Gå till innehåll

En Toyota Prius förvandlad till en Federationsskyttel


Nyhet

Rekommenderade inlägg

star_trek_prius_on_earth_thumb_080413.jpg star_trek_prius_thumb_080413.jpg

[Klicka på bilderna för förstoring]

Willie Yee älskar Star Trek så mycket att han bl.a. förvandlat sin bil - både utvändigt och invändigt - till ett litet rymdskepp. Bilen är märkt med dekalen NCC-1701A/4, har ljudeffekter och indikationer på instrumentbrädan för phasrar, torpedavfyrningar och när bilen kopplar över till warpdrift. "Skytteln" som har namnet Zhang Heng är inte konstruerad för rymdfärder, enligt Yee, men för en inbiten trekkie räcker bilen dock mer än väl.

This one does not cruise at warp speed through the time-space continuum, but on the bright side, nobody has to wear any Spandex to drive it.

(Anita Lienert, korrespondent för Edmunds)

Källa

[ Till originalnyheten ]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä vi få tejpa o spraya våra badkar så att dom liknar, USS Enterprise probe eller quantum torpedo. Mer har man väl inte råd med. :huh: Hm Skulle vara riktigt fräckt om något bilmärke relesade nån´star trek edition av någon av sina modeller i samband med nya filmen! Men det vågar dom nog inte.

Redigerad av michael ricochet
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä vi få tejpa o spraya våra badkar så att dom liknar, USS Enterprise probe eller quantum torpedo. Mer har man väl inte råd med.

Kan tänka mig hur man sittandes i badkaret drar ur proppen samtidigt som man ropar med rysk brytning: "Phoootooon tooorpeedooo awaaay!" :lol:

Hm du menade inte att man utropade det om man satt på toan då? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min Chef har en vit Prius. Kanske kan jag få honom att göra om den till en skyttel. Han har råd som är egenföretagare. Fast då måste jag förstås först förklara för honom vad Trat Trek är och det tror jag inte är möjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon här som har sett dokumentärfilmen Trekkies? I den är det ju en som har moddat sin bil till en skyttel, dock ser den helt anorlunda ut än denna Prius. Om jag inte mins fel var den andra bilden lite mer fyrkantig-aktig, och av vad jag kan minnas hade den naceller på sidorna. Min drömbil då, basically (fast jag vill ju inte ha någon bil :P ).

(lite fin redigering jag gjorde där. Hade skrivit miss isf mins. Det var en fin miss :lol: )

Redigerad av johannalaforge
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm du menade inte att man utropade det om man satt på toan då? :D

Jo, jag tänkte det först men eftersom det inte var riktigt rumsrent så höll jag mig ifrån den kommentaren. :lol:

Min Chef har en vit Prius. Kanske kan jag få honom att göra om den till en skyttel. Han har råd som är egenföretagare. Fast då måste jag förstås först förklara för honom vad Trat Trek är och det tror jag inte är möjligt.

Du får lura i honom att det har något med hans bransch att göra och att det vore jättebra marknadsföring att omvandla hans bil till en skyttel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...