Gå till innehåll

bild-nappning


Rekommenderade inlägg

jag har märkt att några av våra nyare medlemmar använder sig av samma bilder som redan används av några av våra mer välkända besökare...

detta är väldigt förvirrande eftersom man i många fall associerar just bilden till en viss medlem och inte tänker på att läsa ovanför vem det är som skrivit inlägget... bilderna är lixom en del av folks personlighet här... och det blir väldigt fel när samma bilder används av nyare medlemmar...

om ni tycker om en viss karaktär så brukar det oftast finnas mer än en bild på den personen som ni kan använda er av, då slipper ni bli förväxlade med andra medlemmar...

tänk på detta speciellt om ni har en bild som redan används av en aktiv medlem...

jag kan ju inte beordra nån här... men jag tycker att det ska vara en självklarhet att man ska slippa förväxlas med andra på forat... och hoppas att ni som känner er träffade förstår vad jag menar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med, men ibland måste man ju titta efter lite innan man skriver, och det är inte alla som har tid eller ork att hitta en "orginell" bild.

Annars kan man ju knåpa ihop en absolut personlig bild som din. ;) Det är väldigt trevligt, det ser jag gärna att fler gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du tycker att Tom är fräck så kan du lätt hitta en annan bild på honom, som du kan ha som avatar. Den blir aldeles säkert din "egen". Gör så här:

Gå till Jockes sida om  besättningen  (eller nån annan hemsida med bilder i passande storlek).

Hitta en bild. När du gjort det så pekar du på bilden och håller ner musknappen, då kommer alternativen "Copy this link location" upp (i alla fall om du använder NC). Välj detta.

Gå sedan till din kontrollpanel -> personlig info -> Avataralternativ. Kopiera sedan in adressen till bilden i rutan för Din avatar bild.

Klicka sedan på "lägg till min egna bild som avatar". Klart!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du tycker att Tom är fräck så kan du lätt hitta en annan bild på honom, som du kan ha som avatar. Den blir aldeles säkert din "egen". Gör så här:

Gå till Jockes sida om  besättningen  (eller nån annan hemsida med bilder i passande storlek).

Tänk på att det är inte snällt att länka direkt till någon annan hemsida, tex bilder, utan att först fråga om lov. Detta tar på deras bandbredd och kan resultera i att deras hemsida blir långsammare för deras egna besökare (de större sidorna betalar oftast för sin bandbredd).

Om ni kan så är det bättre att ladda hem bilden, sen lägga upp den på en egen server och länka till den dit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har sett att nån annan har samma symbol som jag, och jag tror att den medlemmen hade den bilden före mig. Det borde finnas ett index där man kan se vilka bilder som är upptagna så det kan bli lättare att undvika att ha samma. Själv ska jag ha en bild på Phlox när det finns en sån att välja på i avatar menyn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man ska alltid be om lov, annars kanske den person som "äger" bilden blir sur och i väsrta fall tar bort den.

Då blir man också själv sur om man inte kopierat den till sin egen websida.

Men att göra en egen är alltid bäst och man slipper en massa onödig uppmärksamhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har försökt att få en ny avatar men jag gör som man ska men bilden kommer inte!!!!

Det skulle vara litte lätare om nån kunde hjälpa mig hur jag skulle göra för att få en bild från en annan hemsida.... ???

Läs detta inlägg, där tror jag att du får svar på din fråga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

:-@ Hej alla, länge sen jag postade något här på forumet ???

Och jag upptäckte att det hänt än del sista veckorna här...

Jag har i och med att vissa (viss människa inte kollat, in alla medlemmar och =namn+avatar) fått göra om min avatar till en personlig så kan ju den eller dessa personer få behålla vad dom/person använder då....  :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag ser det så finns det 3 alternativ:

1. Jag tar bort alla avatarer som är förinstallerade i forumet och ni får då enbart ha era egna avatarer, på en egen server.

2. Jag kollar om det finns någon hack där ni själva kan lägga upp era egna avatarer på servern eller länka till en egen och jag tar bort de förinstallerade.

3. Vi behåller systemet som det är nu och de som vill ha en egen personlig bild får ordna det själva.

Jag kan inte gärna tvinga en medlem att byta avatar bara för att någon annan har samma, men självklart så är det ju bättre om alla har olika.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
×
×
  • Skapa nytt...