa klart boken vilket jag glömt bort att göra efter att flytten till min nya lägenhet var klar.

Har skrivit en liten recension och som sagt får den gärna läggas upp på databasen om det skulle intressera de med makten att lägga den där...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom det är Leonard Nimoy's 77:e födelsedag idag tyckte jag att det var passande att läsa klart boken vilket jag glömt bort att göra efter att flytten till min nya lägenhet var klar.

Har skrivit en liten recension och som sagt får den gärna läggas upp på databasen om det skulle intressera de med makten att lägga den där...

Du kan själv lägga upp en recension om boken finns med i databasen. Gå in på aktuell bok och kolla efter resencera boken. Klicka där och du kan skriva din egen resencion. J.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom det är Leonard Nimoy's 77:e födelsedag idag tyckte jag att det var passande att läsa klart boken vilket jag glömt bort att göra efter att flytten till min nya lägenhet var klar.

Har skrivit en liten recension och som sagt får den gärna läggas upp på databasen om det skulle intressera de med makten att lägga den där...

Du kan själv lägga upp en recension om boken finns med i databasen. Gå in på aktuell bok och kolla efter resencera boken. Klicka där och du kan skriva din egen resencion. J.

Tack för hjälpen, said & done. En recension är skickad till databasen och väntas på att bli läst och publicerad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 år senare...

Jag har tyvärr inte tagit mig an att läsa I Am Spock än, är väl rädd att förstöra skicket genom att läsa den nu när den är signerad :rolleyes:

Om jag kommer ihåg rätt så är en stor del av I Am Not Spock inkluderad i boken I Am Spock. Så, jag tror inte det är helt fel att du börjar med I Am Spock, du kan ju alltid återgå till I Am Not Spock en annan gång om du endast ska köpa en av böckerna.

Vart är det du ska köpa boken/böckerna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väldigt fint pris, frakten lär vara överkomlig den med eftersom du köpte från UK. Vet inte om autografen är äkta eller inte, kan mycket möjligt vara så. Här är en bild på min signerade I Am Spock

http://i176.photobucket.com/albums/w185/AxelFoley85/LeonardNimoyAutograph6.jpg

Inte en exakt match direkt, men signaturer varierar ibland, så det är svårt att säga. Om det nu är en äkta signatur har du ju gjort ett ännu större kap! Skrev försäljaren när eller hur han fick Nimoys signatur på boken?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...