Gå till innehåll

Ännu en Star Trek med Picard


startrek92

  

24 medlemmar har röstat

  1. 1.

    • låter bra
      16
    • kanske...
      2
    • dålig ide
      6


Rekommenderade inlägg

Låter självklart som en bra ide och något jag skulle önska högt men det kommer inte att hända. Tror varken filmbolagen eller skådespelarna skulle vara så sugna på detta. I.f.s så indikerade Spiner, Frakes och Sirtis vid en lättsam intervju för ett tag sedan att dom var redo för en ny film men det verkar inte troligt. Och kanske är det ändå mindre troligt nu när man, emd ny filmen, har gått bakåt i tiden med star trek-berättandet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det är en dålig ide. Skulle inte kännas rätt med TNG utan Data. Skulle det gjorts ytterligare en film så hoppades jag på att det skulle vara med VOY-besättningen. För min den skulle den mycket väl kunna utspelats innan de kom tillbaka till jorden. Men nu har det gått för lång tid, och jag tycker att det kan var dax att låta serierna vila och ska nytt om det nu ska fortsätta med ST. Är inte helt förtjust i vad jag vet om upplägget med den nya filmen men hoppas givetvis. Men TNG tycker jag inte det ska bli några fler filmer med. Fjaskot (för mig) med Nemesis är teknet på att det var dax att lägga ner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bara måste hålla med AxelFoley och Unkas: Ingen bra idé. Som de sa så blir det inte samma sak utan Data, han är ju lixom in livsviktig del av TNG (just därför tänker jag aldrig se Nemesis, jag förnekar den). Visst, det skulle kännas som ett bra avslut om de fick en annan sistafilm än Nemesis, men det skulle i så fall vara om någon bygger en tidsmaskin och skriver om manuset till Nemesis.

Ja, en ny film med typ Voyagerbesättningen skulle inte sitta helt fel, nej :D Annars måste jag personligen rösta på en film med Enterprise's besättning (mmmm, Malcolm :wub: ). Visst, den kanske inte skulle bli en hit eller någonting, men man skulle iallafall ha en Dominic Keating att dregla efter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bara måste hålla med AxelFoley och Unkas: Ingen bra idé. Som de sa så blir det inte samma sak utan Data, han är ju lixom in livsviktig del av TNG (just därför tänker jag aldrig se Nemesis, jag förnekar den). Visst, det skulle kännas som ett bra avslut om de fick en annan sistafilm än Nemesis, men det skulle i så fall vara om någon bygger en tidsmaskin och skriver om manuset till Nemesis.

Ja, en ny film med typ Voyagerbesättningen skulle inte sitta helt fel, nej :D Annars måste jag personligen rösta på en film med Enterprise's besättning (mmmm, Malcolm :wub: ). Visst, den kanske inte skulle bli en hit eller någonting, men man skulle iallafall ha en Dominic Keating att dregla efter.

Jag ser på Insurektion som sista TNG-filmen. Räknar inte heller med Nenesis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Data är lätt att återuppiva (jag har själv skrivit hur här i en "data-tråd). OCH om man skulle göra en film med TNG-gänget igen så behövs ett mycket starkt och "förklarande" manus. Och med dessa komponenter så tror jag vist att man skulle få ihop en mycket sevärd film! Fantasi vettu! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
Dålig idé. Som jag nämnt tidigare så var TNG & filmer inte en bra kombination. Nemesis var sista spiken i kistan så nu tar Star Trek ett annat alternativ.
ja tyckte du kanske <_< men jag tyckte tng och filmer var bra kombination

annars skulle det vara bra med kirk ännu men så många medlemar har dött :(

och vi fick ju strålande

Star Trek: Of Gods and Men var några är med :)

Redigerad av startrek92
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om inte Data är med så duger det inte som TNG-film, så enkelt är det. På så vis vore det en dålig ide.

Eventuellt skulle ju Picard kunna vara med i en annan slags Trek-film, måhända med lite DS9-folk. Men jag vet inte riktigt om jag är intresserad. På något sätt känns det som om TNG-folket har gjort sitt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror självklart inte att det kommer någon mer TNG-film. Hoppet fanns där innan dom började med denna, senaste film. Ända microskopiska chansen till en TNG-film är väl om nära på samtliga i TNG-rollerna får akut penningbrist tajmat med att det rids på den eventuella framgången av den senaste filmen som kommer. :P

Tyvärr så tror jag att nästan alla i TNG-gänget känner att dom är färdiga med star trek. :(

Redigerad av michael ricochet
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 år senare...
  • 2 månader senare...
  • 2 veckor senare...

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...