Jump to content
Sign in to follow this  
Marvin

Pinsamma TV-serier

Recommended Posts

Har väl ingenting jag egentligen tycker är pinsamt, men väl några som får mina kompisar att höja på ögonbrynen :D

Eurovision är ett exempel. Alla jag känner totalt avskyr Eurovision, medan jag tycker att det är hur kul som helst. Jag sitter t.o.m. på youtube i ett antal timmar och betygsätter alla låtar och skriver upp på en lista, haha.

The amazing race (en reality-resetävling) är något jag också följt i många år nu och som jag framförallt tycker är kul p.g.a. reality-elementet i serien. På sätt och vis är det lite pinsamt mot mig själv eftersom jag vanligtvis tycker så illa om reality-tv :P

Sen kan man väl nämna anime och sådant som jag finner mycket underhållande även om det är totalt förutsägbart och ofta väldigt barnsligt :P

Edit; Kom på en till. Under hösten började jag följa en serie vid namn Privileged, som nog är en ganska typisk tjejserie. Jag tyckte det var en av de bästa serierna som gick. Dock hamnade jag för långt ur fas p.g.a. skolan och slutade titta.

Edited by Fmi

Sen kan man väl nämna anime och sådant som jag finner mycket underhållande även om det är totalt förutsägbart och ofta väldigt barnsligt :P

Inte då. Anime är på frammarch i Europa. Själv kollar inte, men jag gillade pokémonserien som gick förrut. De första avsnitten har jag t o m på dvd. Team Rocket är ju för roliga :)

Anime från Japan kan var allt annat än barnsligt. Jag gillar starkt många av serierna som kommer därifrån. En del är allvarliga, andra komiska. Dock är de inte gjorda för barn.

Måste erkänna att jag såg Eurovision finalen(även om jag hade problem att hålla mig vaken). En av de bästa låtarna vann! Kanske 5 låtar var acceptabla de andra var kopior av varandra eller rena skämt!

Så nu har jag fått ur mig det iallafall.

Förutsägbart och barnsligt? Jo, man tackar... -___-' Det kan vara barnsligt, men det behöver inte vara det. Dessutom så är det jättekul när animefigurerna beter sig lite barnligt, men som jag skev, det är långt ifrån alltid de är på det sättet.

By the way, vad är folks problem med Melodifestivalen? oO' Jag har följt det så länge jag kan minnas (förmodligen längre), och jag tycker det är riktigt bra. -___-'

Antagligen att det bara finns 3 låtar i festivalen som inte gör så att man tar kuddar för öronen nuförtiden. Den var mycket bättre för några år sen...