Gå till innehåll

1000 inlägg


Rekommenderade inlägg

Ja, tack Jocke. Här har vi träffat många likatyckande.

Jag har gjort det till en trevlig daglig rutin att kolla ST:Voyager forat. :lol: Vad misstänkt likt det där lät en välinövad reklam-slogan…

Men det är det inte ! Jag lovar !

//Lollo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

Faktum är att vi redan har passerat strecket. Jag upptäckte nämligen häromdagen att det första inlägget (alltså det som startar diskussionen) i varje tråd inte räknas med i totala antalet. Så när servern säger "1951 inlägg i 117 ämnen", så är det egentligen 1951 svar plus de ursprungliga 117 inläggen, alltså 2068!

Det är inte dåligt för en så kort tid "up and running"!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det körde i gång i oktober förra året, men hade rätt låg aktivitet de första månaderna. Det är inte förrän nu i våras som det drog i gång på allvar. Mycket roligt.

Lite statistik:

2075 inlägg just nu

207,5 inlägg i genomsnitt per månad

ca 7 inlägg per dag, även det i genomsnitt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi har 61 medlemmar, men 26 (!) av dessa har inte lagt några inlägg alls. Andra forum har en "inaktiveringstid", så när man inte har gjort några inlägg på ex 3 månader så tas man bort. Jag kan tycka att tre månader är för kort tid, men kanske sex månader?

Så här ser det ut på "noll-toppen", ordnat efter inskrivningsdatum:

**6 månader**

2000-11-08 - Chaotica

2001-01-23 - Scotty

2001-01-29 - Chrippa

2001-02-06 - Ulric

**5 månader**

2001-03-16 - Johanna

2001-04-08 - si0neja

**4 månader**

2001-04-15 - Remioz

2001-04-19 - Henrik

2001-04-23 - Marv

2001-04-30 - Janeway

Jag förstår att man inte kan bara plocka bort helt sonika, men har en person inte återkommit med någon form av inlägg på mer än ett halvår så är han nog inte särskilt intresserad av stvoyager.nu.

Alternativet skulle ju vara förstås att Jocke e-postar till dem först, så att de påminns om denna förträffliga sajt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag väntar på helt ny version av Ikonboard, mjukvaran som driver forumet, när den nya versionen kommer ut någorlunda stabil, så kommer jag att uppgradera till den. Då har jag även tänkt att rensa bland medlemmarna och antagligen lägga upp ett arkiv med gamla inlägg. I denna nya version så kommer det att finnas en hel del nya funktioner och annat smått och gott, antagligen så kommer detta hända om 2-4 veckor men jag kan inte lova något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De sidor jag känner till är:

IRC: Fora:'>http://www.fukt.hk-r.se/Svenska.Trekkers/irc/

Fora:

http://pub18.ezboard.com/fdawsonscreek27665frm34 (100 inlägg, okänt antal medlemmar)

http://pub55.ezboard.com/bsvenskatrekkersforum (17 medlemmar, 69 inlägg)

Dessa satsar på ST i helhet, inte specifikt VOY. Jag gillar inte det första forats upplägg, men det andra är mycket tilltalande. Den är uppdelad på djupet (kanske lite väl djupt med tanke på att det bara är 69 inlägg, men det ger oavsett en snabbare överblick) och har även "Köp och sälj".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det är himla kul :biggrin:. Här i Sverige så verkar mailinglistor vara populärare och i USA så är det sådana här forum som är populära, så jag är väldigt glad över att det är så många som besöker detta forum. Det är ju även en hel del gäster som kollar in forumet dagligen, om bara dom oxå kunde börja skriva lite så skulle vi bli himla stora ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Citat: från Quiet den 9:54 pm den sep. 18, 2001

Men är det inte dags att starta en ny sida för "Voyager på Svt" snart?

Jag tog den diskussionen tidigare i Voyager på SVT. Vi kom då fram till att vi skulle avvakta framöver. Gör det egentligen något att det är så många sidor? Man har ju alltid möjlighet att gå direkt till sista sidan. Därefter kan man följa diskussionen bakåt på samma sätt som man hoppar tillbaka till en tidigare tråd.

Mitt förslag är alltså att vi låter den vara kvar ett tag till, men skall vi då redan nu sätta en gräns på hur många sidor det får vara? Om vi gör det är 10 mitt förslag.

Självklart: Vem som helst kan ju starta en ny diskussion. Om ni gör det, kan ju inte vi forumledare ha något att säga till om, eller hur!?! ;)

Tycker dock fortfarande att vi bör bestämma oss gemensamt först, innan någon går åstad och startar nytt ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 sidor tycker jag låter bra, mer blir för mycket...  *älskar forat*

åsså det här med mailinglistor vs. forum; jag kan inte riktigt välja... det här känns på nåt sätt mer personligt... fast egentligen tvärtom efterom alla kan läsa vad vi skriver... men det känns som om vi känner varandra! :) *blir filosofisk efter för mycket kaffe*  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Citat: från mumle den 4:10 pm den sep. 25, 2001

På tal om att känna varrandra... Skulle man inte kunna fixa en "Off-topic"-avdelning? Där man kan snacka om annat än Star Trek?

Du menar något ställe där vi kan diskutera annat än startrak. Lite skvaller och annat sköj... Det låter sånna fall inte dumt:)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...